Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,546   Posts: 1,572,986   Online: 900

Results 1 to 8 of 8

Shooter
    35mm

Hey fotovrienden

Hallo allemaal, mijn naam is John, nickname erjie zoals jullie kunnen zien.
    Ik heb tussen '89 en vorig jaar mijn fototoestel in de wilgen gehangen maar ben nu terug met fotografie bezig. De aanleiding was de aankoop van een digitaal toestel vorig jaar, maar na korte tijd toch terug mijn doka uitgeruimd en opgekuist en opnieuw met zwartwit aan de slag gegaan.
    Tot hiertoe afdrukken gemaakt op RC papier maar dat voldoet toch niet echt en ga overstappen op barietpapier. Merken en tips zijn zeker welkom. Ik lees van het gebruik van selenium voor dieper zwart -> dat is voor mij nieuw, misschien kan iemand wat meer info hierover kwijt, wordt in dank aanvaard.
    Oh ja, ik woon in Mechelen - Belgie, ben terug lid van 2 fotoclubs en doe eigenlijk landschappen, architectuur maar ook en vooral modelfotografie.
    Nog de beste groeten.
    erjie
    RJ

Shooter
    Medium Format
    Beste RJ,

Welkom op APUG.

Een seleentoner geeft inderdaad op zowel PE als bariet dieper zwart. Het effect met bariet is wat groter dan met PE. Seleentoner is als b.v. T50 van Amaloco kant en klaar te koop. Bijkomend effect van seleen tonen is de archiefvastheid van de foto. Los aanzetten van seleentoner raad ik ten zeerste af. De losse chemie is zeker niet ongevaarlijk!

Groetjes,

Robert

www.FotohuisRoVo.nl

Vord.exe's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Welkom =]

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    RJ ook welkom wat mij betreft.

@vordex
    Selenium valt onder de groep zware metalen zoals Cadmium en is dus giftig.

Tim Vriend's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    6
    Welkom bij de verslaafden
    When a memory is getting fuzzy...
    A picture can make it clear again...

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Welkom bij de freaks ;-)
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by erjie
    Hallo allemaal, mijn naam is John, nickname erjie zoals jullie kunnen zien.
    Ik heb tussen '89 en vorig jaar mijn fototoestel in de wilgen gehangen maar ben nu terug met fotografie bezig. De aanleiding was de aankoop van een digitaal toestel vorig jaar, maar na korte tijd toch terug mijn doka uitgeruimd en opgekuist en opnieuw met zwartwit aan de slag gegaan.
    Tot hiertoe afdrukken gemaakt op RC papier maar dat voldoet toch niet echt en ga overstappen op barietpapier. Merken en tips zijn zeker welkom. Ik lees van het gebruik van selenium voor dieper zwart -> dat is voor mij nieuw, misschien kan iemand wat meer info hierover kwijt, wordt in dank aanvaard.
    Oh ja, ik woon in Mechelen - Belgie, ben terug lid van 2 fotoclubs en doe eigenlijk landschappen, architectuur maar ook en vooral modelfotografie.
    Nog de beste groeten.
    erjie
    RJ
    Welkom John,

Mag ik vragen welke fotoclubs?
    Wordt er nog veel zwart-wit gedaan?

mvrgr
    Fred

Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by fred
    Welkom John,

Mag ik vragen welke fotoclubs?
    Wordt er nog veel zwart-wit gedaan?

mvrgr
    Fred
    Hallo Fred, de fotoclubs in het Mechelse SMILE en te Zemst ZEFODA, die trouwens op 5 en 6 maart haar 26 ste foto- en diasalon houdt.
    Veel zwartwit gebeurt niet meer, ik zou zelfs zeggen er gebeurt niet veel meer analoog, de grote verovering door de digitale fotografie is ingezet.
    Mvg,
    erjie
    RJ

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin