Discussions: 45,240 | Messages: 610,017 | Members: 29,969 | Online: 278 | Chatroom: 1
User Name:  Password:

"That is called grain. It is supposed to be there." -Flotsam

APUG search    RSS MOBILE
Customize Sidebar
Mamiya C220 and lenses
Author: darinwc
30 view(s)
Gum-Silver Process
Author: Dwane
1146 view(s)
aj 12 + various things
Author: jnanian
666 view(s)
Kodak D-19
Author: Tom Hoskinson
973 view(s)
Go Back   APUG > APUG Nederlandse Forums > Algemene discussies > Fotogenieke plekken > Etretat, Normandië

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-19-2005, 02:52 AM   #1 (permalink)

argus's Avatar

Default Etretat, Normandië

Volgende maand trakteren mijn vriendin en ik onszelf op een weekendje Etretat (Normandië), verder naar de landingsplaatsen van D-Day en een passage bij de Mont-Saint-Michel.
Uiteraard gaat het fototoestel mee (of meer dan eentje).

In Etretat was ik vroeger al eens maar kan er iemand wat tips geven voor goed toegankelijke landingsplaatsen?

tnx.
G
argus is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Old 09-19-2005, 04:47 AM   #2 (permalink)

Huib's Avatar

Geert,

Check even de getijden bij Etretat anders kun je die bekende rots-met-gat niet via het strand bereiken of ze moeten je er met een boot vanaf plukken...

Voor de landingsstranden moet je zuidelijker wezen dacht ik (richting cherbourg).

Als je Etretat via de D weg naar het noorden verlaat kun je net buiten het dorp via een scherpe afslag naar links een weg inslaan die je tot boven op de rotsen brengt. Bovenop is een ruime parkeerplaats. Vandaar loont het zich de moeite om die ene uitstekende rots af te dalen. Eerste gedeelte is makkelijk, laatste gedeelte tot onder aan het strand is behoorlijk pittig. Ach ja, voor een berggeit als jou natuurlijk geen punt.
Huib is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Old 09-19-2005, 06:07 AM   #3 (permalink)

argus's Avatar

Quote:
Ach ja, voor een berggeit als jou natuurlijk geen punt.
Misschien wel met een 4x5 op mijn rug en een 5 1/2 maand zwangere vrouw aan de hand :-)

De getijden heb ik al bekeken, op de site die ik vermeldde, staan ze ook aangegeven.

Dat de landingsplaatsten zuidelijker zijn, wist ik wel, we zijn toen (jaar of 9 geleden) op een van de beaches geweest, maar ik herinner me er niet echt veel van, zeker niet uit fotografisch oogpunt.
Met wat rondrijden zullen we wel wat vinden zeker? We gaan tenslotte toch de toerist uithangen.

G
argus is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Old 09-19-2005, 09:39 AM   #4 (permalink)

clogz's Avatar

http://www.warmuseum.ca/cwm/newspape...ddaymap_e.html
Old 09-19-2005, 09:47 AM   #5 (permalink)
hka

hka's Avatar

Quote:
Originally Posted by argus
Misschien wel met een 4x5 op mijn rug en een 5 1/2 maand zwangere vrouw aan de hand :-)

De getijden heb ik al bekeken, op de site die ik vermeldde, staan ze ook aangegeven.

Dat de landingsplaatsten zuidelijker zijn, wist ik wel, we zijn toen (jaar of 9 geleden) op een van de beaches geweest, maar ik herinner me er niet echt veel van, zeker niet uit fotografisch oogpunt.
Met wat rondrijden zullen we wel wat vinden zeker? We gaan tenslotte toch de toerist uithangen.

G
Met zoveel hout bij je blijf je altijd drijven...

Release, the best you can do...
hka is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Sponsored Ad. (Subscribers to APUG have the option to remove this ad.)

Old 10-17-2005, 04:01 AM   #6 (permalink)

argus's Avatar

Voila, terug!
We hebben mogen genieten van schitterend weer, niet al teveel volk, lekkere fruits de mer en een hoop mooie herinneringen.
De 35mm is de hele tijd in de wagen gebleven...
Ik post wel een link foto's.

BTW: voor het eerst nog iemand tegen het lijf gelopen met een LF.

G
Old 10-17-2005, 04:25 PM   #7 (permalink)

PieterB's Avatar

Geert, maak jij contactafdrukken of heb je ook al een LF-vergroter ondertussen?
Old 10-17-2005, 04:29 PM   #8 (permalink)

fred's Avatar

Nieuwsgierig hier naar je beelden.

??

Fred
fred is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum
Old 10-17-2005, 05:23 PM   #9 (permalink)

argus's Avatar

Een Omega DII staat sinds een tijdje in mijn DOKA met 150mm lensje...

Uiteraard maak ik eerst een contactafdruk om een inschatting te kunnen maken van het negatief.

Ik ben ook benieuwd... reeds 8 van de 20 vellen zijn ontwikkeld maar ik heb er nog geen enkele afdruk van gemaakt, da's voor woensdag.

G
Old 10-26-2005, 12:52 PM   #10 (permalink)

argus's Avatar

Fred: http://www.apug.org/gallery/showphot...00&ppuser=3749

G
Reply

Thread Tools
Display Modes

APUG.ORG Block Ads. (APUG Subscribers have the option of closing this block)

Contact Us - Advertise on APUG - Archive - Top - Site Terms - Forum Rules  

All times are GMT -5. The time now is 09:06 PM.

All Content Copyright © 2002-2008 Photocentric Ltd.   Search Engine Optimization by vBSEO APUG.ORG is a division of Photocentric Ltd.
This site is best viewed with a resolution of 1280x1024 (or higher), we recommend using