Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,276   Posts: 1,534,769   Online: 866

Results 1 to 4 of 4

Shooter
    Multi Format

Hallo, ik ben...

Hey iedereen,

ik heb dit forum nog maar een weekje geleden ontdekt, maar heb er toch al een pak van opgestoken (vooral over de chemie).
    Leuk dat er ook in het Nederlands wat uitwisseling van kennis en ideetjes is.

Ik begon ooit met een Pentax K1000. Toen die stuk ging, ging ikzelf digitaal, tot 2 jaar terug.
    Ik kocht dan een Minolta Dynax 505si (28-80 & 100-300).
    Sinds kort heb ik ook een tweedehands Mamiya kleinbeeld (de laatste ooit gemaakt) met een paar breedhoeklenzen.

Mijn voorkeur gaat uit naar dia's en nu ook ZW.

Omdat ik het laatste jaar meer geïnteresseerd geraakte in Z/W, wou ik ook zelf gaan ontwikkelen.
    Na wat zoeken op verschillende veilingsites heb ik nu een complete tweedehands DOKA op de kop kunnen tikken.
    Ik ben nu de trotse eigenaar van 2 vergroters:
    - Durst M670 B/W (ziet eruit als nieuw)
    - Meopta Opemus 5 met Meochrome kop (al iets afgeleefder)

Mijn DOKA moet ik nog bouwen en inrichten en dan kan ik eindelijk beginnen spelen.

Groetjes uit België!!!

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by argus
    Hey iedereen,

ik heb dit forum nog maar een weekje geleden ontdekt, maar heb er toch al een pak van opgestoken (vooral over de chemie).
    Leuk dat er ook in het Nederlands wat uitwisseling van kennis en ideetjes is.

Omdat ik het laatste jaar meer geïnteresseerd geraakte in Z/W, wou ik ook zelf gaan ontwikkelen.
    Na wat zoeken op verschillende veilingsites heb ik nu een complete tweedehands DOKA op de kop kunnen tikken.
    Ik ben nu de trotse eigenaar van 2 vergroters:
    - Durst M670 B/W (ziet eruit als nieuw)
    - Meopta Opemus 5 met Meochrome kop (al iets afgeleefder)

Mijn DOKA moet ik nog bouwen en inrichten en dan kan ik eindelijk beginnen spelen.

Groetjes uit België!!!
    Hoi Argus,

van harte welkom.

Twee prima werkpaarden van vergroters. Er zijn wel luxere vergroters te krijgen, maar die doen niks meer. Aan de afdrukken zal het niet te merken zijn. Het belangrijkst is een vergrotingsobjectief van goede kwaliteit. Want dat zie je namelijk wel goed op je afdrukken terug.

En zorg ook dat je ergens een goede inleiding in de doka krijgt (plaatselijke fotoclub?). Anders zul je na een tijd klooien met films en chemie waarschijnlijk gedemotiveerd de doka de rug toe keren. Maar als je de basistechnieken eenmaal onder de knie hebt moet je ook oppassen. Want als je het virus eenmaal te pakken hebt blijf je er je leven lang aan verslaafd
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Multi Format
    Ondertussen loop ik hier al een paar maanden rond...

Gewoon om te zeggen dat ik mijn online foto-archief eens gecentraliseerd heb.

Naast Z/W werk, ook mijn betere foto's van klimcompetities en voorts vakantie-klimfoto's.
    Niet alles staat er al op (zijn plaats).

G
    (BTW, de Durst is te koop voor een prikje)

Aodhán's Avatar
    Shooter
    35mm
    Aha nog een bekeerd zieltje. De doka is erg leuk ook als je er zelf mee gaat stoeien. Er zijn veel sites die je op gang kunnen brengen met de basistechnieken. In mijn geval betekende een cursus doen tussen de studenten met zijn allen in een bedompte donkere kamer staan met zeer slechte voorzieningen en zeer weinig tijd om echt hands on aan de gang te gaan, dan maar liever zelf doen!

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin