Switch to English Language Passer en langue franÁaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,300   Posts: 1,535,830   Online: 810

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 16 of 16
    dirkv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Ik wist niet dat er nog film op dat formaat word gemaakt. Hoeveel opnamen gaan er op 1 rolletje?

Ik heb weleens halfkleinbeeld geschoten en dat vond ik ook wel een intressant formaat.

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Ja joh, te koop bij o.a. 8x11film en Fotoimpex. Er gaan 36 opnamen op maar er zijn ook 15 en 50 versies geweest. Als je een "slitter" hebt kun je je eigen cassettes vullen met materiaal naar keuze. Goathill levert voorgesneden film en kan het naar wens ook voor je vullen. Wat fotografen: Michael Van Buskirk, Robert Ottino, en meer.

mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Je had mijn interesse gewekt. Ik had nog nooit van minox gehoord.
    Wel vaak de gedachte gehad om een camera in het dashboard kastje te leggen, maar een Practica B200 neem je niet even mee in je broekzak.
    Maar vanmiddag toch maar even in de buurt een Minox 35 GL aangeschaft.
    Nu nog een px27 batterij of een vervanger kopen, rolletje laden en zorgen dat ik de camera altijd bij me heb.
    Niet zo klein als de camera die jij hebt, maar in ieder geval klein genoeg voor in mijn broekzak.

Mike.
    --Mike

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Hi Mike,
    Gefeliciteerd. Wist je dat Andy Warhol ook met zo'n Minox werkte (Minoxograpy)?
    Ik ben me ook aan het oriŽnteren op een 35mm variant. Als er een geschikte ML langskomt dat wordt dat mijn Groot Formaat Camera :-).
    Voor wat betreft de batterij moet je even wat googelen met "minox px27 replacement". Ik ben daar wel iets over tegengekomen.

mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Ik heb nu inmiddels 2 Minox 35. Een Minox 35 GL, maar daarbij sluit de sluiter niet meer.
    En ik heb gisteren voor E15 een Minox GT inclusief flitser aangeschaft. De sluiter werkt op de GT wel. Deze week ga ik de camera proberen.
    --Mike

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by mhulsman View Post
    Ik heb nu inmiddels 2 Minox 35. Een Minox 35 GL, maar daarbij sluit de sluiter niet meer.
    En ik heb gisteren voor E15 een Minox GT inclusief flitser aangeschaft. De sluiter werkt op de GT wel. Deze week ga ik de camera proberen.
    Jammer van de GL. Gelukkig doet de GT het wel en deze wordt als beter aangemerkt.
    Zelf kreeg ik gisteren een ML overhandigd van de postbode. Die ziet er op het oog prima uit maar moet ook worden getest.

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  ó   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin