Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,677   Posts: 1,482,055   Online: 802

Results 1 to 3 of 3
    PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9

Achtergrond studio

Ik heb ervaren dat een witte (of lichtgrijze) achtergrond interessant is. Je kan dan nog altijd een aantal stops (+4 dus...) doordrukken, waardoor je zo'n mooie 'halo' krijgt van binnen naar buiten toe steeds donkerder. Wat denken jullie ervan? Omgekeerd: zwarte achtergrond en dan tegenhouden werkt toch wel wat moeilijker, niet?

Nu heb ik ook ondervonden dat je wel wat afstand moet bewaren tss het onderwerp en de achtergrond, foutjes in de achtergrond (plooien) zijn anders wel echt scherp...
    Last edited by PieterB; 02-20-2006 at 11:29 AM. Click to view previous post history.
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    Multi Format
    Pieter,

ik heb je portretten net bekeken en vind ze interessant. Wat je zegt over de achtergrond, klopt 100%. Let wel op dat het halo-effect geen veelgebruikt goedkoop truukje wordt ;-)

G

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Nee nee, kzal er wel wat variatie in steken
    En ik moet het eerst nog analoog neerzetten hé (daarom hier nog geen bijlage)
    ... op hoge of met lage gradatie doordrukken? (dacht zelf aan hoog voor mooie zwarting?)
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin