Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,049   Posts: 1,561,097   Online: 874

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 11
    Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14

Slow Photography

Vandaag in Trouw en hele pagina over de 'view camera', waarin beschreven wordt hoe gedetailleeerd de beelden wel niet zijn.

Ben

http://www.trouw.nl/degids/gidsartik...os_van_Milella
    Das Licht macht dem Denker und Forscher die meiste Freude. (from Swiss farmhouse)

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Leuk is dat zijn werkwijze gewoon aanvaardt word in het artikel en niet word beklemtoond als iets uit een verleden, of liever voltooid, tijd.

Hoewel, zal de lezer misschien dit verband leggen.

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Ik denk dat de gemiddelde lezer eerder denkt dat het een nieuwe techniek is.
    Das Licht macht dem Denker und Forscher die meiste Freude. (from Swiss farmhouse)

Shooter
    4x5 Format
    Ik kan niet beoordelen hoe de 'gemiddelde lezer' over de view camera oordeelt. In de VS zijn ze zo algemeen dat er niets bijzonders aan is. In Europa kom ik nog al eens met boeren aan de praat als ik in het veld aan het fotograferen ben. En die weten ook echt wel waar ik mee bezig ben. In Frankrijk kijken de boeren er met waardering tegen aan: 'het echte ambacht'. In de Provence stond ik een paar jaar geleden te fotograferen naast de weg. Er kwam een brandweerauto aan. De brandweerauto stopte en een van de brandweermannen begon een zeer technisch verhaal met mij. Ze laten dus rustig het een an ander afbranden. Fotograferen gaat voor!!

Jed

jelke's Avatar
    over slow photography gesproken.., ik heb net de dvd 'what remains' gekeken van sally mann

http://www.pbs.org/art21/artists/mann/index.html

indrukwekkende fotografie waarbij de manier van fotograferen, grootformaat en het gebruik van collodium mij erg aanspreekt, trouwens wordt ik, wanneer ik aan het fotograferen ben regelmatig aangesproken door mensen die denken dat ik landmeter ben

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Breunes View Post
    Ik denk dat de gemiddelde lezer eerder denkt dat het een nieuwe techniek is.
    Ik heb het artikeltje gelezen en gelezen dat het om landschapfotografie (stad) gaat. Het kan dan ook best tot een nieuwe techniek worden gerekend. De reden is dat de objectieven geschikt voor landschapsfotografie ( en in het bijzonder het werken met licht in landschappen) van recente datum is. Deze reactie van een 'nieuwe techniek' hoor ik geregeld.
    Deze veranderingen bij de objectieven zijn voor mij een krachtige impuls geweest mij in de landschapsfotografie te storten. Uiteraard komen daar nog allerlei andere zaken als ontwikkelaars etc. bij.
    Een interessante bijkomstigheid is dat, vermoedelijk als gevolg van de klimaatverandering, de aard van het licht verandert. Daarmee worden mijn oudere landschapsopnamen als het ware historische documenten.
    Ik heb de expositie in het FOAM niet gezien dus weet niet hoe deze fotograaf het heeft opgelost. Over een paar dagen hoop ik in Amsterdam te zijn, dan kan ik gaan kijken. Wel vind ik het verbazend dat het FOAM een dergelijke expositie laat zien. Ik dacht dat dat buiten hun beleid valt. Maar wie weet is het beleid verandert.

Jed

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Of ze denken dat dit (weer) een "nieuwe techniek is..."
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    4x5 Format
    Er is natuurlijk iets fundamenteel veranderd in de fotografie. Doordat de meeste broodfotografie anders gebeurd, komen diegene die "bewust" op vlakfilm werken meer in 't voetlicht te staan. Deze hoeft als 't ware niet meer te concurreren om 't onderscheid. Daarmee kun je dus zeker zeggen dat er iets nieuws aan de hand is. En wat mij betreft is dit een positieve ontwikkeling. Zolang ik tenminste nog mijn materialen kan kopen.....

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Helemaal mee eens.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Er is natuurlijk iets fundamenteel veranderd in de fotografie. Doordat de meeste broodfotografie anders gebeurd, komen diegene die "bewust" op vlakfilm werken meer in 't voetlicht te staan. Deze hoeft als 't ware niet meer te concurreren om 't onderscheid. Daarmee kun je dus zeker zeggen dat er iets nieuws aan de hand is. En wat mij betreft is dit een positieve ontwikkeling. Zolang ik tenminste nog mijn materialen kan kopen.....
    Gary, je zegt hier, met andere woorden, hetzelfde wat Sinar enkele jaren geleden zei. 'Het voordeel van de digitale fotografie is dat de (serieuze) analoog fotografie beter voor het voetlicht komt te staan'.

Jed

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin