Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,497   Posts: 1,543,075   Online: 940

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 13

Shooter
    Multi Format

Een sneer van F+D

[rant]
    Is F+D nu Foto + Digitaal geworden in plaats van Foto + Doka?

Het voorwoord van het laatste nummer ontnam me alvast de lust om het tijdschrift te kopen!
    Als dit representatief moet zijn voor jullie vernieuwde tijdschrift, dan laat ik het in het vervolg wel in de rekken liggen.

Bedankt liefste hoofdredacteur. Gooi je binders, dialaders en schoendozen negatieven en positieven maar op de vuilnisbelt, ze nemen volgens jou toch teveel plaats in t.o.v. al je geheugenschijfjes.

De toekomst wijst wel uit of je over 20 jaar ook nog maar iets terugvindt van je in bits en bites omgezette foto's.
    Wie weet krijg je nog wel heimwee naar die stoffige negatieven en ingeraamde dia's.
    [/rant]

G

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Rustig maar Argus, jij behoort niet tot de doelgroep van dit advertentieblaadje.
    In het laatste nummer van Black and White Photography staat een artikel van Eamon McCabe, waarin hij verhaalt over hoe hij een tentoonstelling in orde maakt en z'n digitale negatieven laat printen. De printer vraagt echter of hij niet z'n negatieven kan brengen, want ze zijn niet tevreden over het resultaat. Enfin, hij een week zoeken in dozen ed tot het tot op het laatst slaagt in het oposporen van de negatieven.

Shooter
    Multi Format
    Inderdaad, ik behoor niet meer tot de doelgroep: tot vorig jaar was er een vaste DOKA rubriek te vinden in het tijdschrift.

Als ik in de krantenwinkel ga snuffelen, laat ik me meestal tot kopen overtuigen door het voorwoord en de inhoudstafel. Deze keer was ik wel zeer verwonderd over het voorwoord van een tijdschrift waarin ik me nog wel kon vinden, vandaar mijn initiële post en niet omdat één of ander blaadje weer eens... je weet wel wat ;-)

Spijtig... ik zal maar een abo op B/W nemen zeker?

G

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Ik ben al jaren afgeknapt op F&D, trouwens op alle Nederlandse fototijdschriften.

Geert, ik kan je van harte B&W Photography aanbevelen. Het is iedere maand genieten als dat tijdschrift komt. Er hangt natuurlijk wel een behoorlijk prijskaartje aan, maar voor mijn gevoel is dat het wel waard.

Groetjes,
    Anne Marieke

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    B&W Photography is inderdaad een goed blad alhoewel ook hier digitaal steeds meer de bladzijden vult. Een veeg teken is dat in enkele van de vorige nummers een artikelenserie stond waarin iemand van de staf van het tijdschrift liet "overtuigen" dat digitaal toch wél erg handig was. Tja, zo ging het enige jaren geleden ook met Practical Photography.....

Gegroet
    Hans
    Last edited by clogz; 04-25-2006 at 10:30 AM. Click to view previous post history.
    Digital is best taken with a grain of silver.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Als B&W zijn service niveau ook nog iets oppoetst is het helemaal toppie. Zolang het te koop is en het inhoudelijk van een goede kwaliteit blijft dan is het mij die prijs wel waard. T.o.v. van de nederlandse flutbladen ben je niet veel meer kwijt. Ik betrapte me er destijds op dat ik vaak alle NL-uitgaven ongezien meenam bij de boekshop. Dat doe ik al lang niet meer. Dus met een abo op B&W hou ik nog wat op zak...Tenslotte wordt je niet rijk van wat je verdient maar van wat je niet uitgeeft...
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Hans, IMHO heeft Practical Photography nooit het niveau gehad van B&W. Iedere keer dat ik dat tijdschrift op het vliegveld kocht, was ik teleurgesteld na het lezen van dat blad.

Harry, je hebt gelijk. Als we alleen nog B&W kopen, houden we geld over. Ik koop heel af en toe dat vreselijk dure Amerikaanse blad (B&W?) met al die prachtig afgedrukte zwartwit foto's. Wel veel advertenties, maar zelfs die zijn mooi! Het blad kost geloof ik 18 euro, maar het is dat geld dubbel en dwars waard. Gelukkig kan ik het hier in de buurt alleen maar op Schiphol kopen.

Anne Marieke

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Kwaliteitsblad of niet...daaar gaat het niet om. Het is de tucht van de markt en de macht van de digitale adverteerders die de doorslag geven.

Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Adri van Loenhout's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    4
    Weet iemand waar B&W in de losse verkoop is in West-Brabant? In het verleden kocht ik nogal vaak een nummer, maar ik vind het tegenwoordig bijna nergens meer.

Adri

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Adri van Loenhout
    Weet iemand waar B&W in de losse verkoop is in West-Brabant? In het verleden kocht ik nogal vaak een nummer, maar ik vind het tegenwoordig bijna nergens meer.
    Ìk heb 'm gewoon besteld bij de Bruna, dat was geen enkel probleem.

Vroeger was alles beter, weet je. Ik vond de eerste jaargangen van B&W echt vele malen beter dan het blad nu. Er stonden echt goede verhalen in van Ralph Lambrecht (Way Beyond...), Tim Rudman (Master Photographers...), enz. Het blad is vorig jaar gerestyled en naast kleiner ook wat populairder geworden. IMO is het oppervlakkiger, maar inhoudelijk is er geen Nederlands blad wat ook maar in de buurt komt. Mijn tip: als je oude nummers van B&W kan krijgen, aarzel dan niet. Zwart-wit veroudert toch niet! (Of is al verouderd?)
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin