Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,295   Posts: 1,535,613   Online: 1109

Results 1 to 10 of 10

Shooter
    Multi Format

Ik trek het met niet aan...

... alle doemverhalen over stopzetting van productie en de ondergang van film ...

Zolang er film gekocht wordt, zal er geproduceerd worden, ook al wordt de keuze ooit beperkt tot een klein assortiment merken en types.

Het begint me trouwens meer dan een beetje te storen dat ik op de verschillende fora die ik bezoek (APUG, LFinfo...) een overdaad aan threads in de strot geramd krijg met daarin de grootste doemdenkerij over de toekomst van film. Op LFinfo was het deze week goed prijs!
    Gelukkig bestaat er op APUG een negeer-functie :-) maar op LFinfo niet :-(

Ik liet me vandaag verleiden een antwoord te posten op deze thread op LFinfo

Steve wrote:
    But when it comes to large format...for me, it's really more about the journey than the destination. I spend 40+ hours a week staring at a computer (...) . Large format photography is my escape from computers and technology.
    That's exactly my reason for having a wet darkroom. Very good point taken, Steve, and I'm sure there are a lot more like us. I just like to have a hobby that totally (well...) separates me from ICT and being a craftsman in my own very way.

The discussion on film/digital being superior to one and another is totally useless in the way I think about it.

G
    Je mag me dan gerust verwijten dat ik met oogkleppen rondloop en blind blijf voor wat er in de wereld rond me gebeurt.

Het is niet mijn bedoeling om hier een boompje op te zetten over ondergang, dood en de opmars van digitaal. Helemaal niet!

Waar ik het wel wil over hebben, is de mentaliteit van sommigen die er blijkbaar een sport van maken om het voortbestaan van onze hobby (DOKA werk) of, voor sommigen hier, beroep in twijfel te trekken.

En jullie? En jullie, zijn jullie het ook beu?

G

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Ik ook niet....

Het enigste slechte nieuws dat ik hier de laatste maanden gehoord heb is het verdwijnen van MC111. Thats it.
    Ilford WT: leverbaar
    Rodinal: leverbaar
    Neutol WA: leverbaar
    Kodak Tri-X: leverbaar
    Fuji Velvia: leverbaar

so what.

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    Multi Format
    Dan volg je waarschijnlijk de Engelse forums niet.

Lucky you ;-)

Dus, voor alle duidelijkheid: dit is niet specifiek op de APUG NL forums gericht.

G

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Jawel hoor: alleen slecht nieuws heeft meer impact dan goed nieuws:
    Heb je het draadje gezien mbt

- Standpunt van Zeiss tov. film
    - Nieuwe producten bij Ilford
    - Nieuwe productiestraat bij Kentmere
    - Rolleifilms
    - Overname Agfa chemie

enz.

Niet slecht voor een stervende markt...
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    Multi Format
    Ook gezien, gelezen en goedgekeurd.
    En die berichten stemmen me hoopvol.

G

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Ik zie ze ook wel en heb me voorgenomen er niet meer naar te kijken. Gewoon doorgaan met hetgeen ik leuk vindt. Fotograferen met silver. De rest kan me gestolen worden. Gisteren nog een dijk van een Mamiya 7II met ja een heuse 43mm optiek. De eerste test beelden al geschoten puur op de aanwijzing van de ingebouwde belichtingsmeter belicht, wauw dat beloofd wat.
    Vergeet niet het goede bericht dat Zeiss lensen met de Nikon vatting gaat maken. Eindelijk eens een echt goede lens op de Nikon afgezien dan van de oudere (oer) versies.
    harry

Release, the best you can do...

MTK
    MTK is offline
    MTK's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    De doemverhalen storen mij al niet meer. Ik houd me liever bezig met de fotografie zelf. En als merk A ophoud met leveren, dan ga ik gewoon over op merk B. Misschien met pijn in mijn hart, maar het zal mij zeker niet beperken. En wat betreft dat computerscherm: ook ik ben dat ding na acht uur zat.

Hoewel ik als elektronicaontwerper dagelijks bezig ben met het ontwerpen van elektronische systemen op basis van de nieuwste technieken wordt mij vaak verweten dat ik niet met de tijd meega. Tja, mijn gsm heeft wel nog een uitschuifbaar antennetje...

Analoge fotografie mag dan in de ogen van veel mensen hopeloos ouderwets en achterhaald zijn: IK VIND HET LEUK! En dat is voor mij genoeg.

Marcel

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by argus
    Ook gezien, gelezen en goedgekeurd.
    En die berichten stemmen me hoopvol.

G
    En bij Nelissen lagen nog 2 pakken MCC 10 vellen en hier nog 1 thuis 30/40 geloof ik, Marc
    En bij Focilux lag ook nog één en ander.

Ik ben een optimist. Maar idd Geert, soms maakt dat negativisme me ook krekelig.

"Manieren" om de vraag naar film en fb-papier ten minste op een constant peil te houden of zelfs te laten stijgen is het propageren door middel van prints, albums, exposities, doka-opleidingen, buddy-systeem (iedere analoger leidt één nieuweling op, sneeuwbaleffect).

Nog 3 à 5 jaar en we beginnen met een vzw Het Barietje.
    met workshops, voordrachten, bibliotheek, expositieruimte, studiootje en doka. Wacht maar hoeveel tam tam er dan zal gemaakt worden...

Daarjuist bij een klant geweest en tijdens de social talk hem een barietprint getoond...: grote ogen en kwijl, kwijl...

Remember: Je bent met een exclusief product bezig Geert.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by MTK
    Analoge fotografie mag dan in de ogen van veel mensen hopeloos ouderwets en achterhaald zijn: IK VIND HET LEUK! En dat is voor mij genoeg.

Marcel
    Ik spreek tegenwoordig niet meer over analoge fotografie maar noem het de "traditionele" fotografie. Iedere pixelneuroot kan en mag het dan zelf verder invullen...
    harry

Release, the best you can do...

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Geert het is niet dat omdat ik post dat Konica Minolta stopt, ik een doemdenker ben hoor! Integendeel, het opent meer mogelijkheden voor alternatieven, dat is en blijft mijn overtuiging.

EDIT: Omdat ik niet wil dat je een verkeerd beeld hebt over mij hé.
    Net nog wat investeringen in materiaal gedaan
    Indien ik nu nog wat minder pintjes (en whisky's) zou drinken...
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin