Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,536   Posts: 1,544,096   Online: 999

Results 1 to 10 of 10

Shooter
    Med. Format RF

even voorstellen

Hallo,

Toevallig dit forum ontdekt, net wat ik zoek.
    Fotografeer al 20j, heb verschillende fotocursussen gevolgd en ben uiteindelijk
    geland op middenformaat en 4x5".
    Uitsluitend zwartwit en liefst op bariet.
    Als favoriete onderwerpen, landschap en portret.
    Ik wandel graag rond met m'n Mamyia 6, efke of tri-x en éénbeenstatief.
    Onderwerpen te over, ik geraak gewoonweg niet uitgekeken op vanalles en nog wat.
    Het verheugt me te zien dat er nog Belgen tussen zitten, zelfs dichtbij.
    Ik woon in Houthalen, midden in het Limburgse groen.
    Enfin, ik hoop hier nog veel te leren en vooral te zien.

Rudi.

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Welkom bij apug rudi. Een éénbeenstatief, is dat een beetje makkelijk in gebruik?
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by brightside
    Rudi.
    Hi Rudi, Welkom en groetjes uit Hasselt !

Marc.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by brightside
    Hallo,

Toevallig dit forum ontdekt, net wat ik zoek.
    Fotografeer al 20j, heb verschillende fotocursussen gevolgd en ben uiteindelijk
    geland op middenformaat en 4x5".
    Uitsluitend zwartwit en liefst op bariet.
    Als favoriete onderwerpen, landschap en portret.
    Ik wandel graag rond met m'n Mamyia 6, efke of tri-x en éénbeenstatief.
    Onderwerpen te over, ik geraak gewoonweg niet uitgekeken op vanalles en nog wat.
    Enfin, ik hoop hier nog veel te leren en vooral te zien.

Rudi.
    Nog een kandidaat voor de academie in Hasselt?

Welkom Rudi!
    Fred

Huib's Avatar
    Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    2
    Rudi,

een 'hartelijk welkom' van een nederlandse limburger en vlakfilm verbruiker...

Huib

MTK
    MTK is offline
    MTK's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Rudi,

Een warm welkom van boven de rivieren.

Marcel

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5

Jeroen alias SoulSurround

Hallo Allemaal,

Op aanraden van Gilbert Dumont (alias "Dr Doka" op photocrack.com) ben ik op dit forum beland. En in mijn korte bestaan hier, bevalt het me prima; vlotte & vriendelijke reacties van ervaren mensen.

En dat is precies wat ik zoek! Helaas heb ik nog niet veel te bieden, want ik ben pas twee jaar bezig met zelf ontwikkelen & afdrukken. Ik richt me vooral op 'geënsceneerde portretfotografie'... er moet een 'ziel' op mijn bariet te vinden zijn.
    Op dit moment werk ik op 35mm film, middenformaat lijkt me prachtig, maar ik wil eerst mijn opname en afdruk technieken verbeteren voordat ik de eventuele overstap maak. Voor mij hangt een goede foto niet echt van het formaat af... al heb ik af en toe ook m'n zwakke momenten :-).

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen! En ik bijdragen aan jullie discussies...
    Jeroen

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Ik heb de indruk dat ook het nederlands deel van apug sterk aan het uitbreiden is!
    Blijven ronselen mensen (lol)

Wat bedoel je met geënsceneerde portretfotografie? In een studio/opgezette omgeving? Lijkt wel héél interessant!
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    5

Geënsceneerde portretfotografie

Zowel in de studio als daarbuiten. Op dit moment werk ik het liefst met beschikbaar licht... maar wellicht dat dat een beetje te wijden is aan mijn relatief korte ervaring met (studio)flitsers.
    Eigenlijk is het natuurlijk een beetje dubbelop... geënsceneerd & portretfotografie; meestal is een portret een soort van geënsceneerd (al helemaal in een studio). Maar ik gebruik de term om aan te geven dat ik aan elk detail probeer te denken; door o.a. kleding, visagie, haar, attributen, achtergronden, standpunt, brandpunt, scherptediepte en dergelijke af te stemmen op de sfeer die ik in gedachte heb.
    Denk nou niet meteen dat ik dit allemaal al in de vingers heb, maar ik merk gewoon dat ik in die richting wordt gezogen. Ik haal meer voldoening uit 1 perfecte foto waar een model en ik een halve middag aan kwijt zijn (gezellig met thee enzo) dan 10 snellere 'net niet helemaal-tjes'.
    Jeroen

Shooter
    Med. Format RF
    Zo'n éénbeenstatief is heel makkelijk vind ik. Tijden van 1/15 bv, geven scherp resultaat.Zo'n statief is licht, heeft een polsriem, ingeschoven zo'n 50cm lang.
    Wanneer je in de natuur bent geeft het je ook nog eens een extra steun, als een wandelstok. Kan natuurlijk ook dienst doen als verdedigingsmiddel, je weet maar nooit wat je tegenkomt he.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin