Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,646   Posts: 1,481,275   Online: 856

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 16
    Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Is er misschien een minoxer in de zaal?

Door mijn interesse voor Minox -8x11- ben ik al een tijd lid van het minox forum op photo.net. Ik vraag mij echter af of er op het Nederlandstalige deel van apug ook nog Minoxers rondhangen?

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Geen response tot nu toe. En fin, op dit moment is mijn legendarische Minox B naar DAG gevlogen. Ik hoop dat Don hem kan repareren. Verder vermaak ik me wel op photo.net wat Minox aangaande. Wel vreemd dat niemand hier iets met Minox doet. Misschien maar eens en bericht in het Engels

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Dat is inderdaad heel slim. Misschien maar eens een filmpje scoren. Kan ik kijken of de mijne het wel doet.
    Wat voor een model heb jij? Als je het niet weet open je de filmruimte. Daar vind je het serienummer. Aan de hand daarvan kun je op de Minox site [1] het model en het productiejaar terugvinden.

[1] http://www.minox.de/index.php?id=61&L=0

Shooter
    4x5 Format
    type B uit 59-60 Staat ook zo in de gebruiksaanwijzing die ik er bij heb.

dirkv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Ik weet niet of ik er dan wel bijhoor maar ik heb een Minox 35 GL met flitsertje. Nooit gebruikt, maar ik vond hem wel leuk om te hebben.

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    type B uit 59-60 Staat ook zo in de gebruiksaanwijzing die ik er bij heb.
    En die heb je gekregen maar nog nooit gebruikt? Ik heb net een berichtje terug van DAG, mijn B is nog niet gearriveerd. Ik heb hem 8 februari verzonden, als dat maar goed gaat....

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by dirkv View Post
    Ik weet niet of ik er dan wel bijhoor maar ik heb een Minox 35 GL met flitsertje. Nooit gebruikt, maar ik vond hem wel leuk om te hebben.
    Van harte welkom. Als je hier bent aangeland heb je in elk geval iets met Minox. De 35mm serie is afgelopen jaar jammer genoeg uit productie gegaan maar dat zegt helemaal niks. Mijn B is uit 63, net zo oud als ik zelf ben :-)

Ik ken aardig wat professionele fotografen die hier mee hebben gewerkt. Eén daarvan is Sander Heezen, mijn oud docent fotografie aan de HKA in Arnhem. Prachtige beelden, vooral omdat hij de Minox ook altijd bij zich had. Goede optiek, slim apparaatje en zo groot als een pakje sigaretten.

Ik heb er even aan gedacht om er ook een aan te schaffen maar ik blijf voorlopig bij mijn B. Maar als ik jou was kocht ik een stel rolletjes en stopte ik het ding altijd in m'n zak als ik de deur uit ging. Veel beelden zie je toch vooral als je geen camera bij je hebt. En als je dan toch klein bezig bent overweeg dan een touwtjesstatief [1]. Voor meer info zie [2]

[1] http://www.xs4all.nl/~wiskerke/artikelen/touw.html
    [2] http://photo.net/bboard/q-and-a?topi...ory=Minox+35mm

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Om er ook bij te mogen horen kan ik je melden ook een Minox te bezitten nl. een 35 EL. Ik dacht in de jaren 70 eens gekocht om altijd bij me te hebben. Dat lukte toen goed maar de laatste jaren raakt het ding in de vergetelheid. Af en toe heb ik weer eens een oprisping en haal ik mijn aloude gear te voorschijn om er weer eens mee te spelen. Daar kun je overigens een heel weekend zoet mee zijn...
    harry

Release, the best you can do...

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Dit is een Minox B. Mijn camera is net gearriveerd bij Don Goldberg van DAG voor een onderhoudsbeurt.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails minox_b.gif  

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Minox Dokaset op Ebay

Op Ebay vond ik vandaag deze [1] interessante doka set voor Minox 8x11 vergrotingen. Ik heb dit allemaal al maar misschien heeft iemand anders er iets aan.

[1] http://cgi.ebay.nl/MINOX-ENLARGER-W-...QQcmdZViewItem

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin