Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,714   Posts: 1,483,038   Online: 795

Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 21 to 27 of 27

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by AgX View Post
    Maar ik begrijp het niet: als de klank ten spijt van de invoering van het tweede `t´ niet verandeerd hoeft er ook geen tweede `o´ er bij. Wellicht is de regel dat de uitsprak van het `tt´ op zich onverandeerd blijft foutief, en er dus behoefte aan het twedee `o´...
    De "o" klank verandert wel door de tweede "t".
    Maar dat is het niet: de regel is dat de verleden tijd wordt gevormd door of "te" of "de" wordt aangehangen.
    Ik lift - ik liftte
    ik promoot - ik promootte
    etc.

Shooter
    Medium Format
    Een fout die we niet moeten maken is naar beurzen als de 'kina te kijken in de verwachting dat er wat niets moet komen, en het als een teken zien als dat niet zo is.
    Sommige dingen zijn gewoon af. Dat er niks nieuws mee gebeurd is niks anders dan een afspiegeling van dat feit.

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by Q.G. View Post
    Sommige dingen zijn gewoon af. Dat er niks nieuws mee gebeurd is niks anders dan een afspiegeling van dat feit.
    Mee eens. Als ik de verhalen van de oudere leden hier op APUG mag geloven, waren veel fotomaterialen vroeger toch "minder", en werken we nu in ieder geval met de beste analoge materialen ooit... Kan het zelf niet helemaal zo beoordelen, want ga nog niet zo lang mee, maar de introductie van snellere films dan b.v. de 12 of 24 ISO ZW film die ik ook ooit nog eens uit een 35 jaar niet gebruikt cameraatje van mijn moeder viste, zegt voor mij wel wat. Ook VC papier is voor mij in ieder geval onmisbaar, en ik vind de resultaten op de meeste papieren gewoon schitterend.

Dus ik klaag niet direct over het huidige aanbod...
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by atmoshpere View Post
    echt waar? kan me dat haast niet voorstellen (kan ik die enquetes ergens zien?). alleen onder autonome fotografen kan ik me zo'n percentage voorstellen, maar verder ligt dat percentage naar mijn idee veel lager.

t poly warmtoon papier zal ook wat langer op zich laten wachten, zoals ik in het topic over dit papier al meldde, dit voornamelijk vanwege de beperkte financiële middelen van Adox.

.
    De enquete wat betreft de amerikaanse markt ( voor films) is door Kodak ge publiceerd en ik meen me te herinneren dat de de publikatie voor de europese markt via de photokina is verlopen. Maar belangrijker is wat er verkocht wordt aan films en dat hoef je alleen maar op de websites van adorama, B&H etc te bekijken. En dan heb je nog niet eens Foma en Adox. Vorig jaar heb ik films vergeleken en heb mijn vergelijking beperkt tot 7 films, vanwege het grote aanbod verschillende films. Als de situatie zo is, dan is de enquete alleen maar aanvullende informatie.

Ik kan me de terughoudendheid bij de productie van MCC 111 voorstellen. MCC 110 is op zich flink te sturen. Er is mogelijk een revival van de Forte polywarmtoon en dan zijn er meerdere warmtoonpapieren in de handel.
    En men neemt uiteindelijk toch de topper. In het verleden was dat Record Rapid ( die wegens milieuproblemen verdwenen is). Daarna werd het Forte polywarmtoon.

Jed

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    De enquete wat betreft de amerikaanse markt ( voor films) is door Kodak ge publiceerd en ik meen me te herinneren dat de de publikatie voor de europese markt via de photokina is verlopen.
    Photokina, ja. Maar niet die van dit jaar.
    Dat onderzoek is inmiddels wel al diverse jaren oud.

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    2 jaar geleden werd een halve hal overspoeld met chineese rommel die direkt aan de stand werd verkocht. Een standhouder werd door de politie opgepakt omdat deze volgens mij een chinese kopie aan het verkopen was van een of ander canon/nikon toebehoren.
    Dit jaar was er bijvoorbeeld een bedrijf dat iets tentoonsteld dat lijkt op technische kopieën van een hele gamma van Manfrotto statieven en toebehoor. Het opmaak van het folder deed mij zelfs denken aan een oude Manfrotto catalogus.

Als klant weet ik dan echt niet wat te doen. Zeker in één geval was ik van de Manfrotto kwaliteit héél teleurgesteld.
    Dus, gelijk de goedkope versie kopen...?
    Last edited by AgX; 09-29-2010 at 03:03 PM. Click to view previous post history.

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by AgX View Post
    Laten we de handelsbeurs eens links liggen:
    Heeft er iemand überhaupt de tentoonstellingen van "Photoszene Köln" bezocht?
    Anders gevraagd:
    Waren jullie vroeger tijdens de bezoeken aan de Photokina alleen maar aan het technisch spul geїnteresseerd?

Page 3 of 3 FirstFirst 123

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin