Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,728   Posts: 1,515,216   Online: 942

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 14
    PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9

Lee frost - Handboek creatieve fotografie

Vandaag heb ik toevallig dit boek gekocht. Niet slecht, er staan een aantal inspirerende beelden en technieken in. Heel toegankelijk.

Voor mij persoonlijk mocht er wel wat meer zwart-wit in.

Ik krijg wel interesse voor het zelf inkleuren van zwart-wit afdrukken door dit boek.

Site: http://www.leefrost.co.uk/
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    één negatiefformaat, één film, één ontwikkelaar....

en dat hoe lang???

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Verklaar je nader Fred. Ik zou zo zeggen als je lang dezelfde combinatie gebruikt, dan gaat het pas in je vingers zitten.

Ben

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by fred
    één negatiefformaat, één film, één ontwikkelaar....

en dat hoe lang???
    ja, pa

G

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by PieterB
    Vandaag heb ik toevallig dit boek gekocht. Niet slecht, er staan een aantal inspirerende beelden en technieken in. Heel toegankelijk.

Voor mij persoonlijk mocht er wel wat meer zwart-wit in.

Ik krijg wel interesse voor het zelf inkleuren van zwart-wit afdrukken door dit boek.

Site: http://www.leefrost.co.uk/
    Je moet zeker op zijn website 'older work' gaan bekijken. Ik zie er zo de opdrachten van de academie in (as a matter of fact ik heb -zonder ooit zijn werk gezien te hebben - een quasi identieke foto binnen geleverd onder de noemer 'structuur')
    Eerst leren gaan voor je kan lopen ...

M
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Fred; ik ga men negatiefformaat en ontwikkelaar, en film niet veranderen hé... maar wat ik erna mee doe, dat is iets anders....

Je weet ik gebruik TriX met Rodinal op KB... en daar ga ik inderdaad mee leren gaan: zeker voor het komende jaar en langer als rodinal en tri-x perfect leverbaar blijven...

maar bijvoorbeeld een landschap komt daar wel erg korrelig mee uit (valt vooral op in lucht etc) (tijdelijk: zie bvb die drie bomen (in negatief vallen die binnen het beeld!) http://users.telenet.be/pbaele/Hauset/)

Ik wil die korrel tonen in een uiteindelijke afdruk, maar daar moet dan toch wel iets 'speciaal' aan vastzitten... iets dat toch een klein beetje een persoonlijke toets geeft aan de afdruk.

Ik dacht dat zoiets bvb wel mooi zou zijn als het vrij warmtonig is en eventueel ook wat softfocus heeft... In ieder geval, een gewone korrelige afdruk zal me snel gaan tegenvallen.

Wat denken jullie?
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by PieterB

Wat denken jullie?
    Great !

M.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    Ik wil die korrel tonen in een uiteindelijke afdruk
    Bedoel je: ik wil die korrel laten zien, of ik wil de korrel versterken door een toning toe te passen. De door jou bedoelde foto met de bomen heeft zeker wat nodig.

Ben

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Ah die foto is maar een voorbeeld van hoeveel korrel die combinatie van film en ontwikkelaar wel geeft. Ik had het beeld niet zo in gedachten...
    Als je dan landschappen met een breedhoeklens maakt, en dit 'gewoon' afdrukt, dan trekt dat op niet veel vind ik.
    Neen, ik wil de korrel niet perse nog versterken :-) Maar hij mag zeker zichtbaar zijn!

Ik dacht bijvoorbeeld aan een 'glow'/diffusie, softfocus of aan warme tonen met eventueel toning... Maar geen enkele techniek beheers ik analoog. (het eerste is zelfs zo goed als onmogelijk?)

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Mijn excuses hiervoor - maar de bits helpen me wel te previsualiseren

Stukken beter als ik op deze manier zou afdrukken toch? [SIZE=1](nogmaals de boom wordt niet afgesneden aan de rand op het negatief!)[/SIZE] Hoe doe ik dat correct en mooi? (een stukje oefenen hoort daar natuurlijk ook bij...)
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails 3tree_b.jpg  

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin