Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,902   Posts: 1,584,547   Online: 1023

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 22
    Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49

snijden van karton

Ik ben op zoek naar een goede snijder om museumkarton te snijden op het juiste formaat. De meeste fabrikanten willen wel, maar vragen 60 euro per uur.

Is hier iemand die met een snijapparaat museum karton op maat snijdt en meer kan vertellen over de voor en tegens? De Dahle snijmachine 448 bv kan het formaat A0 aan, maar ik vraag mij af of dit wel werkt met museumkarton.

Shooter
    4x5 Format
    Normaal doe je passepartout karton op een guillotine snijmachine. Niet te dik museum karton tot ± 400 gram zou moeten kunnen met een rol snijder. Maar ja op een kwaad moment wil je toch ook dikker snijden.
    Als je overigens bij moorman karton besteld snijden ze het voor niet te veel geld op maat.
    Printen is net als leren fietsen. Theorie helpt niet, je moet het doen.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    da's een goede optie Gary. Bedankt.

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Hoi , Willy-Jan
    Kan je me eens vertellen wat museum karton , want ik ken het niet of tenminste nooit gezien. Is het dikker dan p.p. karton , en op welke grote werk je.
    Ludo.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    Ik ben op zoek naar een goede snijder om museumkarton te snijden op het juiste formaat. De meeste fabrikanten willen wel, maar vragen 60 euro per uur.

Is hier iemand die met een snijapparaat museum karton op maat snijdt en meer kan vertellen over de voor en tegens? De Dahle snijmachine 448 bv kan het formaat A0 aan, maar ik vraag mij af of dit wel werkt met museumkarton.
    Ik snij het museumkarton ( van Moorman) met een rotatrim snijapparaat. Het karton is niet erg dik, maar waarom zou je dik karton nemen? Moorman snijdt op maat; maar wel een vaste maat. En ik heb wisselende maten.

Jed
    Last edited by Jed Freudenthal; 03-30-2011 at 12:53 PM. Click to view previous post history.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Ludo,
    Museumkarton gebruik ik als achterkant. het is dusdanig behandeld om schimmel e.d. tegen te gaan. Wordt veel in musea gebruikt.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Ik snij het museumkarton ( van Moorman) met een rotatrim snijapparaat. Het karton is niet erg dik, maar waarom zou je dik karton nemen? Moorman snijdt op maat; maar wel een vaste maat. En ik heb wisselende maten.

Jed
    Wat noem jij niet dik Jed?

Shooter
    4x5 Format
    Wat noem jij niet dik Jed?
    Il meet een dikte van 1,2 mm; Moorman geeft ca 1,3 mm aan. Dit materiaal snij ik met gemak. Maar ik snij ook dikker passe partout karton. Dat gaat wel, maar het gaat wel tamelijk zwaar.

Ik drymount de print op 1,2 mm karton en er is geen reden om zwaarder karton te nemen. Mogelijk dat het zwaardere museumkarton wordt gebruikt als er niet gedrymount wordt. Bijvoorbeeld voor dunne aquarellen.

Jed

Shooter
    4x5 Format
    Ludo,
    Museumkarton gebruik ik als achterkant. het is dusdanig behandeld om schimmel e.d. tegen te gaan. Wordt veel in musea gebruikt.
    Museumkarton is helemaal niet behandeld om schimmel tegen tegaan. Het is een Ph gebufferd karton. De zuurinwerking is daardoor minder. Het is zelfs mijn ervaring dat schimmel eerder toeslaat in museumkarton dan in normale kartonnen. Als je geen schimmel wil, moet je de zaak bewaren bij een lage relatieve vochtigheid. En dat doen ze in musea.

Jed

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Museumkarton is helemaal niet behandeld om schimmel tegen tegaan. Het is een Ph gebufferd karton. De zuurinwerking is daardoor minder. Het is zelfs mijn ervaring dat schimmel eerder toeslaat in museumkarton dan in normale kartonnen. Als je geen schimmel wil, moet je de zaak bewaren bij een lage relatieve vochtigheid. En dat doen ze in musea.

Jed
    ik was in de war met een ander papiersoort.
    Ludo, op deze site kan je de tekst lezen.
    http://www.moorman.nl/nl/producten/p...eumkarton.html

Page 1 of 3 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin