Switch to English Language Passer en langue franšaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,550   Posts: 1,544,676   Online: 886

View Poll Results: Opnamen materiaal

Voters
11. You may not vote on this poll
  • Dia kleinbeeld (135)

3 27.27%
  • Dia Middenformaat (120)

7 63.64%
  • Dia 4x5

5 45.45%
  • Dia 13x18

2 18.18%
  • Dia 8*10

2 18.18%
  • Negatief Kleur Kleinbeeld (135)

4 36.36%
  • Negatief Kleur Middenformaat (120)

8 72.73%
  • Negatief Kleur 4x5

3 27.27%
  • Negatief Kleur 13x18

0 0%
  • Negatief Kleur 8x10

0 0%
Multiple Choice Poll.
Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 21 to 24 of 24
    hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Mag ik nog even opmerken dat met name ondergetekende afgelopen meeting met kleurenwerk op de proppen is gekomen. Misschien even vergeten. Niet hybride, hoewel daar niets mis mee is, maar traditioneel "nat" werk.
    Door het steeds vaker te doen heb ik nu een bepaalde routine hierin ontwikkeld die leidt tot aangename platen (vind ik zelf, hˇˇr!) In zekere zin vind ik het eenvoudiger dan en goede b&w-print te maken. om over het ontwikkelen van het filmpje in C-41 maar te zwijgen. Piece of cake t.o.v. b&w. Alles in 3:15 min. en klaar ben je...
    harry

Release, the best you can do...

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Ik vond jouw kleurenwerk mooi, omdat je veel licht had 'gevangen', maar vooral omdat het veel van een zwart-wit foto had. Er mag wat mij betreft veel kleur werk op een bijeenkomst, zolang we het werk blijven bediscussiŰren. Iedereen kan leren van het zien van zo veel mogelijk kwalitatief hoogstaande foto's, z/w Ún kleur.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

WITZ's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Mag ik nog even opmerken dat met name ondergetekende afgelopen meeting met kleurenwerk op de proppen is gekomen. Misschien even vergeten. Niet hybride, hoewel daar niets mis mee is, maar traditioneel "nat" werk.
    Door het steeds vaker te doen heb ik nu een bepaalde routine hierin ontwikkeld die leidt tot aangename platen (vind ik zelf, hˇˇr!) In zekere zin vind ik het eenvoudiger dan en goede b&w-print te maken. om over het ontwikkelen van het filmpje in C-41 maar te zwijgen. Piece of cake t.o.v. b&w. Alles in 3:15 min. en klaar ben je...
    gelukkig, kleur mag ook . Overigens ben ik het ermee eens, eigenlijk is kleur afdrukken makkelijker dan zwart-wit:rolleyes: Alleen als de contrasten hoog zijn vindt ik het moeilijk.
    Ó Dieu,
    Johan

Shooter
    Multi Format
    Mij stond bij dat kleur moeilijk zou zijn i.v.m. het op temperatuur houden van de vloeistoffen bij het ontwikkelen.

Zwart wit zou makkelijker zijn qua temperatuur, maar ik begrijp nu recentelijk dat je daar ook erg op moet letten.

En natuurlijk op de juiste manier filteren bij het afdrukken, maar ik heb ooit al eens begrepen dat een color analyzer niet echt nodig is.

Page 3 of 3 FirstFirst 123

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  Ś   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin