Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,322   Posts: 1,536,884   Online: 1062

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 24

Shooter
    35mm RF
    ik heb een ordinaire Engelse beltoon op mijn gsm. weet ik tenminste zeker dat het de mijne is en ik niet voor niks in mijn tas zit te grabbelen als dat ding af gaat.
    A thing of beauty is a joy for ever - John Keats, Endymion

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Quote Originally Posted by Merlin
    Dat was ik nog vergeten. Mooie vergelijking. Maar ik ga me nu echt een paria voelen, want ik zweer al jaren bij koffiebonen die ik zelf maal, een eigen aroma. Misschien zet ik me gewoon af tegen vervlakking, meelopen en hersenloos gedrag van de doorsnee mens? Oei, hier wordt mij een spiegel voorgehouden. Bedankt voor het meedenken.
    Ohja, iedereen maakt zich wel eens schuldig aan iets. Gelukkig valt dat bij ons hier ook heel goed mee
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

dirk's Avatar
    Shooter
    35mm
    He he wat een leuke topix

Kijk zelf word ik helemaal suf van die stomme trends, over dat "materialisme".

Toen ik onlangs een Pentax ME super kocht, zei een vriend van me.. " Wat moet je met dat dat ouwe kreng". Koop toch een digi spiegelreflex.

Nou mooi niet, ik zie foto's liever vanaf echt papier dan op de monitor. En dan zeggen ze "dan kun je toch afdrukken met je printer" ? Naja ik ben geen "proud sponsor of HP" :P

Net als me vriending zei dat ik een Senseo moest hebben, nou ik drink liever geen kantine koffie thuis Ik word er niet wakker van smorgens

En wat betreft die computers... och... ik draai al 4 jaar GNU/Linux, op een Pentium 3 van 5 jaar oud. En ik ben er nog steeds bij, en deze zal met gemak Winthingie 200x verslaan. En niemand begrijpt mijn redenen

Na ja jullie begrijpen het wel... en ik hou maar op met het gezemel...

Have fun...

Dirk

Shooter
    Medium Format
    Een artiest moet kunnen afzien
    Net zoals veel fotografen die pas beroemd worden als ze dood zijn.

Laten we dan maar hopen dat we voorlopig niet echt beroemd worden.......

Materialisme viert hoogtij op alle fronten. De praktijk ook bij onze fotoclub is dat diegene met het oudste materiaal vaak de beste foto's maakt (Pentax ME super overigens, met ducktape bijeen gehouden )

Prettig week end en ik vrees dat de airco boven in de doka aan zal moeten.

Robert

Shooter
    Medium Format
    Prettig week end en ik vrees dat de airco boven in de doka aan zal moeten.
    Hint: Diafine: 70 - 85 graden F (tot 30 graden C)

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    De praktijk ook bij onze fotoclub is dat diegene met het oudste materiaal vaak de beste foto's maakt
    Verdorie nu voel ik me schuldig omdat ik wel graag met nieuw materiaal werk
    ik draai al 4 jaar GNU/Linux, op een Pentium 3 van 5 jaar oud
    Leuk, maar voor fotodingen heb ik nog steeds behoefte aan windows lijkt het :S maar momenteel typ ik in gentoo linux (ik ken linux ook al jaren maar gebruik het pas de laatste 2 jaar intensief)
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

dirk's Avatar
    Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by PieterB
    Leuk, maar voor fotodingen heb ik nog steeds behoefte aan windows lijkt het :S maar momenteel typ ik in gentoo linux (ik ken linux ook al jaren maar gebruik het pas de laatste 2 jaar intensief)
    Ow dus je gebruikt toch nog digitaal

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Niet echt, dat is eerder voor de gescande negatiefjes
    Ik ben wel graag mee met de ontwikkelingen op dit gebied (toch het digitale doka gedeelte maar niet 'digital capture'

Shooter
    Large Format
    wat een onzin zeg. Laat de mensen die baat hebben bij hun digi'tjes (als is het maar om de dames mee te imponeren) hun gang gaan. Goh, wat zijn "wij" toch zoveel beter...

Een klein geheimpje...Ik heb ook een digi..en wel een D100 (betaalbaar overgenomenn van een vriend)...ideaal om je lichtopstelling mee te testen. Als ik het ding niet had gehad was een recente shoot veel minder goed uitgepakt want nu kon ik meteen zien dat een flitser een te zware schaduw opleverde....
    En bij nachtopnames gaat ook de D100 mee, perfect om meteen te zien of die kleuren inlichting het gewenste effect heeft gehad.
    Ideaal, kun je lullen wat je wilt over analoog dit en dat, maar voor dit soort shoots gaat echt de digi mee.
    Maar ga ik de straat op, dan blijft die D100 echt thuis, veel te lomp klere ding. Dan gaat de Leica M of de Yashica Mat mee, bij je ook nog eens lekker tolerant in je dynamisch bereik en is een snelle 'klik' vrijwel altijd verwerkbaar in de doka (net klaar). En als ik wil spelen of iets echts moois maken, dan pak ik de TC of Graflex

Gewoon de juiste tool voor het juiste moment en laat die consumenten ook lekker hun gang gaan...Oogkleppen opzetten voor de wereld die veranderd is zinloos.
    in the fairy tale of photography the magic box insures veracity (waarheidsgetrouwheid) and banishes error, compensates for inexperience and rewards ignorance
    Susan Sontag...on photography (1977)

Shooter
    Medium Format
    Of het nou op een monitor staat of op papier, uitgespuugd door een printer op vakkundig gedrukt in de doka. Of het nu is opgenomen met een digitale camera of voor mijn part een 20'x25' TC, ik wil gewoon een beeld zien waarvan ik van mijn stoel flikker, de rest maakt me eigenlijk niet uit. Verder ben ik het met Reinier eens, je moet geen enkel medium onderschatten. Film is prachtig en heeft zijn eigen specifieke voordelen. Vergelijken met digitaal gaat bijna altijd mank en daarom doe ik dat ook neit meer. Ik gebruik bewoon dat medium dat ik het meest geschikt acht voor het beeld dat ik in mijn hoofd heb en daarbij ga ik niets uit de weg omdat het nieuw is.

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin