Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,930   Posts: 1,585,364   Online: 1032

Results 1 to 8 of 8

Shooter
    35mm

Even voorstellen

Hallo beste mede analogers,

Graag wil ook kennismaken.
    Ik ben Sip Helder en 54 jaar. Als kind heb ik kennisgemaakt met de fotografie omdat mijn vader fotografeerde. Later ben ik ook deze sport gaan beoefenen met veel plezier. Hoewel er ook jaren geweest zijn dat de kamera allen maar in de kast lag.
    Ik heb veel dia’s gemaakt en ook zwart wit foto’s gemaakt. Het grappige is dat Tri X altijd mijn favoriete film is gebleven. Vroeger ontwikkelde ik deze film met Rodinal en nu na vele omzwervingen ben ik weer terug bij Rodinal. Vanwege de mooie scherpe korrel. IK hou van foto’s met korrel. Mijn tweede ontwikkelaar is HC110, ook een geweldige ontwikkelaar. Tri X geeft een geweldige mooie toonshaal en oude look.
    Fotografie is voor mij een ware passie geworden. Ik fotografeer veel mensen en straatbeelden, het onverwachte maakt het voor mij spannend. Laatst ben ik 9 weken door India getrokken en dat is een ware eldorado voor de (straat)fotograaf . Echt een aanrader.
    Een aantal jaren geleden heb ik mijn Pentax camera’s verkocht en een Konica Hexar gekocht. Daarna een Leica m6 ttl met een 35 en een 90 mm objectief. Ik ben helemaal verslingerd aan de Leica m: geen toeters en bellen, simpel, geweldige zoeker, zelf instellen, betrouwbaar, betrouwbare lichtmeter, klein onopvallend en een heel goed degelijk werkpaard met echte klasse objectieven. Ik heb nog even gedacht aan middenformaat, wel mooi, maar dat vind ik te groot en te zwaar tijdens reizen. Voor mij geen digi-spul, dan zou ik ook nog het rustige kabbelende water in de donkere kamer werk missen. Proefafdrukjes maak ik op plastic en het mooie echte werk gaat op bariet. Nu zit ik in de fase dat ik mijn donkere kamer wil verbeteren. Een durst 605 of 805 lijkt mij wel wat omdat ik in de toekomst ook iets met Holga wil doen. Of een Leitz focomat met een apo componon hm 2,8 / 40 vanwege de kwaliteit en de mogelijkheid tot grote vergrotingen op de plank.
    Wel dagelijks kijk ik even op Apug forums, heel boeiend en goed om de analoge fotografie in ere te houden.

Groet Sip Helder

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Sip, welkom en have great fun,

Marc
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Sip,

van harte welkom. Mensen die zwartwit kwaliteit op de eerste plaats zetten doen mijn hart altijd goed
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hallo Sip,
    Altijd prettig mensen te ontmoeten met analoge ervaringen.

Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    t' Zit vol "Analogers" daar in Holland...:-)
    Schitterend!

Fred

naaldvoerder's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    26

Helder

Hoi Sip,

Mijn naam is Jaap Jan Helder. We zouden toch niet ergens familie zijn?

JJ

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Hallo Sip,
    Welkom bij de club, ik hoop dat je hier bent om te ontwikkelen en dat je een nogal zwart-witte blik hebt. Aan je verhaal te horen is de techniek en creativiteit in balans. Ik ben ook tevreden over HC110 (wat ik gebruik naast de vitamine C ontwikkelaar van Gilbert). De m6 is één van de nuttigste camera's. Die kan je perfect gebruiken voor straatbeelden in India, daar ben ik ook geweest. Maar ik zou er liever met grootformaat op stap gaan...

Jaap Jan Helder, jij noemt jezelf 'naaldvoerder'. Hoe komt dat zo? Ben je aan het etsen geslagen of ben je aan de dope? Of leg je mensen aan het infuus (voer uit de naald)?
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    35mm
    Hallo Jan Jaap Helder, mogelijk zijn we ergens familie. Voorouders Helder Zuidwest Groningen.
    Hallo Merlin, van bariet diep zwart en optisch wit ben ik altijd weer onder de indruk vooral als het inhoudelijke eruit spettert. Ik denk dat je met vit. c ontwikkelaar Xtol bedoeld. Over deze ontwikkelaar was ik niet tevreden. Slappe negatieven die niet de korrel en het karakter geven zoals ik het wil. Ik probeer de oude look zoveel mogelijk te benaderen.
    De m6, ja een geweldige camera met onovertroffen glaswerk en prachtige zoeker, je ziet wat je fotografeerd. Ik heb in India ook fotografen met Mamiya 7 gezien. Voor mijn reizen te groot en te zwaar in de tropische hitte, bovendien heb je voor straatbeelden beperkte aantal opnamen op de rol.
    Mijn verlangen: 21 mm of 24 mm lens, effe doorsparen!

gr Sip

"de wind heb je alleen mee als de koers gedaan is"

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin