|
|
|
View Poll Results: Opnamen materiaal
- Voters
- 11. You may not vote on this poll
-
Idem, veel zwartwit (rolfilm) en heel weinig kleur (rolfilm). Sinds Scala niet meer bestaat, staat mijn smaak er niet meer bij ;-)
-
filmen
Voor mij dia in kleinbeeld en middenformaat 6x4.5 en voor zw hetzelfde.
mvg. LUDO
-
Toch tijd voor een conclusie.
Ik was benieuwd of iemand nog op negatief 13x18 werkte maar dat zal wel komen omdat er, zover ik kan ontdekken, dit niet meer leverbaar is. Van 8x10 weet ik niet hoe dit zit.
Dia en negatief houden zich aardig in balans bij kleinbeeld en middenformaat, alleen bij 4x5 zijn iets meer dia
gebruikers te zien.
Zou op zich interessant zijn om te weten wat doet men met 4x5 dia's, ik zelf berg ze op en als hij heel goed is laat ik hem wel eens afdrukken. Maar ze moeten ook te projecteren zijn.
Ik zet nu iets op voor zwart/wit omdat ik vermoed dat de meeste hier daarmee werken
-
 Originally Posted by obelix
Toch tijd voor een conclusie.
Ik was benieuwd of iemand nog op negatief 13x18 werkte maar dat zal wel komen omdat er, zover ik kan ontdekken, dit niet meer leverbaar is. Van 8x10 weet ik niet hoe dit zit.
Je moet beter kijken voor je dit soort berichten post, omdat je hiermee geruchten de wereld in helpt die evident niet kloppen. De mensen die 13x18 gebruiken zitten niet te wachten op nog minder aanbod van producten. Er zijn nog steeds enkele films leverbaar, zowel dia, kleurnegatief als zwart wit. Voor 8x10 is de keuze overigens veel en veel groter. Er zijn zelfs enkele winkels die het spul nog gewoon op voorraad hebben!
Huub
-
 Originally Posted by Huub
Je moet beter kijken voor je dit soort berichten post, omdat je hiermee geruchten de wereld in helpt die evident niet kloppen. De mensen die 13x18 gebruiken zitten niet te wachten op nog minder aanbod van producten. Er zijn nog steeds enkele films leverbaar, zowel dia, kleurnegatief als zwart wit. Voor 8x10 is de keuze overigens veel en veel groter. Er zijn zelfs enkele winkels die het spul nog gewoon op voorraad hebben!
Helemaal mee eens. Ik gebruik 8x10 en kan bij diverse aanbieders zelfs prijzen vergelijken. Obelix is blijkbaar alleen in kleur geïnteresseerd, terwijl het fotowerk van de mensen op de kroegmeeting bijvoorbeeld vrijwel alleen zwart-wit is, de reacties op deze tread zijn ook van zwart-wit werkers. In de hele vraagstelling ontbrak zwart-wit. Zo krijg je een eenzijdig beeld van de markt, dat niet correct is.
Groeten uit Deventer,
Jaap
"Ik ben de ideale man:
Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
ik ben gevoelig, net als mijn platen,
ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
ze vindt dat ik beter kan stoppen..."
-
Sponsored Ad. (Subscribers to APUG have the option to remove this ad.)
-
-
terwijl het fotowerk van de mensen op de kroegmeeting bijvoorbeeld vrijwel alleen zwart-wit is
Mijn kleur werk is hybride daardoor past het niet zo in het kader van een analoge club bijeenkomst. Maar misschien ga ik toch mijn kleur werk analoog afdrukken uit financiële overwegingen, analoog afdrukken is, wat materiaal betreft, veel goedkoper, en dan zul je van mij ook kleur gaan zien....
-
 Originally Posted by gary mulder
Mijn kleur werk is hybride daardoor past het niet zo in het kader van een analoge club bijeenkomst. ....
In het kader van een kroegmeeting vind ik het interessant om hybride foto's te zien. Omdat er dan ook beeldinhoudelijk gekeken wordt. Je kunt mondeling je werk toelichten.
Groeten uit Deventer,
Jaap
"Ik ben de ideale man:
Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
ik ben gevoelig, net als mijn platen,
ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
ze vindt dat ik beter kan stoppen..."
-
Kleur : digitaal.
Zwartwit : weinig kleinbeeld, veel 6x6, nog meer 4x5.
-
 Originally Posted by obelix
Heren,
Echter in KLEUR negatief zou ik niet weten wat er van Kodak of Fuji in 13 x 18 te krijgen is. 
Je zou onderstaande link eens uit kunnen diepen.
www.ars-imago.ch
De eigenaar gaf vorig jaar aan fuji pro160S 13x18 te kunnen leveren. Het staat niet op de site, maar een mailtje is natuurlijk zo gestuurd.
|
|