Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,837   Posts: 1,582,460   Online: 772

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 17 of 17

Shooter
    Multi Format
    Misschien moeten we een keer een kroegmeeting organiseren in Antwerpen!
    Waarbij we dan gezamelijk de bibliotheek van het Fotomuseum bezoeken.
    Zeer interessant en zeer veel verschillend materiaal!

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    de biblio in Charleroi is ook zeeeeeeeer interessant

AgX
    AgX is online now

Shooter
    Multi Format
    De bib in Antwerpen is een van de weinigen die je ontvangt met de geur van oude boeken...

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Mijn Polderlandse oplossing is; beide musea bezoeken!
    harry

Release, the best you can do...

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Desiree Dolron - Tentoonstellingsboek van Fotomuseum Den Haag uit 2005, uitgeverij Terra Lannoo.

Vanwege de mooie diversiteit in haar werk: van de prachtige verstilde geposeerde portretten uit de "Xteriors" series tot aan de fantastisch dynamische grofkorrelige Z/W foto's uit haar "Exaltation" serie...

Ook de drukkwaliteit van dat boek is prachtig, de "Te di todos mis suenos" foto's lijken wel echte kleurenprints vanwege een speciale hoogglanscoating, die je zelden in druk ziet.

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Margi Geerlinks

Het werk van beeldend kunstenares Margi Geerlinks was te koop op de prestigieuze Amerikaanse kunstbeurs Armory, hangt geregeld naast dat van Anton Corbijn, Andres Serrano of Cindy Sherman en kreeg lovende recensies in onder meer The New York Times en The Guardian.

Begin april 2001 ontstaat commotie rondom het blad 'Rails'. De directie van de Nederlandse Spoorwegen heeft de opdracht gegeven om de apriloplage van 80.000 exemplaren te vernietigen. De reden; het nummer bevatte vier ontoelaatbare foto's van de Rotterdamse kunstenares Margi Geerlinks. Het betrof een aantal met de computerbewerkte foto's waarvan twee schokkend en aanstootgevend zouden zijn. Er zouden reizigers geschaad kunnen worden. Voornamelijk kinderen en ouderen. Een van de gewraakte foto's betreft een afbeelding van een jong meisje dat trots een zelf gebreide borst laat zien. Ze houdt hem voor alsof ze hem past. Alsof die van haarzelf is. De tweede foto die de NS-directie als schokkend ervaart is een beeld van een vrouw die een jong meisjeslichaam breidt van het middel tot de voeten. Deze digitaal bewerkte foto's zijn ooit begonnen met het beeld van de vrouw die als het ware haar eigen kind breid. Een mooie metafoor voor het scheppen van een kind. Handwerken is immers ook een scheppende handelingen die steeds herhaald kan worden.
    Zie ook artikel in de NRC

Sorry, dit is eigenlijk meer DPUG dan APUG. Door mijn enthousiasme vergeet ik dat wel eens...
    Last edited by Merlin; 01-07-2008 at 04:19 PM. Click to view previous post history.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin