Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,211   Posts: 1,532,000   Online: 1190

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 17

Shooter
    Multi Format

Stoomtreintjes...

Als een ander mag, ik ook:

http://www.apug.org/gallery/showgall...00&ppuser=3749

Ik heb net 4 beelden in de gallery gezet, waarover ik nogal tevreden ben. Graag jullie commentaar (hier of in de gallery)

Bedankt!
    G

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Geert,
    ik zie allemaal horizontale streepjes over je foto's lopen? Heeft dat met de scanner te maken.. of toch het ontwikkelen ???
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Geert,
    ik zie allemaal horizontale streepjes over je foto's lopen? Heeft dat met de scanner te maken.. of toch het ontwikkelen ???
    Scanner.
    De lamp zit onder het stof en de scanner is zodanig goedkoop dat je hem niet kan openschroeven

Maar dat was nu niet het soort feedback waarop ik zat te wachten.

G

Huib's Avatar
    Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    2
    Geert,

Zelf zou ik nog dichter op wiel/mechaniek zijn gaan zitten en proberen twee beelden te laten ontstaan: ten eerste een detail opname en ten tweede een abstract lijnen spel.

Huib

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5
    Quote Originally Posted by argus View Post
    Ik heb net 4 beelden in de gallery gezet, waarover ik nogal tevreden ben.
    Als je erover tevreden bent, dan heb je volgens mij je doel bereikt. Althans, zo werkt dat bij mij.

Maar je vraagt erom: je beelden zijn prima volgens de regeltjes... maar raken me niet, ik houd van meer contrast/brilliance in een afdruk.

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by SoulSurround View Post
    Als je erover tevreden bent, dan heb je volgens mij je doel bereikt. Althans, zo werkt dat bij mij.

Maar je vraagt erom: je beelden zijn prima volgens de regeltjes... maar raken me niet, ik houd van meer contrast/brilliance in een afdruk.
    Ik stel vast, ook op de academie, dat men schrik heeft om hardere contrasten te gebruiken. Ik onderscheid duidelijk 2 scholen: de Amerikaanse en de Engelse. De Amerikaanse heeft duidelijk tot doel (ik zie dat zeer veel in de posts hier in de gallery) dat er zoveel mogelijk grijswaarden gebruikt worden, en mi soms tot een vlakker resultaat leidt. De Engelse school, zie maar een Larry Bartlett of een Tim Rudman schuwen het hoge contrast niet. Ik persoonlijk neig eerder naar de Engelse stijl.
    (Dat ik hoog contrast print vond ik een zeer constructieve opmerking op de Academie )

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Geert, over de beelden...
    1) Het is een moeilijk onderwerp, met dikwijls te weing schuine lijnen enz
    2) Het is niet omdat het een moeilijk onderwerp is dat het niet te doen zou zijn, maar dan wordt het eerder een werk van weken...eerst met KB testen maken om nadien met de LF de definitieve beelden te maken.
    3) Detailopnamen lijken met idd aangewezen om drukte van een beeld te vermijden
    4) Het onderwerp vraagt om scherpte van begin tot einde...vraagt ook een een Amerikaanse benadering, imho

Beeld 1 te veel bovenruimte
    Beeld 2 te weinig scherpte (scanner??)
    Beeld 3 links de te lichte partijen wegcroppen en ook de lucht, lantaarn stoort
    Beeld 4 onderwerp te druk, en heel weinig dynamische lijnen er in...

altijd "IMHO"

Je hebt de beelden op een opendeurdag gemaakt denk ik, dan vermoed ik dat je veel te veel gestoord geworden bent door de omstaanders en te kampen had met tijdsgebrek...

Een boeiend onderwerp toch, weet je er ergens één staan?... zou een mooie opdracht zijn...

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Ik zie beelden liever ook pittig: lees, toch wel wat contrastrijk. Al bij al kunnen die namelijk ook een zeer goede tonaliteit hebben.
    Het onderwerp spreekt me me minder aan, maar lijkt me wel verre van gemakkelijk! De meeste beelden vind ik iets te druk. Eerste beeld vind ik het beste.

Waar ik ook van verstelt sta is de kwaliteit dat dit op het negatief wel niet moet zijn! Pfff grootformaat.... ik ga nog een beetje dromen
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    Multi Format
    Allemaal vriendelijk bedankt voor de eerlijke meningen!

Fred is er krek op met de opmerking dat je op zo'n opendeurdag niet in alle rust foto's kan maken. Ik had ook liever gehad dat ik meer tijd had om beelden te maken, om nog maar te zwijgen van de vragen van omstaanders ;-)

Wat betreft de onscherpte van de wielen in die ene foto, die had ik zo bedoeld en is dus geen puur technische fout.

G

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Geert,
    afgezien van de lijnen dus, vraag ik me af waarom je deze opnamen hebt gemaakt.
    Op zich zijn het leuke foto's, goed belicht en afgedrukt maar op een of andere manier ontbreekt er nog iets in het beeld om het echte "wouw" gevoel bij mij op te roepen.
    harry

Release, the best you can do...

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin