Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,979   Posts: 1,523,765   Online: 1208

Results 1 to 2 of 2
    RVV
    RVV is offline

Shooter
    35mm

Halfvol filmrolletje overzetten

Goedendag,

In mijn FED 3B zit een halfvol filmrolletje dat ik graag naar een andere camera wil overzetten - die FED 3B heeft echt zwaar kuren, misschien laat ik hem nakijken, ik verloor vanmiddag op straat al die loze insteldingetjes die bovenop de transporthendel zitten (ik dacht: wat hoor ik toch over straat rinkelen, verliest er iemand geld ofzo, haha).

Hamvraag: hoe krijg ik het halfvolle filmrolletje heelhuids uit de FED 3B in een andere camera?

Ik heb geen donkere kamer dus wisselen in de donkere kamer is geen optie.

Alvast bedankt!

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    -) de meeste woningen of flats hebben een kamer die men ergens voldoende donker krijgt.
    (Ondicht rolluik naar beneden, handdoek voor de deurspleet, achter een zetel schuilen... zo heb ik vroeger de cassetten zelf gevuld.)

-) film net zo ver terugspoelen, dat ie nog net buiten de cassette uitsteekt:
    of onder controle van de opname teller; of onder voortduren proberen te ontspannen (deksel op lens) en te transporteren, als er geen trek meer op terugspoelslinger zit, is het filmeinde los.

-) gedane opnames opschrijven, film volledig in de casstte terugspoelen, filmeind terug uit halen, cassette in andere camera overzetten, tot dit aantal+2á3 in reserve met deksel op lens " ontspannen en transporteren.
    Voor het uithalen van het filmeinde kun jij een special tangetje, tape, of een getand stuk film gebruiken.
    Last edited by AgX; 10-03-2010 at 01:18 PM. Click to view previous post history.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin