Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,220   Posts: 1,532,319   Online: 974

Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 11 to 20 of 35
    hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by obelix View Post
    Ik vroeg mij in het algemeen af wie noteert wat bij zijn opname.
    Ik bedoel dus belichting maar ook verstelling?
    In Nijmegen merkte ik dat eigenlijk niemand daar mee bezig zag.
    Of heb ik niet goed opgelet.
    Obelix, waarschijnlijk door je immense inspanning om de zware camera over de uiterwaarden te slepen is het je misschien ontgaan maar ik klets alle tijden en instellingen in een digital () voice recorder.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Multi Format
    Ik noteer zelden nog wat van mijn opnamen.
    Zolang mijn filmhouders correct gemarkeerd zijn, ben ik al blij. Zo vermijd ik om Z/W negatieven in de E6 te gooien :-D

G

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Obelix, waarschijnlijk door je immense inspanning om de zware camera over de uiterwaarden te slepen is het je misschien ontgaan maar ik klets alle tijden en instellingen in een digital () voice recorder.
    Hoe weet je dan wat bij welke opname hoort?
    Of gebruik je nummers in het negatief?

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Al mijn filmhouders heb ik gemerkt volgens het binaire systeem d.m.v. inkepingen in het sluitklepje.
    harry

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Zoals beschreven in Way beyond Monochrome

Ben
    Das Licht macht dem Denker und Forscher die meiste Freude. (from Swiss farmhouse)

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Breunes View Post
    Zoals beschreven in Way beyond Monochrome

Ben
    Mag nooit meer raden...
    harry

Shooter
    Multi Format
    Harry,

Dat boek ziet er op google leuk uit is het ook zo goed?

Ik heb ergens iets gelezen over een methode dat men nummers in de rand van een negatief kan maken maar ik ben die beschrijving kwijt.
    Last edited by obelix; 03-19-2008 at 02:39 PM. Click to view previous post history.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Dat boek ziet er op google leuk uit is het ook zo goed?
    Hét boek, in mijn ogen, momenteel dat een compleet beeld geeft van alle aspekten van de fotografie. Technisch goed en didactisch mag het er ook zijn. Wel een hele pil als je alles in één keer wilt doen. Advies is dan ook stukje bij beetje de problematiek te lijf gaan. Afronden en dan de volgende stap.
    Als ik er aan denk zal ik het de komende bijeenkomst meenemen. Of anders help me tegen die tijd even herinneren. Begin een beetje last te krijgen van Alzheimer Light.
    Ik heb ergens iets gelezen over een methode dat men nummers in de rand van een negatief kan maken maar ik ben die beschrijving kwijt.
    Linhof heeft of had filmhouders met daarin de nummering die je in het negatief belicht. Zie voorbeeld.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails linhoffilmhouder.jpg  
    harry

Shooter
    4x5 Format
    Harry is die opname van "de" brug echt zo beroerd of is 't de digitale bs die 't doet.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Al mijn filmhouders heb ik gemerkt volgens het binaire systeem d.m.v. inkepingen in het sluitklepje.
    Ik zet gewoon een nummer met potlood op mijn filmhouders, om te beginnen bij '1' en te eindigen bij '16'. Wat is het voordeel van het binaire nummeren in dit geval? Verder geef ik met hetzelfde potlood aan wat voor film in de cassette zit. Mijn potlood is monochrome; de inkepingen kun je 'beyond monochrome' zien. Ik vind de inkepingen op mijn vlakfilm al genoeg.
    Die gewone getallen komen terug op een spreadsheet in mijn palm, waar de opnamegegevens worden ingebracht om uiteindelijk in een computer ingevoerd te worden.

Jed
    Last edited by Jed Freudenthal; 03-20-2008 at 02:53 PM. Click to view previous post history.

Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin