Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,931   Posts: 1,556,965   Online: 1021

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 22

Thread: Joop Buker

Shooter
    Multi Format

Joop Buker

Ik heb de threads in dit forum eens doorgelezen en het wordt tijd om mijn enthousiasme voor analoge fotografie te delen met anderen.

Ik ben dus Joop Buker, 39 jaar en woonachtig in Den Haag samen met lieve vrouw en 2 mooie koters.

De tijd die ik over heb, en dat is helaas te weinig door de drukke ICT baan en goed huisvaderschap, probeer geheel te besteden aan fotograferen en dokawerk.

Ik weet nog dat als klein ventje van 6 elke dag even naar de fotozaak verderop fietste om me te vergapen van al dat moois in de etalage. Ik wilde dan ook op mijn 10de verjaardag een plastic camera. Die ging dan op de vakanties altijd mee, want ik verzorgde de vakantiekiekjes.

Fotografisch gezien volgde een rustiger (puber)tijd.
    Met een Zenith-E (een Russische baksteen waar een kleinbeeldrolletje in kon) heb ik destijds een beetje gespeeld. Toen is ook mijn liefde voor zwart-wit fotografie begonnen.
    Een Canon reflex als examenkado van mijn ouders was een impuls om het weer op te pakken.
    7 jaar geleden de FotoVakSchool in Apeldoorn gedaan.

Nu zit ik in de experimenteerfase (wat materiaal en afdruktechnieken betreft). Ik schiet vooral middenformaat (Mamiya 7II en C220) en leef me dan in de permanent ingerichte doka uit (op een Durst Modular 70).

Het is eigenlijk alleen zwart-wit werken (o.m. landschappen, architectuur, portretten, reportages) wat de klok slaat. Heerlijk op mijn gemak en overdacht. Niks digitaals dus. De ´workflow´ daarvan ligt me gewoon niet.

Ik zie er naar uit om ervaringen met APUGgers uit te wisselen.

Shooter
    Medium Format
    Welkom bij APUG.

Opvallend hoeveel ICTers analoge doka techniek bedrijven. Kennelijk een reden om via een alternatieve manier aan het hectische leven "even te ontsnappen" .

Fotohuis RoVo

Robert

www.FotohuisRoVo.nl

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by Fotohuis
    Welkom bij APUG.

Opvallend hoeveel ICTers analoge doka techniek bedrijven. Kennelijk een reden om via een alternatieve manier aan het hectische leven "even te ontsnappen" .

Fotohuis RoVo

Robert

www.FotohuisRoVo.nl
    Eveneens welkom,

vanwege een ICT'er en fanatieke analoge DOKA'er.

Marc.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hallo Joop. Welkom bij Apug.

Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Fotohuis
    Klopt. Als ICTer en als Digitalis was ik al met Photoshop versie 2.x bezig. Ik deed zo'n vijftien jaar geleden aan grafische vormgeving op de Mac. Je kunt vreselijk veel met fotografie op de computer, maar op een gegeven moment vond ik te gemakkelijk, te glad worden. Het is voor mij als het maken van een IKEA-meubel, wat iedereen heeft, terwijl ik uit een familie van meubelmakers kom. Vandaar dat ook ik juist voor de chemie gekozen heb. Terwijl ik me dus 'omschool' verbaas ik me over alle digibielen die achteloos hun prachtige apparatuur verkwanselen voor een digitaal niemendalletje. Die kunnen we dus gemakkelijk aanschaffen. We leven in geweldige tijden, mede-analogen!

En trouwens van harte welkom Joop, ik geef je de volgende overdenking mee: een slechte dag fotograferen in beter dan een goede dag op het werk.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Hoi Joop,

Van harte welkom !

Gilbert
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Merlin
    .... Terwijl ik me dus 'omschool' verbaas ik me over alle digibielen die achteloos hun prachtige apparatuur verkwanselen voor een digitaal niemendalletje. Die kunnen we dus gemakkelijk aanschaffen. We leven in geweldige tijden, mede-analogen!

En trouwens van harte welkom Joop, ik geef je de volgende overdenking mee: een slechte dag fotograferen in beter dan een goede dag op het werk.
    Beste Merlin,

Het laatste is zeker waar.

Trouwens over de 'digibielen'. Vaak verdenk ik degenen die digi gaan er van dat het een 'redmiddel' voor ze is.
    Ik bedoel daarmee te zeggen dat men denkt beter werk te krijgen van zo'n rocket science ding. Maar zoals wij weten bepaald nog altijd de fotograaf zelf de kwaliteit van de opname.

Met vriendelijke groet,

Joop Buker

Shooter
    35mm
    Welkom en je woont nog in de buurt bij mij ook

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Welkom Joop!
    Gelukkig zijn er toch nog mensen in Nederland (en België) die de analoge fotografie een warm hart toedragen.

Anne Marieke

Shooter
    Plastic Cameras
    Quote Originally Posted by Lismore
    [...]door de drukke ICT baan [...]
    Wordt Apug nou echt uitsluitend bevolkt door ICT'ers??? Hier nog een namelijk...
    Voor het overige Joop - welkom!

Groet, Paul.

Page 1 of 3 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin