Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,915   Posts: 1,556,353   Online: 1114

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 13 of 13

Thread: DdV

DdV
    DdV is offline

Shooter
    35mm
    Images
    2
    Alleen, in combinatie met mijn aangeboren slordigheid wil zo'n stoffig kelderhok wel eens tot stofspikkels op mijn print leiden. Maar als ik me echt concentreer, lukt het wel om alles binnen de marges van het aanvaardbare te houden. Misschien vond ik dat nog het moeilijkst om te leren in de donkere kamer: het geduld hebben om methodisch te werk te gaan. Ik maakte vaak bij een eerste print rustig mijn proefstrookjes, maar ging gaandeweg steeds driester te werk om toch nog een afdruk meer klaar te krijgen. Maar nu die opwinding wat weg is en ik meer heb leren genieten van de rust die een dokere kamer brengt, kies ik steeds meer voor grotere en nauwkeurige afdrukken van de minst slechte negatieven. Vandaar ook dat ik bariet afdrukken wil gaan proberen.

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Zouden er ook géén oplossingen bestaan voor je stofprobleem? Zou een stoffilter/afzuigsysteem zo duur zijn?
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

DdV
    DdV is offline

Shooter
    35mm
    Images
    2
    Quote Originally Posted by PieterB
    Zouden er ook géén oplossingen bestaan voor je stofprobleem? Zou een stoffilter/afzuigsysteem zo duur zijn?
    Geen idee hoe duur zoiets zou zijn, maar het lijkt me wat overkill. Vermits ik in een huurhuis woon ben ik niet geneigd veel veranderingen aan te brengen, en bovenal is het stofprobleem nog min of meer beheersbaar. Er is enorm veel stof aanwezig, maar als ik er zorg voor droog dat mijn negatieven, lens en papier stofvrij zijn net voor ik een afdruk maak, zijn er op de uiteindelijk print zelfden veel stofvlekjes te zien. Het vraagt veel extra poetswerk, maar het is zeker te doen.

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin