Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,930   Posts: 1,585,412   Online: 1047

Results 1 to 7 of 7

Shooter
    35mm

Opberghoezen voor 6x12 glasplaten: waar?

Uit een erfenis heb ik ruim 100 glasnegatieven gekregen (van bijna 100 jaar oud!) die ik wat beter wil opbergen dan nu het geval is. Maar mijn fotohandel weet er niet aan te komen. Weet iemand van jullie waar ik die nog kan kopen? Het lijkt me erg de moeite waard om die negatieven nog goed te bewaren
    Groeten, Alex

mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Alex,

De afdeling Conservering van het rotterdams fotomuseum heeft opbergsystemen te koop.
    Zie deze link.
    http://www.nederlandsfotomuseum.nl/i...gus_2009-2.pdf

Afdeling Conservering & Restauratie
    tel. 010-2030408
    fax 010-2030406
    e-mailadres: conservering@nederlandsfotomuseum.nl
    --Mike

Shooter
    35mm
    Mhulsman: dank je wel. Ik zal eens daar een bezoekje brengen en informatie inwinnen.
    Groeten, Alex
    Last edited by Alex7742; 12-03-2009 at 03:48 AM. Click to view previous post history.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Alex7742 View Post
    Uit een erfenis heb ik ruim 100 glasnegatieven gekregen (van bijna 100 jaar oud!) die ik wat beter wil opbergen dan nu het geval is. Maar mijn fotohandel weet er niet aan te komen. Weet iemand van jullie waar ik die nog kan kopen? Het lijkt me erg de moeite waard om die negatieven nog goed te bewaren
    Groeten, Alex
    Ik denk dat het geen 6x12 platen zijn maar 9x12 platen. Voor dit formaat zijn er gewoon negatiefbladen van Hama in de handel. (9x12/ 4x5"). .Overigens kun je hier ook een 6x12 plaat in bewaren. Ik koop die bladen bij FIMEX.
    Heel belangrijk is, dat de negatieven bewaard worden onder droge (lage relatieve vochtigheids) toestanden. Hiertoe kun je een vochtdichte doos met silicagel nemen en daar de negatieven in bewaren.

Jed

Shooter
    35mm
    Hallo Jed,
    Inderdaad een vergissing! Er zijn 'halfjes' 6x9, dan veel 9x12 en ook een klein aantal van ongeveer 12x16 (afmetingen variëren dan wat). Ik wacht maar even af: als ik toch een keer naar Rotterdam ga dan kunnen ze me daar vast wel goed adviseren over het bewaren van de platen.
    Groet, Alex

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    je kan inderdaad negatiefhoezen gebruiken, maar als je deze schuin houdt zal door het gewicht de glasplaat eruit floepen...
    Last edited by Willie Jan; 12-08-2009 at 06:57 AM. Click to view previous post history.

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by mhulsman View Post
    Alex,

De afdeling Conservering van het rotterdams fotomuseum heeft opbergsystemen te koop.
    Zie deze link.
    http://www.nederlandsfotomuseum.nl/i...gus_2009-2.pdf
    Erg interessant, ik wist niet dat het Nederlands Fotomuseum ook een dergelijke service en verkoop van archiefmaterialen bood.

Zie ook deze pagina:

http://www.nederlandsfotomuseum.nl/c...6/585/lang,en/

Marco
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin