Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,587   Posts: 1,545,834   Online: 1127

Results 1 to 9 of 9

Shooter
    Multi Format
    Images
    16

Kosten versturen?

Hallo,
    Heeft iemand een idee wat het kost om een camera van de VS naar NL te sturen? heb een mooie mamiya op het oog maar wil graag eerst weten wat het in totaliteit gaat kosten.

mvg
    ijsbeer

Shooter
    Medium Format
    Images
    8
    Als je het gewicht weet, probeer dan eens http://ircalc.usps.gov/

Hou ook rekening met BTW en invoerrechten van de douane, zie http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/.

Shooter
    Multi Format
    Images
    16
    Dank je Matthijs,

denk dat ik rond de 40 euro verzendkosten uitkom en dan hopen dat de douane het gewoon doorlaat.

Greetz

AgX
    AgX is online now

Shooter
    Multi Format

douane gedoe

Ik kan alleen maar voor de situatie in Duitsland spreken:
    Zo'n 25% invoerrechten (op het geheel, dus ook verzendkosten); hoewel, dat wist ik tevoren.
    Maar de douane accepteert het VS-Amerikaanse douane formulier principiël niet. Wist ik niet tevoren. Waar voor dient zon'n internationaal formier dan toe??
    Ze wilden een rekening van de verkoper. Zelfs als er absoluut het zelfde opstaat als op het douane formulier. Maar voor hen was het woord `rekening´ van belang. De verkoper weigerde een rekening te versturen (verkoop via ebay). De douane wilde het paket weer terug sturen, maar tenslotte konde het gedoe (faxen, e-mails, auto-ritten) worden opgelost met een uittreksel van mijn bankrekening (overmaking pay-pal).
    Ik ben best bereid de afgiften te betalen, maar zulk een achterdochtig gedoe doet me de zin verliezen iets in te voeren. En de doune int helemaal geen rechten.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    laat ze het vooral niet met ups/fedex versturen. Dan is de kans op douane heel groot!
    Laat ze tevens vermelden dat het om oude apparatuur gaat (jaartal). kan schelen.

AgX
    AgX is online now

Shooter
    Multi Format
    In mijn geval was het US Mail en het paketje werd in de luchthaven Frankfurt gewoon door iemand in opdracht van de douane van het lopende band gehaald. Ik heb het zelfde ook met de poort van Bremerhaven me gemaakt. In een geval is een paket er gewoon drie maand verzeild geraakt.
    De leeftijd, of gebruikt of nieuw, maakt geen verschil. Er is een lijst systeem waar al spul kan worden ingedeeld. Als U antiquarische dingen bedoeld, moeten deze begeleid zijn door een expertise. Met betrekking tot fotografisch gerief word zoiets zo goed als nooit herkent (naar geluid van de Duitse douane.)

kraker's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Quote Originally Posted by Matthijs View Post
    Hou ook rekening met BTW en invoerrechten van de douane, zie http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/.
    Inderdaad, maar daar wordt alleen gezegd dat het geld gaat kosten, maar niet hoeveel. Via deze site kun je in ieder geval een indicatie krijgen, met het nodige zoekwerk ('t is mij in ieder geval gelukt voordat ik m'n Zero2000 bestelde).

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

Shooter
    Multi Format
    Images
    16
    Dank jullie wel allemaal mensen,
    mijn mamiya RZ komt deze week hopelijk mijn kant uit. nu afwachten wat de douane ervan vindt.
    Zal vragen of ze het niet via ups willen versturen.

dank. hou jullie op de hoogte hoe het afloopt.

ijsbeer

Shooter
    Multi Format
    Images
    16
    MM uit twijfel toch nog even met de belastingdienst gebeld. Vertellen me doodleuk dat er ongeveer 25% over het bedrag=aankoop+shipping heenkomt. Zie er dus vanaf om de camera in de VS te kopen. Iemand betere ideeen? de prijzen zijn daar wel veel lager maar met deze toeslagen blijft daar niets van over.

groet,

IJsbeer

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin