Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,986   Posts: 1,524,006   Online: 863

Results 1 to 3 of 3
    fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1

geen newton ringen meer

hallo,

ter info..
    deze week wat uitgekeken naar een scanner

De meeste filmscnanner werken niet met een "tri"-negatief. Voor sommige zelfs moet je ze individueel "versnijden".
    Met flatbedscanners werken heeft het nadeel dat je negatieven kunnen beschadigd worden en dat je last hebt vannewton ringen bij het scannen.

Kwam op volgende pagina terecht:
    http://imacon.inforce.dk/graphics/Im...ex_Holders.pdf

Heb er eentje besteld. Dé oplossing voor de problemen hier. Vanaf nu kan ik mijn 6/6 "per drie" blijven bewaren en kan ik ze toch makkelijk inscannen zonder risico op schade en vuil.

Blij hier!!! Een kinderhand is gauw gevuld. :-)

Fred

Shooter
    Plastic Cameras
    Ha die Fred,

Wat ik je al eens eerder heb gemeld, de epson 3200 (en ook voorganger 1200), kunnen zonder probleem 120-negatiefstroken van twee of drie of vier foto's aan. Niets te knippen.

Newton is een zeker probleem maar ik heb de indruk dat de nieuwere epson 3200 het wat dit betreft veel beter doet dan de oude 1200, daar was het soms een ramp. Heeft ook met de filmdikte te maken volgens mij (want soms een ramp en soms in het geheel niet of nauwelijks).

Wat betreft vuil (stof bedoel je denk ik), er is wat mij betreft weinig verschil tussen een vergroter en een scanner, behalve dat een doka van huis uit misschien wat stofarmer is dan een doorsnee computationele werkplek.

Maar belangrijker: waarom begin jij op Apug over digitale fotografie??? Negatieven moet je namelijk helemaal niet scannen, die moet je met alle égards afdrukken, respectievelijk vergroten. Als je dan toch een plaatje aan iemand wilt laten zien, is het beter een (bariet)printje te scannen, dat ziet er meteen al stukken beter uit.

Met vriendelijke doch belerende groet,
    Paul. :-)

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    beste Paul,

Heb ondertussen mijn leven al gebeterd! :-)

Soms is de nieuwsgierigheid zo groot dat ik de negatieven graag eens beoordeel met de scanner.

Mooi licht gewenst!
    Fred

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin