Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,752   Posts: 1,515,911   Online: 1122

Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 21 to 29 of 29

Shooter
    Plastic Cameras
    Quote Originally Posted by stevence
    Overigens: in mijn Meopta Magnifax 4 zit een rangefinder... wat betekent dat? Als je de negatiefhouder naar voren klikt zie je twee lijntjes die je met elkaar moet verbinden... eens dat gebeurd is het ding scherp... enige nadeel: het werkt alleen maar met de glasmaskers... als je de 35mm-maskers gebruikt moet je de houder te ver uittrekken...
    Stevence, ik ken die Magnifax niet, maar wat je beschrijft zit ook op mijn Opemus 5 (tot 6x6). Dat is inderdaad een scherpstelsysteem, die twee lijnen moet je zo goed mogelijk in elkaar laten vloeien, als ik het me wel herinner. Ik gebruik het in de praktijk nooit, omdat ik de trillingen niet vertrouw die ontstaan wanneer je de negatiefhouder weer op z'n plaats schuift.

Ik heb nooit gemerkt dat het voor rolfilm wel en voor kb-film niet werkte. Maar misschien heb ik dat systeem te weinig gebruikt om hier goed over te kunnen oordelen.

Groet, Paul.

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Marc Leest
    Steven, Ik heb ook een Magnifax 4a: ik heb geen weet van deze feature: kun je dat even uitleggen ?

Juist 35mm maskers aangeschaft. Het is niet duidelijk hoe je die moet wisselen: het glas eruit schroeven ?

groetjes, Marc.
    Marc, gewoon met het vergroterlicht aan je negatiefhouder lichtjes naar voren trekken tot ie ergens vastklikt... dan zie je op het grondvlak twee lijntjes verschijnen...

het verwisselen van maskers vind ik trouwens hét minpunt van de magnifax... losschroeven en oppassen, want de maskers passen maar langs één kant... (goed letten op de nopjes / inkepingen in het masker)... monteer je ze goed, zitten ze vast... doe je dat niet, donderen ze er uit... met het glas moet je ook oppassen: de afgeslepen, schuine kant naar boven... doe je dat niet, breekt je glas, zoals ik heb mogen vaststellen...

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Marc, gewoon met het vergroterlicht aan je negatiefhouder lichtjes naar voren trekken tot ie ergens vastklikt... dan zie je op het grondvlak twee lijntjes verschijnen...
    :
    Inderdaad ! Schitterend. Ideaal om de juiste framing te vinden voor een bepaald formaat
    het verwisselen van maskers vind ik trouwens hét minpunt van de magnifax... losschroeven en oppassen, want de maskers passen maar langs één kant... (goed letten op de nopjes / inkepingen in het masker)... monteer je ze goed, zitten ze vast... doe je dat niet, donderen ze er uit... met het glas moet je ook oppassen: de afgeslepen, schuine kant naar boven... doe je dat niet, breekt je glas, zoals ik heb mogen vaststellen...
    Doet mij twijfelen gewoon een hele nieuwe negatiefhouder te kopen.

thx, Marc.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    Multi Format
    Da's een idee... maar check de prijzen van fotoimpex maar es, dan stap je snel af van dat idee...

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Da's een idee... maar check de prijzen van fotoimpex maar es, dan stap je snel af van dat idee...
    Heb die mannen juist een mail voor een offerte gestuurd ...
    Indien niet goed, 2e hands markt....

M.
    Randy Pausch

Shooter
    Multi Format
    Metall Bühne Magnifax 4/4a 79,00 91,64

Da's euro, geen lire ;-)

enneh, tweedehandsmarkt? Dat gaat je in dit geval niet lukken, denk ik, behalve bij een total loss vergroter...

voor de rest ben ik zeer te spreken over de Magnifax, echt een praktisch beestje... heb je de kleurkop? Dan kunnen we vergelijken met de Anapro... of had je die niet?

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Metall Bühne Magnifax 4/4a 79,00 91,64

Da's euro, geen lire ;-)

enneh, tweedehandsmarkt? Dat gaat je in dit geval niet lukken, denk ik, behalve bij een total loss vergroter...

voor de rest ben ik zeer te spreken over de Magnifax, echt een praktisch beestje... heb je de kleurkop? Dan kunnen we vergelijken met de Anapro... of had je die niet?
    Da's deftig, maar overkoombaar. Als ik de prijzen vergelijk met mijn Durst vergroter: een schijntje.. Alternatieven: Ebay en geluk hebben, Meopta direct, Meopta uk...
    De Magnifax is beste prijs/kwaliteit verhouding, sans doute. Ik heb een Meograde VC kop en probeer de AnaPro te ijken met niet al te veel succes momenteel. Zoeven Stouffer stepwedges besteld om sneller te kunnen calibreren.

groetjes, Marc
    Randy Pausch

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Tja de eerste upgrade nadat ik die vergroter van mijn tante heb zal toch ook zo'n magnifax zijn vermoed ik. Zijn het goede vergroters? (in vergelijking met bv durst 670?)
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by PieterB
    Tja de eerste upgrade nadat ik die vergroter van mijn tante heb zal toch ook zo'n magnifax zijn vermoed ik. Zijn het goede vergroters? (in vergelijking met bv durst 670?)
    Pieter, Ik heb beide (een magnifax 4a (diffuser VC) en een durst 670 (diffuser kleur)) en vind dat ze allebei goed hun werk doen. Belangrijk is en blijft de V-lens. Ik kan ze beide aanbevelen,.

groetjes, Marc.
    Randy Pausch

Page 3 of 3 FirstFirst 123

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin