Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,549   Posts: 1,544,625   Online: 731

Results 1 to 8 of 8

Shooter
    Multi Format

ik flickr dit even in de groep...

Heel knappe reeks. een vrouw vol concepten. Alles 100%, of wat dacht je?
    the devil's alphabet

van Lauren E. Simonutti:
    http://www.flickr.com/photos/laurens...7602176462976/

G

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Een vat vol energie!
    Een overdaad ook aan beelden.

Voor de simpele ziel hier iets te complex...
    Was al aan blad 10 en nog vond ik "voor mij" geen blijver...

Goed wel dat ze al haar drive vastlegt op "filmdrager".

Philippe-Georges's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Schitterend!
    (zie ook m'n post nr. 329)

Philippe
    "...If you can not stand the rustle of the leafs, then do not go in to the woods..."
    (freely translated quote by Guido Gezelle)

PS: English is only my third language, please do forgive me my sloppy grammar...

dirkv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Indrukwekkende reeks foto's. Mijn aanvraag voor een boek van haar is onderweg.

willem's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Veel productie idd. Enkele bepaald goed series. Maar: veel te veel. Gemiddelde kwaliteit neemt daardoor wat af, wat mij betreft. Foto's geven vnl 1 bepaald soort sfeer/ techniek weer.
    Last edited by willem; 09-17-2008 at 06:16 PM. Click to view previous post history.

Philippe-Georges's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by willem View Post
    Veel productie idd. Enkele bepaald goed series. Maar: veel te veel. Gemiddelde kwaliteit neemt daardoor wat af, wat mij betreft. Foto's geven vnl 1 bepaald soort sfeer/ techniek weer.
    Beste Willem,

Sta mij toe te antwoorden op jou interessante reactie.

De hoeveelheid foto's werd bepaald door het concept. Dat concept bepaalde ook de sfeer/productie/techniek.
    Het vertrekpunt is zonder meer goed, wel es waar niet nieuw (maar wat is dat nog wel?). De bewandelde weg zou misschien her en der wat bijgeschaafd kunnen worden, maar de 26 letters vormen wel een aaneenhangend geheel.
    "De gustibus et colores non disputant" gaat hier niet ten volle op, daar heb je gelijk in, onder andere omdat de beelden zeer communicatief zijn. Zij het alleen al door de keuze van het 'onderwerp', waar dient het alfabet (= taaldrager) anders voor? Maar, inderdaad, een boodschap wordt nu niet altijd op de bedoelde wijze ontvangen, daar zorgt, onder andere, de diversiteit in achtergrond en persoonlijkheid van de 'ontvanger' voor, het zij zo.
    Hier is de boodschap zeer persoonlijk, elke letter is door de fotografe met zich zelf (ook lijfelijk ?) ingevuld en openbaart zo een zeer subjectief gegeven.
    Dat alle foto's niet even doordringend zijn, tot daar toe, maar aaneen gezien, in een onafgebroken stroom, dan komt er wel wat naar boven.

Overigens, haar ganse oeuvre ademt de zelfde sfeer uit, zeer consequent en boeiend.

't Ga je goed,

Philippe
    "...If you can not stand the rustle of the leafs, then do not go in to the woods..."
    (freely translated quote by Guido Gezelle)

PS: English is only my third language, please do forgive me my sloppy grammar...

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Schitterend werk, en het is bewonderenswaardig dat ze zich zo strak aan een bepaald concept houdt voor een serie. Dat is lang niet zo makkelijk als het lijkt.

Over de techniek en de sfeer die ze daarmee weet op te wekken: is er iemand die daar ook wat meer over kan zeggen? Ik zou ook wel eens wat "ruiger" willen werken. Ik heb al eens met vloeibare emulsie gewerkt, en foto's met een kwast ontwikkeld... dat leverde al leuke dingen op, maar dit gaat nog een stap verder.

Er staat mij vagelijk bij dat ik al eens eerder werk van haar heb gezien, of er over heb gelezen in een fotoblad, maar weet het niet geheel zeker. Er staat mij iets bij van gedeeltelijke sepia en blauwtoningen in dat verhaal wat ik heb gelezen, maar weet dus niet meer zeker of het echt over haar werk, of van een andere fotograaf ging die in een vergelijkbare stijl werkte. Het zou in ieder geval wel de bruinige en blauwe zwemen verklaren... zijn er nog anderen met ideeën over de gebruikte technieken om tot dergelijke printresultaten te komen?

Verder wordt natuurlijk veel van de "sfeer" bepaalt door de donkerte en hoge contrasten, en op de eerste plaats misschien wel de geweldige setting van een oud huis... met die Vinex en jaren 50-90 woninkjes hier in Nederland bereik je dat natuurlijk nooit
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    4x5 Format
    Ik volg haar al langer. Het is een vrouw die een moeilijk leven heeft, daar ook zelf over geschreven heeft op Flickr in haar commentaar. Haar grote kracht is, vind ik, de volstrekte integriteit. Ze blijft zichzelf trouw en verloochent niets.
    Ze heeft gelijk want een andere weg is er natuurlijk niet.
    Ik heb het idee dat het een soort therapie is voor de wonderlijke dingen die door haar ziel dwalen.
    Ze kreeg een 8x 10 Bender voor iets als Sinterklaas ( Christmas may be) die ze, meen ik mij te herinneren, zelf in elkaar heeft gezet. Ergens staat ook een foto van haar doka.
    Ik ben een groot bewonderaar.

Ook de moeite waard:http://www.flickr.com/photos/antonio...th/5249897528/
    Al treedt hier op wat Willem bedoelde (vind ik).
    Last edited by eric142; 12-10-2010 at 03:09 PM. Click to view previous post history.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin