Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,560   Posts: 1,545,260   Online: 815

Results 1 to 4 of 4
    fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1

CDK in fotomuseum Antwerpen

Wie was er in recent in het fotomuseum en wat is jullie commentaar ivm de overzichtstentoonstelling Carl De Keyzer?

Benieuwd!

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Ik vond de tentoonstelling goed, de beelden 'werkten' wel nogal in op mij waardoor ik wat duizelig werd...

(fotomuseum charleroi is aangenamer, warmer...)
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by PieterB View Post
    Ik vond de tentoonstelling goed, de beelden 'werkten' wel nogal in op mij waardoor ik wat duizelig werd...

(fotomuseum charleroi is aangenamer, warmer...)
    "Stuk voor stuk" zijn het "erg sterke beelden".
    Echter:
    Ik vond de essayistische aanpak (zie bijhorende tekstin het museum) eerder een "CDK op de dool".
    De samenvoeging, de gezochte verbanden had mijn inziens geen toegevoegde waarde.
    Alsof men ook het kleur werk wou verbergen tussen het sterkere zwart-wit werk.

Naar presentatie toe ook eerder "in a hurry", eerder slordig, was m'n perceptie.
    De kleur en zwart-wit afdrukken hadden niet het zelfde formaat, alhoewel dat wel de bedoeling was. (wellicht door 2 verschillende bedrijven ge-digi-print?)

Passe-partout vond men niet nodig, eerder een goedkope witte boord.

De bovente rijen beelden hadden trouwens bij nader toezicht ook een andere tint (neutraalgrijs versus licht sepia) dan de onderste rij. Moeilijk waarneembaar, maar waarneembaar. Wellicht doordat de verlichting een verschillende kleurtemperatuur geeft op de verschillende afstand.

Minder is méér was is hier ook niet de leidraad. En dan krijgt de beschouwer de perceptie van "in a hurry".

En fotografie, we moeten het natuurlijk relativeren.
    Méér dan "kapstok voor het geheugen" is het voor 99% van de beschouwers niet.
    Ten overvloede geïllustreerd met een andere tentoonstelling op de gelijkvloers:
    "dansant".

Het aantal toeschouwers bleef er beduidend méér rondhangen, en met heel veel interesse werd er gekeken naar de "archiefbeelden" over "hoe er vroeger gedanst werd".
    Boeiend.

Fred

ps: inderdaad Pieter, Charleroi veel aangenamer!
    Last edited by fred; 11-13-2006 at 03:23 AM. Click to view previous post history.

Shooter
    4x5 Format
    [QUOTE=PieterB;391317]Ik vond de tentoonstelling goed, de beelden 'werkten' wel nogal in op mij waardoor ik wat duizelig werd...

Ik heb deze tentoonstelling niet gezien, maar eerder heb ik fotos van Carl de Keijzer gezien. En de ervaring, zoals boven beschreven kan ik onderschrijven. Op een of andere manier is in de beelden een geladenheid opgesloten, die je gemoed niet prettiger maakt.

Jed

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin