Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,568   Posts: 1,573,492   Online: 654

Results 1 to 3 of 3
    MrclSchprs's Avatar
    Shooter
    Multi Format

lens terug van CLA met stofjes

Enige tijd geleden heb ik een 50mm lens opgestuurd voor een CLA naar een firma met een goede staat van dienst. De diafragmabladen waren plakkerig geworden. Inmiddels heb ik de lens weer thuis. En wat blijkt? Als ik door de lens kijk zie ik twee stofdeeltjes zitten. De stofdeeltjes zijn groot om gewoon met het blote oog op te merken. De kijkrichting is van voor naar achteren.
    Ik ben er redelijk zeker van dat die stofdeeltjes er niet zaten voordat de lens werd opgestuurd. Ik heb inmiddels contact gehad met de firma en ze willen er naar kijken. Mijn vraag is nu, ben ik te kritisch of hebben ze een steek laten vallen?

Groet, Marcel
    Last edited by MrclSchprs; 10-05-2011 at 05:37 PM. Click to view previous post history. Reason: typo

dirkv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Maar ik denk dat wanneer je gewoon contact opneemt met de betreffende firma en het probleem voorlegt dat zij het wel even oplossen voor je. Ik kan me niet voorstellen dat een zichzelf respecterende zaak dit acceptabel vind. Ook de beste vakmensen laten weleens een steekje vallen. Dat is geen probleem. Hoe ze daar mee omgaan is uiteindelijk belangrijker.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by MrclSchprs View Post
    Enige tijd geleden heb ik een 50mm lens opgestuurd voor een CLA naar een firma met een goede staat van dienst. De diafragmabladen waren plakkerig geworden. Inmiddels heb ik de lens weer thuis. En wat blijkt? Als ik door de lens kijk zie ik twee stofdeeltjes zitten. De stofdeeltjes zijn groot om gewoon met het blote oog op te merken. De kijkrichting is van voor naar achteren.
    Ik ben er redelijk zeker van dat die stofdeeltjes er niet zaten voordat de lens werd opgestuurd. Ik heb inmiddels contact gehad met de firma en ze willen er naar kijken. Mijn vraag is nu, ben ik te kritisch of hebben ze een steek laten vallen?

Groet, Marcel
    Je hebt een specifiek probleem: plakkerige diafragmabladen. Dat moet opgelost worden door een camerareparateur. Wat heeft een CLA daar mee te doen? Zelf heb ik nooit een CLA laten uitvoeren, maar heb wel tal van klachten gehoord.

Jed

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin