Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,550   Posts: 1,544,717   Online: 989

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 25

Shooter
    Medium Format
    Het ging met minder om de onscherpte dan om de doordruk- en tegenhoudacties. Ik zie overigens wel dat de randjes om mensen heen duiden op handwerk. In Photoshop is het een kleine moeite om dat gewoon aan te laten sluiten.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Frits Flits
    Het ging met minder om de onscherpte dan om de doordruk- en tegenhoudacties. Ik zie overigens wel dat de randjes om mensen heen duiden op handwerk. In Photoshop is het een kleine moeite om dat gewoon aan te laten sluiten.
    In de doka is onzichtbaar doordrukken en tegenhouden ook een fluitje van een cent. M.a.w. als je duidelijke randen ziet is dat ofwel slecht vakmanschap, ofwel de bedoeling van de fotograaf.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1

Zekerheden

Quote Originally Posted by jos
    Hallo,

Ik ben een grote fan van vanfleteren. Soms kan ik minutenlang staren naar een foto door hem genomen de de zeno. Ik durf zelfs te zeggen dat ik hem soms probeer na te bootsen. Daarbij stoot ik (buiten op mijn eigen artistieke grenzen) op technische grenzen. Hij werkt met een ongelofelijk kleine Depth Of Field. Soms is er slechts een paar centimeter scherpte in zijn foto's.
    (voor de nederlanders: www.brakkegrond.nl/hedendaagse_dans.htm ) www.nrc.nl/W2/Lab/Buren/belgie.html

Weet er iemand eigenlijk wat voor materiaal hij zou kunnen gebruiken? Ik meen ergens gelzen te hebben dat hij een rolleiflex gebruikt. Maar ik kan me vergissen.

Groeten
    Jos
    Uit interview in De Morgen van vandaag (door Marijke Libert)naar aanleiding van het uitbrengen van zijn fotoboek 'Flandrien'...

Citaat:
    ...
    En voor de donkere kamer in plaats van voor de diskette, voor de korrel in plaats van voor de pixel?

"Pas op, nu ga ik echt lyrisch worden. De doka, dat is nóg zoiets wat stilaan verdwijnt. Ik zit er zo graag, alleen in het donker, met enkel het gele of rode lampje aan. Niets anders doen dan afdrukken. Geen telefoon in de buurt, geen computer, enkel eventueel wat muziek. In het huis slapen mijn vrouw en de kinderen. Er is alleen mezelf, mijn werk en de duisternis. Een ongelooflijk gevoel is dat. Het heeft iets cerebraals."

Einde citaat.

Er zijn nog zekerheden in het leven !!

mvrgr
    Fred

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    juist op de NOS (TV) een special gezien van Vanfleteren over de Ronde van Vlaanderen. Juist ja :-)

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Marc Leest
    juist op de NOS (TV) een special gezien van Vanfleteren over de Ronde van Vlaanderen. Juist ja :-)

M.
    Marc,
    Dat was echt even smullen. Prachtige beelden met zeer eenvoudige en alledaagse onderwerpen treffend in beeld gebracht. Klasse wat die man doet (deed).
    harry

Release, the best you can do...

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1

Vanfleteren maakt er een kwaliteitskrant van

Quote Originally Posted by hka
    Marc,
    Dat was echt even smullen. Prachtige beelden met zeer eenvoudige en alledaagse onderwerpen treffend in beeld gebracht. Klasse wat die man doet (deed).
    Beste Harry, kan je die uitzending ergens bemachtigen?

anderzijds:
    ter info:

Dank zij weer eens een pak prachtige beelden van Vanfleteren (atomium, zwijgershoekse en beelden uit zijn boek de Ronde van Vlaanderen zorgt Vanfleteren ervoor dat De Morgen op zaterdag terug de 'perceptie' geeft van een kwaliteitskrant. In de week is de lay-out van de krant namelijk al een hele tijd op een "Laatste Nieuws" niveau afgezakt.

mvrgr
    Fred

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    oei, dat is wel een héél slechte evolutie
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1

een fotograaf met ballen aan zijn lijf

Quote Originally Posted by PieterB
    oei, dat is wel een héél slechte evolutie
    Gelukkig is er de fotgrafie van vanfleteren op zaterdag...
    Dat moet nog al wat méér verkoop geven op zaterdag... :-)

Zijn reeks van deze week: Mannen met ijzeren ballen.... prachtig, adembenemend.

Vanfleteren: een fotograaf met ballen aan zijn lijf!

mvrgr
    Fred

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by fred
    Beste Harry, kan je die uitzending ergens bemachtigen?

anderzijds:
    ter info:

Dank zij weer eens een pak prachtige beelden van Vanfleteren (atomium, zwijgershoekse en beelden uit zijn boek de Ronde van Vlaanderen zorgt Vanfleteren ervoor dat De Morgen op zaterdag terug de 'perceptie' geeft van een kwaliteitskrant. In de week is de lay-out van de krant namelijk al een hele tijd op een "Laatste Nieuws" niveau afgezakt.

mvrgr
    Fred
    Je zou het via de NOS Sportjournaal redaktie kunnen proberen. Zelf was ik te laat om het te "tapen".
    harry

Release, the best you can do...

n_mercenier's Avatar
    Shooter
    35mm
    Stephan Van Fleteren heeft ook eigen
    website:

http://www.stephanvanfleteren.com/

Groeten,
    Nicolas

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin