|
|
|
-
Groot gelijk, het is toch al allemaal conformisme wat de klok slaat.
Invriezen? Blijft heel lang goed op die manier. Maar wat dacht je van Efke 25 als alternatief?
Gegroet
Hans
Last edited by clogz; 08-13-2004 at 03:45 AM. Click to view previous post history.
Digital is best taken with a grain of silver.
-
 Originally Posted by clogz
Invriezen? Blijf heel lang goed op die manier.
Annemarieke, Hans,
Onder invloed van warmte en de natuurlijke straling van de aarde en de straling die ons uit de ruimte bereikt veroudert film. Verouderen betekend doorgaans dat de 'fog' toeneemt en snelheid/contrast iets afnemen. Invriezen beschermt je grotendeels tegen veroudering door warmte. De straling blijft echter op de film inwerken. Desondanks kun je film lang bewaren, termijn van tien jaar is zeker haalbaar. Smith/Chamlee zijn daar een voorbeeld van.
Is enig fog erg? nee, denk zelf van niet, krijg je hooguit wat langere belichtingstijden bij het maken van een afdruk, misschiens dat je over de jaren heen je ontwikkeltijden iets moet aanpassen e.d.
Dus, Annemarieke, ik zou zeggen huur een koelcel, sluit een hypotheek af en koop van Kodak de laatste produktie run van TP op. :-) :-) :-)
groeten,
Huib
-
 Originally Posted by Annemarieke
Gilbert,
Ik ben wel lid van (een hele goede) fotoclub,
Welke?
-
Fotokring Uithoorn.
Zie ook: http://home.wanadoo.nl/fotokring.uithoorn/
Groetjes, Anne Marieke
-
Iets op tegen als ik een link naar deze club op photocrack plaats? Voorkeuren voor een bepaalde omschrijving?
G.
-
Sponsored Ad. (Subscribers to APUG have the option to remove this ad.)
-
Gilbert, ik vraag dat even na bij het bestuur.
Je hoort.
Anne Marieke
-
Even je beelden gaan bekijken Anne Marieke.
Zou kleur en zwart-wit duidelijk scheiden.
Beeld 2,3,4 en 7 en 8 en 11 springen eruit. Mooi!
Kleur spreekt me minder aan, maar dat zal wel aan mij liggen.
Opvallend nog (en het gevaar van een fotoklub): de onderlinge kruisbestuiving tussen Hans Vanderpol en zijn naaste kompanen.
Het pleit voor jou dat je niet onder die oa IR invloed zit.
Met vriedelijke groeten
Fred
-
Fred, de portfolio's worden binnenkort verniewd en dan staat er alleen nog maar (nieuw) zwartwit op van mij. Ik vond achteraf kleur en zwartwit ook niet zo'n mooie combinatie, maar toen had ik die 12 al ingeleverd.
Groeten,
Anne Marieke
-
 Originally Posted by Annemarieke
Gilbert,
Ik ben wel lid van (een hele goede) fotoclub, maar blijf zeer koppig mijn eigen 'ding' doen. Het maakt mij niet zoveel uit of het aan de regels voldoet, of niet. Inmiddels ben ik in de hele fotoclub (±25 leden) nog de enige met een eigen DoKa. Dat wil nog niet zeggen dat ik die ga opgeven! (echt NIET!)
Hallo Annemarieke,
Maar Marcel van Balken heeft toch nog wel een eigen doka?
ik weet dat ie ook digitaal bezig is, maar als je zulke goeie resultaten in de doka kunt bereiken, van wat ik gezien heb bij een precentatie op mijn fotoclub van hem, dan stap je toch niet over? Zijn argument was dat je op ieder tijd stip in je proces kunt stoppen en weer opstarten en dat kan in de doka niet.
groetjes van Daniël (fotogroep Spectrum Zaandam)
|
|