Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,563   Posts: 1,573,343   Online: 1010

Results 1 to 3 of 3
    PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9

Eenvoudige studio bouwen

Ik zou graag een eenvoudige studio bouwen, op een zolder.
    Verlichting is op zich heel schaars.
    Wat heb ik allemaal nodig? Zelf denk ik aan 1 (of 2) bouwlampen van
    500W (typeverschil??? geel of wit licht?), een tweetal isomopanelen van 2 meter op ... , en natuurlijk een stoel en andere 'zit'-instrumenten.
    Hoe kan je de achtergrond aanpakken?
    Ook alle andere werkwijzen welkom, zolang het maar een beetje budgetvriendelijk blijft
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

vaesjhsw's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Als je vooralsnog met bouwlampen gaat werken, denk dan eens aan een witte parasol waarin je je een bouwlamp monteert. Dit werkt als een hele groot reflectiescherm, waardoor je mooi diffuus licht krijgt. Wel opletten met bouwlampen en de hitte die daar bij vrijkomt, je hebt zo brand.
    Achtergrond kun je maken van kaasdoek, op de markt in verschillende breedtes te verkrijgen voor niet al te veel geld en simpel te verven met textielverf.
    groet, Ronald

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9

Studio zo goed als af...

Vandaag achter twee halogeenlampen geweest van 500Watt, en eentje van 150Watt. En drie isomopanelen van 5cm dik van 2 op 1 meter.
    Daarmee kan ik alvast wat spelen. Maar toch zoek ik achter mogelijke studio-opstellingen, ik meende dat ergens gezien te hebben, maar kan dit niet terugvinden. Als iemand sites/tips weet... laat maar komen.
    Nu heb ik toch al een belichting kunnen bekomen waar de ene zijde van het gelaat 2 stops verschilt met de andere zijde van het gelaat.

Enkel de achtergrond nog. Heb alvast een aantal oude lakens in verschillende kleuren gevraagd
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin