Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,809   Posts: 1,581,536   Online: 927

Results 1 to 6 of 6

Shooter
    Instant Films

modern architectuur.

Nu ik de mamiya heb zou ik graag eens uitgaan naar wat mooie architectuur. ik ben momenteel al naar guillemins geweest en zou graag nog iets doen in de stijl zoals dit.

Weet iemand toevallig waar ik steden kan bezoekn waar er iets te zien valt? Ben zelf van lanaken. (kort bij maastricht) Ben in maastricht ook al in de nieuwe winkel gedeelte geweest/parking. Ook erg knap.

Iemand nog must see places? alvast bedankt! groetjes

k.hendrik's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    79
    Quote Originally Posted by orphiz View Post
    Weet iemand toevallig waar ik steden kan bezoekn waar er iets te zien valt ?
    Delfzijl, Numansdorp, Appingedam, Bilthoven, Hoogkerk, Winterswijk, Schoonloo, Oud-Beijerland, Pieterburen, Den Haag, Zwolle, Veendam, Rotterdam(soms), Leens, Strijen en natuurlijk ook in:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...andse_plaatsen
    je kunt even vooruit
    vrgr

Shooter
    Instant Films
    bedankt alvast. Zeker een grote lijst. werk aan de winkel

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Hendrik
    Is er op de genoemde plaatsen inderdaad gebouwen of dergelijke te vinden die men onder de noemer moderne architectuur kan thuisbrengen?
    Ludo.

Shooter
    Multi Format
    je kan je ook afvragen of moderne architectuur daadwerkelijk is wat orphiz zoekt, het nieuwe winkel gedeelte wat hij noemt is hedendaags, maar zeker niet modern (er vanuitgaande dat het Mosae Forum wordt bedoeld).

wanneer je je niet beperkt tot moderne architectuur, maar met name op zoekt gaat naar goede, recente(re) architectuur, is er in Nederland genoeg te vinden. Ook in Maastricht, aan de andere kant van de Maas bijvoorbeeld is er rond Plein 1992 en het Bonnefaten museum genoeg interessante architectuur te vinden. Daar is ook een dependance van het NAi (Nederlands Architectuur Instituut), een goede plek om inspiratie en lokaties op te doen.

overigens heeft het NAi ook een hele interessante app voor iPhone en Android eigenaren - http://www.nai.nl/tentoonstellingen/...tuurapplicatie - op het moment alleen nog maar voor Rotterdam en Amsterdam, maar binnenkort ook voor Den Haag en Utrecht en er zullen nog een hoop andere steden volgen.

Shooter
    4x5 Format
    Het subtiele verschil tussen moderne architectuur en moderne beweging is voor de meeste van ons iets te vergaand. Persoonlijk vind ik de erosie die plaats gevonden heeft met de term moderne architectuur ook jammer. Alleen taal is onderdeel van de democratische ruimte en daarmee is het onmogelijk definities voor je zelf te claimen.
    Printen is net als leren fietsen. Theorie helpt niet, je moet het doen.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin