Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,768   Posts: 1,484,198   Online: 854

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 13

Shooter
    Multi Format

Ook even voorstellen ...

Hallo,

Ik ben Paul Jenner, 39 jaar en woonachtig in de Randstad. Ik ontdek dit subforum nu pas, anders had ik me al eerder voorgesteld alvorens te posten ...

Ik fotografeer op kleinbeeld (Minolta) en Middenformaat (Rolleiflex twee-oog).
    Ik ben sinds kort begonnen met het zelf ontwikkelen van films. Dat lukt best aardig met behulp van mijn Jobo CPE 2.

Er zijn verschillende onderwerpen en situaties die ik boeiend vind om vast te leggen:

nachtfotografie,
    available light (is daar een goed nederlands woord voor ?),
    landschap,
    straatfotografie,
    vacantiekiekjes.

Ik vind het leuk om speciaal daarvoor een uitstapje te maken, maar dat doe ik helaas te weinig.

Ik vind de techniek machtig interessant, ik heb zo mijn voorkeur voor bepaalde merken (wie niet), maar het is het BEELD dat voor mij telt, niet zozeer de wijze waarop het tot stand is gekomen.

Ik werk zowel in zwart wit als in kleur. Kortgeleden het plezier van het werken met dia's ontdekt !

Ik werk -misschien tot jullie verbijstering- op de hybride wijze: Opnemen op film, daarna scannen en afdrukken via één van de internetafdrukkers. Ik vind dit een prettige werkwijze, maar zou best eens de uitdaging aan willen om mijn gescande materiaal te vergelijken met een natte DoKa afdruk. Heb zelf alleen een DonkereKast, geschikt om de filmpjes in te spoelen.

Ik beschouw mezelf als een leergierige amateur.

Wensen ?

Een betere fotograaf worden,
    meer tijd aan fotografie besteden,
    ooit een Rolleiflex SL66 aanschaffen,
    misschien iets meetzoekerigs aanschaffen,
    mijn achterstand in af te drukken negatieven en scans inlopen,
    ach, voorlopig kan ik wel vooruit

Leuk forum dit, wel een beetje stil voor wat ik gewend ben.

Ik heb geen toegang tot de Gallery. Het valt me op dat hier in draadjes weinig werk getoond wordt. Ik zou het fijn vinden als dat wat meer het geval is. Een beeld zegt zoveel meer dan woorden. Ook altijd interessant om kennis te nemen van andermans prestaties en invalshoeken.

Welnu,

jullie weten zo ongeveer wel wie ik ben en waar ik sta !

Groeten,

Paul.
    www.rolleiflexclub.nl
    www.pauljenner.nl

we've got everything you need - satisfaction guaranteed

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hallo Paul,

Welkom hier bij de bedachtzame fotografen!

Groet
    Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Quote Originally Posted by Paul Jenner
    Ik vind de techniek machtig interessant, ik heb zo mijn voorkeur voor bepaalde merken (wie niet), maar het is het BEELD dat voor mij telt, niet zozeer de wijze waarop het tot stand is gekomen.
    Daar heb je groot gelijk in, maar het moet analoog zijn :P

Ik werk -misschien tot jullie verbijstering- op de hybride wijze: Opnemen op film, daarna scannen en afdrukken via één van de internetafdrukkers. Ik vind dit een prettige werkwijze, maar zou best eens de uitdaging aan willen om mijn gescande materiaal te vergelijken met een natte DoKa afdruk. Heb zelf alleen een DonkereKast, geschikt om de filmpjes in te spoelen.

Ik werk voorlopig ook nog op de hybride manier - waarschijnlijk de laatste 2 weken weliswaar - maar zie er erg naar uit om zelf te vergroten. De scanner zal enkel nog voor 'proofing' en scans voor op het web zijn. En voor alle kleur natuurlijk, maar 95% van mijn beeldjes zijn zw zodus... Gebruik je een flatbed of een "echte'' negatiefscanner?
    Zelf afdrukken is enkel goed voor kleur, tenzij je wil investere in dure systemen natuurlijk....

Wat was/ben je dan wel gewend... er zijn niet zoveel analoog-freaks hoor, maar zeker het engelstalige deel is echt actief.
    Het is de kwaliteit van de info die telt hé

Ik heb geen toegang tot de Gallery. Het valt me op dat hier in draadjes weinig werk getoond wordt. Ik zou het fijn vinden als dat wat meer het geval is. Een beeld zegt zoveel meer dan woorden. Ook altijd interessant om kennis te nemen van andermans prestaties en invalshoeken.
    Aha dan moet je subscriber worden. Je kan natuurlijk altijd verwijzen naar een site ofzo, ben je ook wat vrijer in je keuze van formaat, presentatie en dergelijke.
    Ik zou het ook fijn vinden als er wat meer werk zou getoond worden! En ik vind niets leuker dan opbouwende kritiek, mensen die je wijzen op fouten zonder je af te breken enz... of op goede dingen natuurlijk.

Greetz Pieter
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    Multi Format
    Pieter,

ik heb een echte scanner,

ik ben gewend aan de drukte op FAP.

Paul.
    www.rolleiflexclub.nl
    www.pauljenner.nl

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Paul, van harte welkom.

Natuurlijk telt vooral het uiteindelijke beeld. Maar ik moet eerlijk bekennen dat het analoge proces met alle technische mogelijkheden en problemen mij ook heel erg boeit.

Ik werk -misschien tot jullie verbijstering- op de hybride wijze: Opnemen op film, daarna scannen en afdrukken via één van de internetafdrukkers. Ik vind dit een prettige werkwijze, maar zou best eens de uitdaging aan willen om mijn gescande materiaal te vergelijken met een natte DoKa afdruk.
    Er is niets tegen op de hybride wijze. Maar dit forum gaat alleen over analoog.

Zodra je de afdrukken door een ander laat doen geef je volgens mij een heleboel creatieve mogelijkheden uit handen.

ooit een Rolleiflex SL66 aanschaffen,
    Kan ik je zeer aanraden. Ik zou in MF niet anders meer willen.

Wat is stil? Bedoel je het aantal berichten? Of het aantal mensen die elkaar in de haren vliegen? Of een gebrek aan inhoud?

Ik heb geen toegang tot de Gallery. Het valt me op dat hier in draadjes weinig werk getoond wordt. Ik zou het fijn vinden als dat wat meer het geval is.
    Om misbruik van Apug te beperken is de gallery alleen voor subscribers toegankelijk gemaakt. Subscriber wordt je voor $ 12 per jaar. Vergeleken met wat je voor het eerste beste fototijdschrift betaalt is dat een schijntje.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by argentic
    Om misbruik van Apug te beperken is de gallery alleen voor subscribers toegankelijk gemaakt. Subscriber wordt je voor $ 12 per jaar. Vergeleken met wat je voor het eerste beste fototijdschrift betaalt is dat een schijntje.
    Ik weet dat het 'beter' zou zijn als ik subscriber wordt.. maar wordt het eigenlijk geapprecieerd als je hier in het forum gewoon een thread start met daarin een link naar wat werk waar je kritiek op wil? Ik kan me wel voorstellen dat 'vragen naar kritiek' liever via de gallery gedaan wordt.
    Ik wil het subscriber systeem niet onderuit halen, maar waarom zou ik me lid maken, als ik gewoon foto's op mijn website kan zetten en er hier een link naar kan plaatsen?

--
    mvg,
    Joachim

Shooter
    Multi Format
    Die 12 dollar zullen mij niet tegenhouden om subscriber te worden. Maar ..., ik zou wel graag eens willen zien wat ik nu eigenlijk lrijg voor dat geld. Dat er geen free-trial periode is vind ik een misser.

Paul.
    www.rolleiflexclub.nl
    www.pauljenner.nl

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Mmmm je moet het niet doen voor de functies hoor: je kan altijd foto's gewoon bij je berichten plaatsen als je bvb commentaar wil. Een link kan volgens mij ook geen kwaad, als je een foto in een hoge resolutie wil en daar commentaar op wil ontvangen.

Zie het even anders: elke dag komen er 15 tot 40 nieuwe subscribers bij (dacht ik)
    APUG zal op lange termijn nog meer het centrum worden van alle analoge gebruikers, en daar heb ik graag iets voor over. Zo'n userbase (en de galleries) vreten aan bandbreedte en serverpower.
    Ik heb het er voor over, dat is 8 pintjes of 3 KB filmpjes minder
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Shooter
    Multi Format
    Maar ik vind dat het bekijken van de Gallery wel leerzaam moet zijn, anders heb ik er niets aan. M.a.w. er moet voldoende hoog niveau zijn. Ik kom hier tenslotte vnml. om te leren.

En een plaatje in een draadje plaatsen heb ik al een paar keer gedaan. Dat vind ik handig als je bepaalde dingen in detail wilt bediscussieren.

Paul.
    www.rolleiflexclub.nl
    www.pauljenner.nl

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Dat er geen free-trial periode is vind ik een misser.
    Volgens mij heb je nu al een free-trial periode zonder einddatum. Je bent toch gratis in alle forums van harte welkom? Die 12 Euro is vooral om Sean te ondersteunen in de kosten, en volledig vrijwillig.

De gallery is ook niet achter een slot geplaatst om mensen geld uit de zak te troggelen. Het was een noodzakjelijkheid omdat er een heleboel misbruik van gemaakt werd door mensen die verder niet mee discussieren, maar apug als gratis internetgallerij gebruikten. Foto's kosten veel bandbreedte. En bandbreedte kost geld.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin