Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,911   Posts: 1,584,676   Online: 826

Results 1 to 9 of 9

Thread: Charlie Waite

Shooter
    Multi Format

Charlie Waite

Naar aanleiding van een thread over vierkante landschappen in de Engelse forums, was er iemand zo vriendelijk om deze link naar Charlie Waite's website te pluggen.

Hij werkt voornamelijk in kleur en 6x6 en ik heb er alvast wat inspiratie van opgedaan :-)
    Zéér mooie landschappen!

G

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Mooi en erg strak werk allemaal en je hebt gelijk dat het een bron van inspiratie is.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Charlie Waite heeft heel veel boeken uitgegeven over landschapsfotografie.

Eerlijk gezegd gaat zijn werk (mij) op de lange duur wel een beetje vervelen... het is een 'kunstje'.

Fotografen als Michael Kenna en John Sexton zijn toch (naar mijn bescheiden mening) een nét iets grote bron van inspiratie.

Anne Marieke

Shooter
    Medium Format
    Technisch prachtig en keurig verzorgd, maar weinig boeiend naar mijn smaak. Ik vind het meer voor de betere reisgids, maar ik ben dan ook meer een liefhebber van wat meer "stadse" fotografie en het liefst met mensen.
    Die herhalende patronen in aangeplante velden en kastelen bij zonsondergang heb ik trouwens wel vaker gezien en roepn bij mij toch een Hallmark gevoel op. Hoewel het allemaal knap gedaan is hoor.

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Ik ben blijkbaar niet de enige die er zo over denkt...

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Niet eens...

Ben het niet helemaal eens met jullie gedachte dat het een kunstje is. Als dat wel zo zou zijn dan doet ie het wel erg goed. Het aardige van deze serie is dat er een bepaalde eigen en herkenbare stijl uitspreekt. Het volgende punt is dat het er allemaal zo verrekte eenvoudig uitziet in de trant van dat kan ik ook wel. Probeer het dan maar eens. Kunst is emotie en om kunst te kunnen waarderen is het goed te weten dat er voor en tegenstanders van zijn. Hoe groter de tegenstellingen tussen mooi en lelijk hoe meer de kunstenaar er in geslaagd is om de kijker aan het denken te zetten. Niet ik bepaal wat mooi is (gelukkig zou ik willen zeggen) maar dat bepaald ieder voor zich en dat maakt het zo mooi. De bron van inspiratie ligt hem meer in het feit dat ik de manier waarop hij de onderwerpen in beeld brengt en de rust die daarvan uitstraalt zeer waardeer. Het jammere vind ik, en dat ben ik met jullie eens, is dat hij er te veel van laat zien. Waardoor het lijkt alsof het een kunstje is. Doet me denken aan de onlangs overleden Heijboer die ditzelfde deed en zichzelf daarmee in de vingers sneed en niet meer door musea en kunstgaleries gevraagd werd.
    harry

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Het is juist de emotie die ik mis in de fotografie van Charlie Waite. Technisch is het allemaal wel in orde, alhoewel ik zijn gebruik van filters soms wel wat te nadrukkelijk vind.
    Maar goed, smaken verschillen.

Shooter
    Multi Format
    Les gouts et les couleurs se discutent pas
    is helemaal op zijn plaats, maar als we dat hier niet kunnen doen, dan is het ver gekomen.

Ik vind me terug in de mening van hka maar ook van Annemarieke dat overdaad schaadt.

Het blijven wél mooie beelden!

G

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Respecteer

Begrijp me goed dat ik jullie aller mening zeer respecteer en het leuk vindt om met anderen van gedachten te wisselen om de pro's en con's scherper te krijgen. Door deze discussie ga je dingen zien (of niet) die anders verborgen bleven. Dat is ook wat kunst (lees foto's) zo interessant maakt.
    harry

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin