Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,000   Posts: 1,524,348   Online: 793

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 18 of 18
    n_mercenier's Avatar
    Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by fred View Post
    btw: goeie beelden op je site en goeie links ook!!
    Bedankt! (Was toch aan mij gericht hé?)
    May the light be with us !!!
    http://users.telenet.be/merceniernicolas

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by n_mercenier View Post
    Bedankt! (Was toch aan mij gericht hé?)
    Absoluut!

Woon jij niet in het Mechelse?

Zou graag je portfolio zien.

Shooter
    4x5 Format
    [QUOTE=fred;552084]de haast enige functie van fotografie (voor 95%) is dat het de kapstok is van het geheugen...

in die optiek is zo'n reeks dan schitterend

In de persfotografie kan de fotografie de kapstok voor het geheugen zijn. Maar hoever gaat dat geheugen terug. Voor iemand,die nu 35 jaar is, gaat het geheugen mogelijk 20 jaar terug. Wat zeggen dan beelden van 50 jaar terug? Niets. En dat is wat wordt waargenomen. Henri Cartier Bresson moest zijn eigen museum betalen en runnen. Andere (Magnum) reportagefotografen klagen dat er geen interesse is voor oude, doch 'tijdsgebonden' reportagefotografie.
    Hieruit volgt het belang van de 'niet aan tijd gebonden' fotografie. En de reportagefotografen van vroeger maakten soms ook 'niet aan tijd gebonden' opnamen. Het percentage is echter klein.
    Ik denk dat er plaats is voor beide soorten van fotografie. Maar het 'tijdsgebonden' reportagebeeld zal niet het eeuwige leven hebben. Maar het is ook niet met dat doel opgenomen.

Jed

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    [QUOTE=Jed Freudenthal;552577]
    de haast enige functie van fotografie (voor 95%) is dat het de kapstok is van het geheugen...

In de persfotografie kan de fotografie de kapstok voor het geheugen zijn. Maar hoever gaat dat geheugen terug. Voor iemand,die nu 35 jaar is, gaat het geheugen mogelijk 20 jaar terug. Wat zeggen dan beelden van 50 jaar terug? Niets. En dat is wat wordt waargenomen. Henri Cartier Bresson moest zijn eigen museum betalen en runnen. Andere (Magnum) reportagefotografen klagen dat er geen interesse is voor oude, doch 'tijdsgebonden' reportagefotografie.
    Hieruit volgt het belang van de 'niet aan tijd gebonden' fotografie. En de reportagefotografen van vroeger maakten soms ook 'niet aan tijd gebonden' opnamen. Het percentage is echter klein.
    Ik denk dat er plaats is voor beide soorten van fotografie. Maar het 'tijdsgebonden' reportagebeeld zal niet het eeuwige leven hebben. Maar het is ook niet met dat doel opgenomen.

Jed
    Idd Jed.

Ik bedoelde voornamelijk op de familie_fotografie (de meest beoefende fotografie, zowat 95%) waarbij één of andere opa/oma bij een foto een heel verhaal kan vertellen...
    Met een foto komt heel het tijdsgebeuren terug...

n_mercenier's Avatar
    Shooter
    35mm
    Absoluut!

Woon jij niet in het Mechelse?

Zou graag je portfolio zien.
    Ben van Merksem, bij Antwerpen. Jij van het Mechelse?
    Echte portfolio heb ik helaas niet. Mijn website is zowat mijn meest geordende presentatie.

n_mercenier's Avatar
    Shooter
    35mm
    [QUOTE=Jed Freudenthal;552577]
    de haast enige functie van fotografie (voor 95%) is dat het de kapstok is van het geheugen...

Jed
    In mijn ogen was HCB ook meer dan een reportagefotograaf. Hij was natuurlijk een reportagefotograaf, maar hij voegde er iets aan toe, dat maakt zijn foto's zelfs los van de context nog overeind blijven. De foto's zijn niet enkel getuigenissen, maar staan ook als werken op zich, en dat mis ik bij Izis.

Shooter
    4x5 Format
    [QUOTE=fred;552666]
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post

Idd Jed.

Ik bedoelde voornamelijk op de familie_fotografie (de meest beoefende fotografie, zowat 95%) waarbij één of andere opa/oma bij een foto een heel verhaal kan vertellen...
    Met een foto komt heel het tijdsgebeuren terug...
    Omdat het uitgangspunt het werk van een (magnum) fotograaf was, ben ik daar verder op in gegaan.
    De familiefotos is een heel ander verhaal. Ze zijn ook eigenlijk alleen voor intern familiegebruik en kunnen daar als een kapstok voor het geheugen van een beperkte groep mensen worden gezien.

Jed

Shooter
    4x5 Format
    [QUOTE=n_mercenier;552904]
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post

In mijn ogen was HCB ook meer dan een reportagefotograaf. Hij was natuurlijk een reportagefotograaf, maar hij voegde er iets aan toe, dat maakt zijn foto's zelfs los van de context nog overeind blijven. De foto's zijn niet enkel getuigenissen, maar staan ook als werken op zich, en dat mis ik bij Izis.
    Natuurlijk heeft een deel van deze fotografen 'in hun vrije tijd' ook vrij werk gemaakt. Het enorme boek Magnum 60 jaar is een voorbeeld van deze zijde. Ik persoonlijk vind het een pre van een persfoto dat hij een soort afstandelijkheid of objectiviteit inneemt in een nieuws situatie.

Jed

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin