Switch to English Language Passer en langue franÁaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,908   Posts: 1,584,629   Online: 845

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 13

Shooter
    Multi Format

Etretat, NormandiŽ

Volgende maand trakteren mijn vriendin en ik onszelf op een weekendje Etretat (NormandiŽ), verder naar de landingsplaatsen van D-Day en een passage bij de Mont-Saint-Michel.
    Uiteraard gaat het fototoestel mee (of meer dan eentje).

In Etretat was ik vroeger al eens maar kan er iemand wat tips geven voor goed toegankelijke landingsplaatsen?

tnx.
    G

Huib's Avatar
    Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    2
    Geert,

Check even de getijden bij Etretat anders kun je die bekende rots-met-gat niet via het strand bereiken of ze moeten je er met een boot vanaf plukken...

Voor de landingsstranden moet je zuidelijker wezen dacht ik (richting cherbourg).

Als je Etretat via de D weg naar het noorden verlaat kun je net buiten het dorp via een scherpe afslag naar links een weg inslaan die je tot boven op de rotsen brengt. Bovenop is een ruime parkeerplaats. Vandaar loont het zich de moeite om die ene uitstekende rots af te dalen. Eerste gedeelte is makkelijk, laatste gedeelte tot onder aan het strand is behoorlijk pittig. Ach ja, voor een berggeit als jou natuurlijk geen punt.

Shooter
    Multi Format
    Ach ja, voor een berggeit als jou natuurlijk geen punt.
    Misschien wel met een 4x5 op mijn rug en een 5 1/2 maand zwangere vrouw aan de hand :-)

De getijden heb ik al bekeken, op de site die ik vermeldde, staan ze ook aangegeven.

Dat de landingsplaatsten zuidelijker zijn, wist ik wel, we zijn toen (jaar of 9 geleden) op een van de beaches geweest, maar ik herinner me er niet echt veel van, zeker niet uit fotografisch oogpunt.
    Met wat rondrijden zullen we wel wat vinden zeker? We gaan tenslotte toch de toerist uithangen.

G

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Digital is best taken with a grain of silver.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by argus
    Misschien wel met een 4x5 op mijn rug en een 5 1/2 maand zwangere vrouw aan de hand :-)

De getijden heb ik al bekeken, op de site die ik vermeldde, staan ze ook aangegeven.

Dat de landingsplaatsten zuidelijker zijn, wist ik wel, we zijn toen (jaar of 9 geleden) op een van de beaches geweest, maar ik herinner me er niet echt veel van, zeker niet uit fotografisch oogpunt.
    Met wat rondrijden zullen we wel wat vinden zeker? We gaan tenslotte toch de toerist uithangen.

G
    Met zoveel hout bij je blijf je altijd drijven...
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Multi Format
    Voila, terug!
    We hebben mogen genieten van schitterend weer, niet al teveel volk, lekkere fruits de mer en een hoop mooie herinneringen.
    De 35mm is de hele tijd in de wagen gebleven...
    Ik post wel een link foto's.

BTW: voor het eerst nog iemand tegen het lijf gelopen met een LF.

G

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Geert, maak jij contactafdrukken of heb je ook al een LF-vergroter ondertussen?
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Nieuwsgierig hier naar je beelden.

??

Fred

Shooter
    Multi Format
    Een Omega DII staat sinds een tijdje in mijn DOKA met 150mm lensje...

Uiteraard maak ik eerst een contactafdruk om een inschatting te kunnen maken van het negatief.

Ik ben ook benieuwd... reeds 8 van de 20 vellen zijn ontwikkeld maar ik heb er nog geen enkele afdruk van gemaakt, da's voor woensdag.

G

Shooter
    Multi Format

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  ó   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin