Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,289   Posts: 1,535,371   Online: 793

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 27
    Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49

Gratis photokina kaartje

ik heb een vrijkaart liggen voor de photokina voor een geinteresseerde.
    Enige dat ik evt. zou willen terugzien is info van analoge interessante dingskes van o.a. de adox stand.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    is weg....

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Willie Jan ,
    Ben vandaag op de photokina geweest en er was weinig te rapen voor ons als analoge werkers.
    Op de stand van Agfa , juist geteld een paketje van de nieuwe APX 100 , 10stuks en niemandt die er ook maar de moeite voor nam om er ook maar iets over te zeggen , of willen te zeggen , volgens mij had ik het in mijn zak kunnen steken zonder er iemandt over gezecht had.
    En op een klein standje van Fotoimpex.
    Een paar afgedrukte foto's op een toogje waar er hier ook weinig over te vertellen maar , nadat ik er al een tijdje stond. Hier ging het over het Adox papier. Als ik er meer wou over weten hebben ze me maar een kataloog in mijn handen geduwt , voor meer info en prijzen.
    En ten laatste ook op een kleine stand van Foma , daar werd ik tenminste vriendelijk ontvangen , en heb ik van verschillende soorten papier stalen mee gekregen. Altijd 5 vellen van 13x18 van elke soort.
    Dus eigenlijk was er weinig te rapen voor de analoge werkers.
    Ludo.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Volgens mij wordt de kina steeds meer een distributeur/dealer beurs en heb je er weinig aan als gebruiker...
    bedankt voor je update.

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by van eynde ludo View Post
    Op de stand van Agfa ,...
    Jij bedoelt AgfaPhoto. Agfa is er niet eens aanwezig.

RobertV's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Foma heeft een nieuw AZO (contact print) papier: Fomalux 111 op bariet/fiber basis.
    Verder wordt de Fomapan 400 op vlak film gesneden.

Fomapan T200 gaat komende maand in een test coating. Als de specificatie's verder lukken wordt deze T200 film opnieuw in productie genomen.

Zoals altijd een vriendelijk ontvangst op deze Tsjechische stand en goede actuele informatie.

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    Volgens mij wordt de kina steeds meer een distributeur/dealer beurs en heb je er weinig aan als gebruiker...
    Ondanks de publieksdagen, en de horden mensen die er folders komen verzamelen in plastic draagtassen (als er maar een merkje op staat wordt alles meegesleept...) zijn beurzen geen grote markt voor consumenten.
    Zijn altijd al voor 'het vak' geweest. De Photokina ook.

Als serieuze gebruiker (d.w.z. geen 'consument') een goede gelegenheid om eens bij een aantal fabrikanten te gaan buurten als je serieus van plan bent ergens in te investeren.
    Maar, ondanks de enorme drukte veroorzaakt door die folderverzamelaars tijdens de publieksdagen, geen "Media Markt".
    Die publieksdagen zijn er alleen maar gekomen omdat er zoveel aan verdiend kan worden door de organisator van de beurs (entreebewijzen). De bedrijven die er staan met hun produkten hebben er weinig aan (kijken, kijken, kijken, maar niet kopen).

Shooter
    35mm
    toch jammer, want ik ken geen beurzen waar ze dan wel info, staaltjes, producten hebben voor doka werkers... we blijven natuurlijk maar een kleine markt maar toch...

Shooter
    Medium Format
    Tja... Een vakbeurs is een reflectie van de markt.
    De mate waarin analoog werk, en de doka, terug te vinden is, is een directe maat voor de grootte van die marktsegmenten.
    Hoe we het ook graag (anders) zouden zien, zo is het nu eenmaal.

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Q.G.,

de Photokina heeft momenteel geen "publieksdagen", voor vakmensen en amateurs gelden dezelfde dagen.
    In de jaren tachtig en negentig ben ik er ook gewoon op werkdagen binnen geweest.
    Wat het kijken en niet kopen betreft, zo was de Photokina, op de een of ander uitzondering na, geen koop-beurs. En die mensen die al de paperassen er uit hebben gehaald, hebben zich en de fabrikanten heel wat portokosten bespaard.
    Mijn archief bestaat voor een deel uit die paperassen die ik toen naar huis heb gesleept. Spullen van bedrijven die al niet meer zijn...

Page 1 of 3 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin