Switch to English Language Passer en langue franÁaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,821   Posts: 1,581,738   Online: 1091

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 15

Shooter
    Multi Format

Oud fabrieksgebouw in Erembodegem

Daar ben ik deze namiddag fotootjes gaan maken. Het is een zeer groot leegstaand en vervallen complex met een verscheidenheid aan situaties.

Wie er eens naartoe wil op een zondagnamiddag, ik wil wel een rondleiding geven.

G

Shooter
    Medium Format
    Zo iets is leuk om met een aantal APUG leden te doen. Ik wil daar graag een Zondagmiddag voor vrij maken. Om het animo wat te stimuleren sponsor ik bij deze zo'n middag met gratis 135-36 en/of 120 rolfilms. Als je een datum wilt prikken, prima dan horen we verder wel wie meedoet.

Groetjes,

Robert

www.FotohuisRoVo.nl

Shooter
    Multi Format
    Enige discretie is daar wel vereist, de boel is daar namelijk ferm afgesloten en voorzien van verbodstekens.

G

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by Fotohuis
    Zo iets is leuk om met een aantal APUG leden te doen. Ik wil daar graag een Zondagmiddag voor vrij maken. Om het animo wat te stimuleren sponsor ik bij deze zo'n middag met gratis 135-36 en/of 120 rolfilms. Als je een datum wilt prikken, prima dan horen we verder wel wie meedoet.

Groetjes,

Robert

www.FotohuisRoVo.nl
    Beste Robert,

Waarom breng je, je commerciŽle activiteiten steeds hier aan de orde?
    In onze (Belgische mentaliteit) hoor je de twee dingen (hobby/professioneel) te scheiden.
    Zonder dat je het beseft vernietig je vele mogelijke potentiŽlen.

Persoonlijk: ik wil niet iedere keer geconfronteerd worden met een verkoper in mijn hobby sfeer. Als ik iets wil kopen zal ik de handelaars wel zelf opzoeken.

mvrgr
    Fred

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Ah dat zie ik ook wel zitten. Is niet zover van mij als de bijeenkomst wel was!
    Een zondagmiddag nog ergens voor de paasvakantie (blokken hierna) past mijzelf het beste.

Robert: welke bedoelingen heb je met het geven van die filmrolletjes? Ik heb hier zelf op zich niets op tegen, maar ik kan wel het standpunt van Fred begrijpen. Het is ergens waar dat commercialiteit soms dingen (soms ook sfeer) en dergelijke kan 'veranderen' laten we maar zeggen.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Hoewel ik af en toe ook wel moeite heb met de commerciŽle agenda van Fotohuis RoVo, vond ik het in dit geval toch wel sympathiek dat Robert gratis de filmrolletjes sponsort. Ik begrijp ook wel dat hij dat doet om zijn eigen merk te promoten. Maar dat is toch gewoon eerlijke reclame? Of vergis ik me? Zolang ik ze niet door de strot geduwd krijg, en Robert het evenement niet monopoliseert, heb ik er geen moeite mee. Misschien komt de ergernis van Fred uit eerdere berichten of van de apug bijeenkomst?

Overigens, waar ligt Erembodegem? In BelgiŽ?
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Ik vond het ook wat erg kort door de bocht. Robert is heus niet de enige die hier reclame maakt voor fotomaterialen.

Uiteindelijk koop je toch wat je wilt gebruiken.
    Anne Marieke

Shooter
    Medium Format
    Pas overigens op met het massaal betreden van verboden gebied. Het zou niet de eeerste keer zijn dat de eigenaar er lucht van krijgt en de politie je opwacht. Als je besluit een uitje naar zo'n locatie te organiseren is het vaak verstandiger de eigenaar te benaderen om legaal het terrein te betreden. Dat is vaak ook een stuk veiliger.

Shooter
    Large Format
    dit is ons bijna gebeurt met Carcokes (belgie) waar we met FAP heen wilden. Hier had de beheerder lucht van gekregen en de politie gewaarschuwd. Ze hadden plannen om de hele bende een nachtje cel te laten doen...
    Gelukkig had ik ook miijn twijfels (als organisator zijnde) of iedereen wel goed het besef had wat voor terrein men betreedt (die enge blauwe plek, zou ik daar wel overheen lopen (nou doe maar niet, bleek later blauwzuur te zijn), of de verroeste trap houdt mij toch wel) en gewoon het feit dat 20 auto's voor de deur geparkeerd ging opvallen, dus heb ik het zaakje afgeblazen.

Waarop we door de beheerder werden benaderd over onze verstandige keuze en het feit dat hij wel een keer gecontrolleerde toegang wilde regelen. Daar is een heel fijn contact uit gekomen en we zijn 2x geweest en blijven welkom om tijdens de sloop te komen fotograferen...zeldzaam...

-----------

Robert heeft ook bij FAP al eens op zere tenen gestapt met activiteiten die op het randje van commercieel zaten. Het toestaan van deze activiteiten moet je echt met een gouden weegschaal wegen imo. Persoonlijk zie ik echter geen probleem met de voorgestelde sponsering, maar het gaat al gauw over in het uitdelen van folders en in commerciele praatjes over hoe geweldig bepaalde dingen zijn. En je moet oppassen want een vraag van Robert zelf in de stijl 'wie kent...product x, zou geweldig moeten zijn' lijdt al gauw tot de conclusie dat hij de importeur blijkt te zijn...
    Dus het is niet overstandig hiervoor regels op te stellen wat je wel en niet toestaat. Je kunt hem niet verbieden (en moet je ook niet willen) om zichzelf wat te promoten, maar je moet oppassen dat dit niet verwordt tot het idee van van de bekende goedkope busreizen naar....en dat elke uitje voor hem een soort marktbewerking wordt en hij alleen maar aanwezig is om zich te promoten. Dus duidelijke regels zijn nuttig.

Shooter
    Medium Format
    Enige discretie is daar wel vereist, de boel is daar namelijk ferm afgesloten en voorzien van verbodstekens.
    Illigaal een terrein betreden lijkt mij inderdaad geen goed idee. Mogelijk is het verstandiger een locatie te kiezen die vrij toegangkelijk is of permissie daarvoor te vragen.

----------------

In de sfeer van doka liggen commercie en hobby bij mij dicht bij elkaar. Het doka gebeuren en de verkoop hiervan is een wat uit de hand gelopen passie voor het ontwikkelen en afdrukken van fotomaterialen geworden de laatste 35 jaar.
    Mocht ik bepaalde mensen hiermee gekwetst hebben, dan spijt mij dat ten zeerste. Misschien heb ik in dit kader iets te enhousiast gereageerd.

Robert

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  ó   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin