Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,212   Posts: 1,532,034   Online: 1166

Results 1 to 3 of 3
    kad
    kad is offline

Shooter
    35mm

filmpje doorgespoeld naar foto 1 uit camera halen

Ik heb met oudejaar mijn Nikon F80 geladen met een 3200 filmpje (doorgespoeld naar foto 1 dus). Er zijn echter geen foto's genomen en zou graag de film eruit halen en er terug een minder gevoelige film inbrengen.

Kan ik in het donker het filmpje uit de body lichten en manueel terugspoelen tot de filmstrip los komt uit de body? Of zal het terugspoelen tegengehouden worden door de camera?

Ik denk dat in principe de film ook kan teruggespoeld worden door de camera, en dan de aanloopstrip eruithalen met "speciaal" attribuut, maar dat heb ik niet.

Wat is de aangewezen manier om het filmpje er terug uit te halen om later te hergebruiken?

Fantastisch jaar voor iedereen!
    Kristof

Shooter
    Medium Format
    Kan de achterwand gewoon open als er een niet teruggespoelde film inzit? In dat geval kun je je bedachte oplossing gewoon uitvoeren. Als je ruimte goed donker is, dan zul je aan het filmpje niks merken de volgende keer. Je kunt ook de film terugspoelen en in een fotozaak even het lipje er weer uit laten trekken. Zit er op de F80 geen customfunctie om de filmlip uit de cassette te laten steken?

kad
    kad is offline

Shooter
    35mm
    Het is me gelukt. Het is wel mogelijk om de camera te openen al er een niet teruggespoelde film inzit.

Heb dus in het donker de camera geopend, film rolletje eruit gehaald en film strook er terug ingespoeld manueel. Camera behuizing dicht en licht aan...

In het slechtste geval zijn de eerste 2-3 foto's onbruikbaar moest er toch wat licht opgevallen zijn.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin