Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,928   Posts: 1,556,823   Online: 876

Results 1 to 8 of 8

Shooter
    Multi Format

Het wordt me wat teveel...

... de kwaliteit van foto's in online kranten. Ik lees bijna dagelijks www.standaard.be online en wat ik daar soms voor mijn ogen krijg, is hemeltergend.

Deze foto bij het overlijden van Wannes Van de Velde, bijvoorbeeld. En dit is geen alleenstaand geval. Een tijdje geleden stond er een foto van het Belgisch Koningshuis bij een artikel, waarbij de foto zeer merkbaar naar links afhelde. Is het teveel gevraagd om dit te corrigeren?

Waar is de beroepseer van de persfotograaf naartoe, of moeten we de dit op foto-editors afschuiven?

Gelukkig is het over 5 dagen weer weekend en dan is er de bijlage van De Morgen!

G

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Snelheid en de vluchtigheid waarmee we tegenwoordig leven is de enige maat die tegenwoordig nog telt.
    Oog voor detail is niet meer belangrijk. Na al een jarenlang gaande smaakvervlakking komt daar nu de beeldvervlakking bij.
    Jammer G ik treur met je mee...
    harry

Release, the best you can do...

kraker's Avatar
    The Netherlands, close to the Belgian border
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Iets anders, maar toch gerelateerd, is onze lokale krant die deze week met trots wist te melden dat de oude drukpersen afgedankt zijn, en dat het met de nieuwe mogelijk is om iedere pagina in full-colour te drukken. Om vervolgens ook echt iedere foto in kleur af te drukken. Er gaat een hoop charme mee verloren, vind ik. Kleur heeft z'n nut, absoluut, maar sommige nieuwsfoto's zijn in zwart/wit een stuk krachtiger.

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Gewoon een andere krant nemen. In Nederland zijn nog zeker 3 dagbladen met goede fotografen en aandacht voor de foto en die ook nog zwart/wit weten te waarderen. Trouw, NRC en de Volkskrant.
    Das Licht macht dem Denker und Forscher die meiste Freude. (from Swiss farmhouse)

kraker's Avatar
    The Netherlands, close to the Belgian border
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Helemaal waar. En die lokale krant ben ik eigenlijk wel beu ook. Het is dat het wel leuk is om wat lokaal nieuws te weten, maar echt hoogstaande journalistiek is het nou niet bepaald. Misschien toch tijd om weer eens naar een landelijke krant om te schakelen.

Nouja, de hoffoto uit de Greet-Hofmans-affaire-periode van Juliana en Bernhard vanochtend op de voorpagina was toch ECHT wel in zwart-wit...

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    De grootste krant van Nederland had er zelfs nog een sepiaatje van gemaakt...!
    harry

Release, the best you can do...

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    De Standaard in de week, de Morgen in het weekend, is dat niet het motto voor Belgen? :-)
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    De Morgen is een "afgrijselijke" krant geworden, niks beter meer dan het HLN.
    Alleen Zeno is een verademing qua lay-out en beelden (Van Vanfleteren)
    Neen, geef mij maar dan De Standaard in het w-e en de week.
    Ik laat de Zeno wel door iemand bijhouden.

Het wordt met de kranten zoals met de radio: de oppervlakkigheid en het geleuter "schuift" alsmaar op.
    Ik zit ondertussen al bij KLARA dagdagelijks te luisteren.
    :-)

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin