Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,563   Posts: 1,545,302   Online: 777

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 13 of 13
    argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Merlin
    Uberhaupt zie ik weinig kwaliteitsboeken met betrekking tot de technische camera of de doka tweedehands. Is dat in België beter?
    Er bestaan niet veel echte kwaliteitsboeken voor grootformaat (of doka). 2e hands zijn ze gemakkelijker op Amazon.com te vinden dan in de detailhandel.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    4x5 Format

Linhof Technika IV

Ik werk al tientallen jaren met de Linhof Technika IV. Het is een ideale camera voor gebruik in het veld. De verstellingen aan voor en achterzijde verschillen echter van de meeste view cameras. Ik zou geen specifieke handleiding voor de Technika weten; dus dat moet je zelf uitzoeken. Het gewicht van de camera vind ik best meevallen, omdat de lenzen licht zijn.

Jed Freudenthal

Quote Originally Posted by Daan72
    Hallo,

Ik heb het boek View Camera Technique nu ook eindelijk in huis.
    Mijn engels is niet zo goed, maar met een beetje doorzettings vermogen en en woorden boek ga ik tot het eind komen. Na het lezen van een boekje over "het zone systreem" van Rene Slootweg, kan ik met dit boek een keuze maken voor de aanschaf van een 4x5"camera. Ik heb nu al stiekem zitten gluren naar een linhof technika 4x5", maar misschien kom ik wel heel ergens anders uit??

Wat voor camera's hebben jullie eingenlijk? om maar eens een vraag te stellen. of is hier over al ergens anders een draad geopend???

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal
    Ik werk al tientallen jaren met de Linhof Technika IV. Het is een ideale camera voor gebruik in het veld. De verstellingen aan voor en achterzijde verschillen echter van de meeste view cameras. Ik zou geen specifieke handleiding voor de Technika weten; dus dat moet je zelf uitzoeken. Het gewicht van de camera vind ik best meevallen, omdat de lenzen licht zijn.

Jed Freudenthal
    Er bestaat een serie duitstalige boeken uit de 60er jaren van de uitgeverij: Verlag GroBbild-technik, München. De boeken heten vervolgens naar hun onderwerp zoals "Architektur Fotografie". Deze hele serie boeken is rondom de Linhof camera's opgebouwd, en gaat diep in op de verschillende camera's en technieken. De vormgeving van deze boeken is wel gedateerd, maar de informatie absoluut niet. Je vindt ze met enige regelmaat op de 2e hands markt. Overigens stond er deze keer in Houten een exemplaar van het Jim Stone boek.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin