Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,553   Posts: 1,544,958   Online: 774

Results 1 to 5 of 5

Thread: Een "must go"

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1

Een "must go"

Vandaag (samen met echtgenote) naar tentoonstelling geweest in fotografie museum van Antwerpen.
    Van onze 'Fotograaf Ter Plaatse' 25 jaar persfotografie in De Standaard.

Eén commentaar: fenomenaal.

Het éne schitterende beeld naast het andere!
    Zwart-wit dominant aanwezig! En haast alles op bariet.
    Werk van een tien à 15-tal topfotgrafen.

Enkele (detail) kritiek punten:
    Eén enkele digi-graaf heeft het gewaagd om onze Briek Schotte 'oneerbiedig' vast te leggen zonder pelicule. En in een krant kan je dat nog wegmoffelen, op een tentoonstelling tussen al die andere schitterende beelden niet.

Sommige fotografen waren te lui om hun foto's te retoucheren.
    In het midden van de tentoonstellingsruimte kon je een aantal digitaal afgedrukte documenten vinden: volgens het soort lichtbron hadden ze een andere toning.

Maar buiten dat... een niet te missen tentoonstelling.

En btw: Anton Corbijn is er ook te zien in Antwerpen .
    Juist, zijn bariet werk (foto's van Kraftwerk, what's in a name ) was veruit het beste.

mvrgr
    Fred

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Wist je dat Michiel Hendrickx - die tenslotte fotograaf is voor de standaard , en ook op de tentoonstelling met wat werken hangt, wel héél sterk voor digitaal is?
    Toch leuk dat er veel bariet is. Wil ook gaan één van de komende weken...
    En je kan een D70 winnen (die ik echt waar zou verkopen voor een f100 ofzo
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by PieterB
    Wist je dat Michiel Hendrickx - die tenslotte fotograaf is voor de standaard , en ook op de tentoonstelling met wat werken hangt, wel héél sterk voor digitaal is?
    Toch leuk dat er veel bariet is. Wil ook gaan één van de komende weken...
    En je kan een D70 winnen (die ik echt waar zou verkopen voor een f100 ofzo
    Wist ik Pieter.
    Heb hem onlangs aan de lijn gehad ivm een discussie hieromtrent.
    Voor de opnames van een 'monument als Elliott Erwitt' deed hij zelfs de moeite 'niet' om zijn analoge camera mee te nemen... 't Ja dan weet je het wel...

Misschien is fotografie zijn core business niet meer...
    Misschien is er de drive niet meer...

Je ziet dat bij heel veel fotografen, de 'just good enough quality' mentaliteit...
    Van de foto van Briek Schotte door Marco Mertens, een digitale younster, moet je eens de twee beelden vergelijken, in de DSM Magazine en in Antwerpen. Foei, foei.
    Gelukkig was dit één van de enige digitale beelden die er tegen de muren hing.

Maar, laat je niet verwarren, dit was maar één beeld. Al de andere zijn van een bijzonder hoog niveau!! Allemaal blijvers!

Fred

DdV
    DdV is offline

Shooter
    35mm
    Images
    2
    Quote Originally Posted by PieterB
    Waarom eigenlijk? Ik ben niet zo op de hoogte van zulke dingen, maar ik vraag me af waarom hij voor digitaal is, en dan nog héél sterk. Het enige dat ik hem er ooit over heb horen vertellen, was dat het jammer is dat foto's die pas achteraf hun waarde krijgen, maar er op het moment van schieten niet interessant uitzien verdwijnen, omdat ze vaak meteen na het schieten gedelete worden. Ik begrijp namelijk niet zo goed waarom er uberhaupt een keuze gemaakt zou moeten worden.

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Wel ik vermoed dat dit vooral komt door de voordelen die het heeft voor reportage en persfotografie. Zo kunnen ze de beelden ogenblikkelijk doorsturen (hup aan de laptop en via internet opsturen) en hoeven ze niet meer te wachten tot de ontwikkeling voltooid is. Volgens hem draait het nu om de esssentie van de fotografie - je beeld ! (stond toch zo in dsm) en is fotografie heel wat toegankelijker.

Misschien is hij gewoon het donker wat beu
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin