Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,690   Posts: 1,548,848   Online: 945

Results 1 to 6 of 6

Thread: Portrait

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1

Portrait

Opvallend...

bij het bekijken van de boeken van 3 top/meester fotografen

Sebastiao Slagado: "Les enfants de l'exode"
    Jean Loup Sieff: "Demain le temps sera plus vieux" 40 années de photographie
    Anton Corbijn: "Famouz" photographs 1975-88

bijna alle beelden 'uitsluitend' in portrait formaat

werk vanaf kleinbeeld
    en met een prachtige korrel voor het werk van Sieff
    zware korrel voor het werk van Corbijn
    en haast geen korrel voor het werk van Salgado.

Weet iemand (uit nieuwsgierigheid) met welke combo ze werk(t)en?

mvrgr
    Fred

ps: ik betrap er me op dat ik haast zelden buiten het landschap formaat ga bij kleinbeeld. Foei...:-)

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Alleen m.b.t. Corbijn kan ik je helpen: TriX als 1600 iso in HC 110 (1+20)
    Digital is best taken with a grain of silver.

Shooter
    Medium Format

Salgado en Sieff

Salgado werkt enkel met Leica. Hij heeft 2 M6 camera's en 2 R6.2. steeds met groothoek 28 en 35 mm en de langste lens dat hij zeer zelden gebruikt is de 180 op de R. Film steeds Kodak Tri-X, en de Tmax 3200.

Sieff werkte ook met Leica M, Nikon F2 met lenzen op de Leica 21 tot 50mm en op de Nikon tot 200mm. Zijn vierkante portretten zijn genomen met een Hasselblad met 150mm. Film Kodak Tri-X en Plus-X.
    Sieff werktte zeldzaam met kleurfilm (voor goedbetaalde opdrachten en in zijn boeken zijn ze z/w afgedrukt)
    bijv: de foto van zijn dochter toen ze zeerjong was is gebruikt in kleur voor een advertentie.

JanKé

Shooter
    Plastic Cameras
    Quote Originally Posted by janké
    Salgado werkt enkel met Leica
    In het Franse blad Réponses Photo van maart 2005 staat een artikel over hem, ivm. het project 'Genesis'. Daarvoor gebruikt Salgado een Pentax 645 met Tri-X Pro 320 in 220-formaat. Wordt ontwikkeld (door een medewerker van genoemd blad) in Calbe A49 (1+1).
    Groet, Paul.

Shooter
    Medium Format

Salgado

"'Genesis'. Daarvoor gebruikt Salgado een Pentax 645 met Tri-X Pro 320 in 220-formaat. Wordt ontwikkeld (door een medewerker van genoemd blad) in Calbe A49 (1+1). "

Hmm.. vreemd, ik heb nu heel wat gelezen over Sebastio en weet dat hij tijdens de begintijd bij Magnum met Olympus werktte. (Olympus leverde de OM10 en 20 gratis aan Magnum). Hij schakelde toen over op de Leica's omwille van de stevigheid, had problemen met de electronica van de eerste R camera's enz.
    Hij had wel eens met middenformaat gewerkt maar vond het te zwaar.
    Vanaf dat hij met de Leica's werktte droeg hij steeds de 2 M's en 2 R6.2 mee.
    (Zijn agentschap heeft hiervoor ook een publi contract met Leica verkregen)

Misschien heeft hij nu een contract met Pentax?
    Sebastio Salgado laat effectief zijn werk afdrukken door een medewerker, ik zal eens opzoeken hoe die heet en welke artikelen ik erover heb.

JanKé
    Last edited by argentic; 08-29-2008 at 06:06 PM. Click to view previous post history.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by janké
    Salgado werkt enkel met Leica. Hij heeft 2 M6 camera's en 2 R6.2. steeds met groothoek 28 en 35 mm en de langste lens dat hij zeer zelden gebruikt is de 180 op de R. Film steeds Kodak Tri-X, en de Tmax 3200.
    Ik heb destijds de tentoonstelling "Les mains de l'homme" (Workers) gezien in Parijs, en daar werkte Salgado o.a. met Tmax 400 en Tmax 3200. Dat was te zien aan enkele afdrukken waarop de de filmrand te zien was.

Ik weet niet hoe het nu is, maar Salgado heeft, evenals Sieff, jarenlang zijn films laten ontwikkelen en afdrukken door Jean-Yves Bregand van "Imaginoir" in het XIVe arrondissement van Parijs http://www.imaginoir.fr/.
    Last edited by argentic; 02-26-2005 at 02:54 AM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin