Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,473   Posts: 1,570,974   Online: 818

Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 21 to 25 of 25
    fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Hartelijk dank voor de info!!!!

Fred

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Wow, die man maakt wel heel mooie portretten. Bvb die van Eddy Merckx is echt wel 'zalig'
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Beste Pieter,

De man is gewoon top, mijn absolute favoriet fotograaf.
    Vooral ook aan de hoeveelheid top fotografie die hij aflevert
    Hoort bij "Magnum" zeggen ze me...

mvrgr
    Fred

Shooter
    35mm

Van Fleteren is top

Hi Jos,

Interessant bericht vind ik. Ik hou ook enorm van het werk van Van Fleteren en geniet er elke zaterdag van in De Morgen. Ik heb me ook al afgevraagd hoe hij aan die zeer beperkte scherptediepte komt en ik vermoedde dat hij misschien gebruik zou kunnen maken van de Nikkor 105 DC f2 lens (denkelijk mijn favoriete lens) maar ik begin het te betwijfelen. Ik zie soms ook foto's die duidelijk met een breedhoek genomen zijn en waarin toch zeer weinig dieptescherpte zit en dat doet me echt vermoeden dat hij (misschien slechts soms) met groot formaat camera's werkt. De portretten die hij maakt zijn buiten het technische aspect ook bijna altijd zeer sterk en lijken geregeld op beeldhouwwerken vind ik. Hij is ook zeer creatief en weet steeds alle elementen en locaties perfect te gebruiken en hij vind steeds nieuwe benaderingen, echt topklasse, ik geniet er enorm van.

Groetjes,

Dirk

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Ik ken het werk van van Fleteren niet uit eerste hand. Maar om analoog beperkte scherptediepte te bereiken met een groothoek is heel simpel :

Gebruik een middenformaat of een grootformaat camera.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Page 3 of 3 FirstFirst 123

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin