Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,233   Posts: 1,532,915   Online: 1001

Results 1 to 5 of 5

Thread: Nieuw hier

Shooter
    Large Format

Nieuw hier

Hallo,

mijn naam is Steven en ik ben een 38 jaar oude beginneling in analoge fotografie. Ik heb voor het digitale camera tijdperk wel met 35mm foto's gemaakt, maar dat waren meer kiekjes dan echte foto's.
    Een tijdje geleden heb ik een groot formaat camera gemaakt. Het heeft een 8cm groot vergrootglas als lens, een zelfgemaakt diafragma en zelfgemaakte balg. De camera heeft geen sluiter omdat ik voor het idee wat ik had, geen sluiter nodig had. Klinkt vaag, maar ik leg het wel een keertje uit.

Ik heb net gemerkt dat ik geen links naar foto's kan plaatsen voordat ik 5 posts heb gemaakt. De foto's van de camera volgen een andere keer.

Ik heb me hier aangemeld omdat ik meer wil weten over analoge fotografie (vooral grootformaat) en de vraag, waar kan ik de spullen hiervoor kopen?
    Ik woon in Helmond, NB.

Groeten Steven L.

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Steven ,
    In ieder geval meer dan welkom hier op het forum voor analoge fotografie , normaal gezien zijn er meer dan genoeg groot beeld werkers die je kunnen helpen , jammer behoor ik daar niet toe , midden formaat is voor mij al groot genoeg.
    vragen maar zou ik zo zeggen. , en voor de winkels in Nederland , ik zou het niet weten , ik blijf daarvoor in Vlaanderen.
    groetjes , Ludo.

Shooter
    35mm
    Welkom,

ik kijk ook uit naar je foto's van je zelfgemaakte camera, en de beelden die eruit komen!! dus: post nog iets en toon ons je beelden!!!

Voor extra info kan je hier overal terecht!!

Tom

Shooter
    Medium Format
    Dag Steven,
    Vanuit regio Eindhoven, welkom.
    11 maart is er een grote beurs is Nieuwegein (fotagrafica.nl) daar is heeeeel veel te koop.
    Stan

Shooter
    Large Format
    Ah, ik kan foto's plaatsen.

Voorlopig de maak-foto's, ik zal binnenkort foto's maken en plaatsen van de complete camera.

Tomstr; De beelden die eruit komen? Vooralsnog heb ik alleen een mat glas waarop het beeld verschijnt. Ik ben me nu hier aan het orienteren wat er allemaal mogelijk is qua methoden. Ik ben op zoek naar een methode wat toegankelijk is en makkelijk (en niet al te duur) te kopen benodigdheden.

Ik kan me herinneren dat ik ooit op school analoge fotografie heb gehad. Van camera tot ontwikkeling. Eigenlijk een kleine basiscursus van 2 halve dagen, toen ik nog op de basisschool zat. Vraag me niet meer welke methode het was, maar het waren zwartwit foto's, zonder tint.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin