Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 76,319   Posts: 1,681,956   Online: 723

Results 1 to 7 of 7

Shooter
    Medium Format

Dry mount pers wat is in Europa (nog) verkrijgbaar?

Ook al is het op de NL afdeling wel heel erg stil, toch vraag ik het hier maar maar eens:
    Ik zoek me wild voor een zgn dry mount pers. Geen idee hoe dit in normaal Nederlands heet, maar op MP kom ik er niet ver mee.
    Kan iemand me vertellen wAr deze te vinden zijn of beter nog, to koop?
    Ik zoek voor het formaat 30x40 cm.

Alvast bedankt voor de reacties
    Optimists turn Negatives into Positives!

Shooter
    Multi Format
    Het is inderdaad behoorlijk stil hier. Niettemin zag ik toevallig je berichtje langskomen onder de nieuwe posts. Toevallig heb ik laatst op internet lopen zoeken naar een dry mount pers. Nieuw kon ik er geen vinden. Wel zie ik ze echt regelmatig langs komen op marktplaats. Probeer gewoon een beetje buiten de engelse termen te treden. De nederlandse term is volgens mij een glanspers. http://www.marktplaats.nl/z.html?que...&categoryId=0& In de veel gevallen kan je ze voor een habbekrats of zelf gratis komen ophalen.

Wel opletten wanneer je hem langs komt halen dat er geen krassen of deuken in de glansplaten zitten. Opsturen lijkt me onverstandig, hoewel voor die prijs het risico miniem is

edit: ik zou trouwens dat bij het gros van die persen de kabel mist. Dit is bepaald geen standaard kabel meer. Je zal dan of even moeten zoeken naar een dergelijke kabel bij een milleuboer, of zelf iets in elkaar moeten flansen.

Shooter
    Medium Format
    Dank je Rowan, maar ik dacht dat een dry mount press iets anders was dan een glanspers, of heb ik het mis? Ik bedoel meer iets zoals in deze link
    http://www.dickblick.com/products/se...bo-160m-press/

MrclSchprs's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Deze (Ecomat) lijkt me een echte dry mount press, maar de beschrijving is niet optimaal.

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    De Ecomat is een typische glanspers. Maar die kun jij ook voor het droogpersen gebruiken.
    Kenmerkend voor al die persen is dat zij aan een kant geventileerd zijn door middel van een doek, en wat gebogen om het doek strak aanliggend te krijgen.

Een dry-mount pers is zoals de glanspers verhit, maar plat, aan beide zijden dicht, ik denk verhit ook aan beide zijden, en bedoeld om druk op een plat vlak uit te oefenen.
    Last edited by AgX; 12-01-2014 at 07:51 AM. Click to view previous post history.

Shooter
    Multi Format
    Ah kijk aan. Elke dag is er nog iets nieuws te leren. Ik dacht dat de twee het zelfde waren. Ik denk echter dat nogsteeds het zelfde op gaat. Kwestie van even geluk hebben om er een aan te treffen op marktplaats. Je kan er natuurlijk ook een nieuw kopen bij Maco, het prijskaartje is wel pittig.

Shooter
    Medium Format
    Ja het prijskaartje is idd wel pittig. Zal t wel waard zijn, maar mijn minister van financieen gaat dat niet goedkeuren ben ik bang

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin