Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,498   Posts: 1,543,102   Online: 1034

View Poll Results: Opnamen materiaal

Voters
11. You may not vote on this poll
  • Dia kleinbeeld (135)

3 27.27%
  • Dia Middenformaat (120)

7 63.64%
  • Dia 4x5

5 45.45%
  • Dia 13x18

2 18.18%
  • Dia 8*10

2 18.18%
  • Negatief Kleur Kleinbeeld (135)

4 36.36%
  • Negatief Kleur Middenformaat (120)

8 72.73%
  • Negatief Kleur 4x5

3 27.27%
  • Negatief Kleur 13x18

0 0%
  • Negatief Kleur 8x10

0 0%
Multiple Choice Poll.
Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 24

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Idem, veel zwartwit (rolfilm) en heel weinig kleur (rolfilm). Sinds Scala niet meer bestaat, staat mijn smaak er niet meer bij ;-)

Shooter
    Medium Format
    Images
    1

filmen

Voor mij dia in kleinbeeld en middenformaat 6x4.5 en voor zw hetzelfde.
    mvg. LUDO

Shooter
    Multi Format
    Toch tijd voor een conclusie.

Ik was benieuwd of iemand nog op negatief 13x18 werkte maar dat zal wel komen omdat er, zover ik kan ontdekken, dit niet meer leverbaar is. Van 8x10 weet ik niet hoe dit zit.

Dia en negatief houden zich aardig in balans bij kleinbeeld en middenformaat, alleen bij 4x5 zijn iets meer dia
    gebruikers te zien.

Zou op zich interessant zijn om te weten wat doet men met 4x5 dia's, ik zelf berg ze op en als hij heel goed is laat ik hem wel eens afdrukken. Maar ze moeten ook te projecteren zijn.

Ik zet nu iets op voor zwart/wit omdat ik vermoed dat de meeste hier daarmee werken

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by obelix View Post
    Toch tijd voor een conclusie.

Ik was benieuwd of iemand nog op negatief 13x18 werkte maar dat zal wel komen omdat er, zover ik kan ontdekken, dit niet meer leverbaar is. Van 8x10 weet ik niet hoe dit zit.
    Je moet beter kijken voor je dit soort berichten post, omdat je hiermee geruchten de wereld in helpt die evident niet kloppen. De mensen die 13x18 gebruiken zitten niet te wachten op nog minder aanbod van producten. Er zijn nog steeds enkele films leverbaar, zowel dia, kleurnegatief als zwart wit. Voor 8x10 is de keuze overigens veel en veel groter. Er zijn zelfs enkele winkels die het spul nog gewoon op voorraad hebben!

Huub

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Huub View Post
    Je moet beter kijken voor je dit soort berichten post, omdat je hiermee geruchten de wereld in helpt die evident niet kloppen. De mensen die 13x18 gebruiken zitten niet te wachten op nog minder aanbod van producten. Er zijn nog steeds enkele films leverbaar, zowel dia, kleurnegatief als zwart wit. Voor 8x10 is de keuze overigens veel en veel groter. Er zijn zelfs enkele winkels die het spul nog gewoon op voorraad hebben!
    Helemaal mee eens. Ik gebruik 8x10 en kan bij diverse aanbieders zelfs prijzen vergelijken. Obelix is blijkbaar alleen in kleur geïnteresseerd, terwijl het fotowerk van de mensen op de kroegmeeting bijvoorbeeld vrijwel alleen zwart-wit is, de reacties op deze tread zijn ook van zwart-wit werkers. In de hele vraagstelling ontbrak zwart-wit. Zo krijg je een eenzijdig beeld van de markt, dat niet correct is.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    Multi Format

KLeur poll eindconclussie 2

Heren,

Deze poll ging ook alleen over KLEUR gebruik.
    In zwart wit weet ik dat daar nog redelijke keus in negatief is.

Echter in KLEUR negatief zou ik niet weten wat er van Kodak of Fuji in 13 x 18 te krijgen is.

Bij onderstaande komt ik vrijwel uitsluiten 3 dia kleur films tegen 13 x 18

Provia 100F
    Kodak EPP
    Kodak E100G

Eyes on media
    S-Color
    Calumet
    Foto Mayr
    Pro Photo Logistics
    Fimex

De Provia trouwens alleen bij duitse leveranciers.
    Daar heb ik met Fuji Nederland al eens een discussie overgehad die niet echt tot een oplossing kwam.

Ik zelf zou graag NPS 160 van Fuji in 13x18 hebben maar dat word volgens mij ook niet meer gemaakt. Vijf jaar gelden wist ik nog met moeite 1 pakje Kodak 160 NC te krijgen bij S-Color, lag letterlijk in de kelder.

Over 8x10 heb ik ook aangegeven dat ik het niet weet maar zover ik kan zien ook alleen maar 1 soort de 160 NC zie ik zo gauw bij S-Color.

Te verduidelijking ik heb het alleen over kleuren film.
    Als iemand nog iets anders weet hoor ik het graag

Heb trouwens een poging gedaan om een zwartwit poll op te zetten echter dat ging niet helemaal goed, als argentic hem heeft verwijderd probeer ik het opnieuw

Shooter
    4x5 Format
    terwijl het fotowerk van de mensen op de kroegmeeting bijvoorbeeld vrijwel alleen zwart-wit is
    Mijn kleur werk is hybride daardoor past het niet zo in het kader van een analoge club bijeenkomst. Maar misschien ga ik toch mijn kleur werk analoog afdrukken uit financiële overwegingen, analoog afdrukken is, wat materiaal betreft, veel goedkoper, en dan zul je van mij ook kleur gaan zien....

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Mijn kleur werk is hybride daardoor past het niet zo in het kader van een analoge club bijeenkomst. ....
    In het kader van een kroegmeeting vind ik het interessant om hybride foto's te zien. Omdat er dan ook beeldinhoudelijk gekeken wordt. Je kunt mondeling je werk toelichten.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Kleur : digitaal.

Zwartwit : weinig kleinbeeld, veel 6x6, nog meer 4x5.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by obelix View Post
    Heren,

Echter in KLEUR negatief zou ik niet weten wat er van Kodak of Fuji in 13 x 18 te krijgen is.
    Je zou onderstaande link eens uit kunnen diepen.

www.ars-imago.ch

De eigenaar gaf vorig jaar aan fuji pro160S 13x18 te kunnen leveren. Het staat niet op de site, maar een mailtje is natuurlijk zo gestuurd.

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin