Quote Originally Posted by fred
Graag gedaan.
Ik heb je website bekeken. Goeie fotografie!!
Het zit je in het bloed of/en wie heeft het je geleerd??
Al is het veel met DSCF-jes...
Hoe balanceer je tss oud en nieuw?? Terug heimwee naar de doka?
En op wat print je al die zwart-wit dscf-jes?

mvrgr
Fred
Hi Fred,

Dank u zeer. Wel ik leer al zowat mijn hele leven alles het liefst zelf, ben nogal individualistisch en heb een grondige hekel aan groepen (tenzij met 2 à 3 vrienden wat rondtrekken maar dat noem ik dan niet echt een groep, ieder doet zowat zijn zin). Heimwee naar de doka heb ik niet echt, ik was allergisch aan de chemicaliën en kreeg meer en meer last van kleine blaasjes op mijn handen. Maar wel heimwee naar film en gebruik die niet zoveel meer, wel met mijn Holga en ook met een analoge Nikon maar eigenlijk te weinig. Het digitale werkt zo snel dat het moeilijk is om terug te schakelen, maar ik plan om terug meer met film te gaan werken. Ik kan mooie zwart wit prints maken ofwel met de HP7960 (A4) of nu ook met de nieuwere Epson R2400. Zowat alle andere printers hebben geweldig last van mesmerizing (een soort kleurenzweem die kan veranderen afhankelijk van het licht waarin het bekeken wordt) maar deze printers niet omdat ze met grijze inkten werken (en zwarte natuurlijk), de Epson zelfs met 2 grijze inkten en zwart denk ik. Ik print niet erg veel omdat ik veel te veel fotografeer, ik lijk wel bezeten. Als ik niet voor klanten aan het fotograferen ben dan spendeer ik zowat al mijn vrije tijd aan rondrijden om te fotograferen en reeksen waar ik soms maanden kan aan werken. Ik blijf eigenlijk graag teruggaan naar dezelfde plaatsen of dezelfde onderwerpen omdat het me dwingt om steeds dieper na te denken en anders te kijken en het gekke is dat ik zo goed als nooit uitgekeken geraak, het blijft maar duren, er lijken wel evenveel varianten te zijn als er zetten mogelijk zijn in een schaakspel.

Beste groeten,

Dirk