Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,963   Posts: 1,523,235   Online: 876

Results 1 to 9 of 9

Shooter
    Multi Format

Even voorstellen dan

Mijn naam is Dirk Vreugdenhil en ik woon in het westland. Dit jaar ben ik met de Fotovakschool begonnen waar we eerst de doka indoken en al snel richting digitaal zijn gegaan. Zwart/wit heeft mijn persoonlijke voorkeur en ik heb gemerkt dat mijn nikon D70 best handig is als lichtmeter voor mijn mamiya C330 ;-) Mijn volgende stap word fotograferen met mijn oude cambo met een schneider-kreuznach symmar 1:5,6 135mm (beetje vreemde sluitertijden heeft ie trouwens, 1,2,5,10,25,50,100,250,500) en dan bij voorkeur op polaroid P55.

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Welkom Dirk!

Nieuwsgierig hier, fotovakschool: is dat een hogere opleiding, een academie opleiding, En waar? En op welke leeftijd begin je aan deze opleiding; Bvb: de academie staat open hier voor elke leeftijd.
    En wat kost zo'n fotovakschool als ik vragen mag. kwestie om met Hasselt eens te kunnen vergelijken.
    In Hasselt is telkens het eerste jaar bevolkt met de helft landgenoten van je. Omwille van de hoge kost dat zo'n opleiding bij "jullie" vraagt...

De 55 is een schitterend medium, heb ergens iemand er polarisatie mee zien doen... Mooi!!

Tot hoors
    Fred

Shooter
    Multi Format
    Hallo Fred,

De FVS heeft een mbo en hbo-nivo opleiding. De mbo volg ik en word gevolgd door mensen van allerlei leeftijden. Kosten zijn inderdaad vrij hoog, ruim 4000 euro. Dit bestaat uit een basisopleiding van 3 mnd, gevolgd door 14 mnd vakopleiding en dan 2 keuzerichtingen van ieder 6 mnd.
    Met P-55 heb ik trouwens nog geen enkele ervaring, ik ben dan ook erg benieuwd naar ervaringen hier.

Gr Dirk

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by Dirkvreugd
    Hallo Fred,

De FVS heeft een mbo en hbo-nivo opleiding. De mbo volg ik en word gevolgd door mensen van allerlei leeftijden. Kosten zijn inderdaad vrij hoog, ruim 4000 euro. Dit bestaat uit een basisopleiding van 3 mnd, gevolgd door 14 mnd vakopleiding en dan 2 keuzerichtingen van ieder 6 mnd.
    Met P-55 heb ik trouwens nog geen enkele ervaring, ik ben dan ook erg benieuwd naar ervaringen hier.

Gr Dirk

Ik heb summiere ervaring.
    Weet dat je verschillend moet belichten als je interesse hebt in de print of het negatief.
    Voor het negatief belichten op 25-30 iso.

btw: Hasselt Academie 10u per week kost op jaar basis 166 euro/per jaar.
    Opleiding duurt 6 jaar. 4 met een vast stramien, het 5de en 6de jaar is voorzien voor het eindwerk.

Hieronder nog info over de pola 55

http://www.polaroid.com/media/com/pd...mp001_59fb.pdf

deze man solariseert met flash...
    http://www.polaroid.com/global/detai...bmLocale=en_US

en dan nog van de olaroid site...

1. Expose the negative as you normally would, but under-develop by 5- 10 seconds (normal development time is 20 sec. at 70 degrees F). 2. As soon as you peel the print from the negative, re-expose the negative to very bright light ( a common method is to flash it with a handheld strobe). ((I would call that pretty intense Ellis..insert a smile here.)) 3. Quickly and carefully place the negative in total darkness for 45 to 60 seconds ( a light-tight box or container will do if you are not working in a darkroom). 4. Remove the negative from the dark and quickly place it in the sodium sulfite solution and complete the recommended clearing process.

Shooter
    Multi Format
    Bedankt voor de informatie over de P-55, en die bloemen zijn schitterend!
    Die prijs van de Hasselt Acedemie is een stuk gunstiger dan de FVS, dat scheelt nogal een slok op een borrel. Hasselt is wel een stuk uit de buurt voor me. (kleine troost)

Huib's Avatar
    Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    2
    Quote Originally Posted by Dirkvreugd
    Mijn naam is Dirk Vreugdenhil en ik woon in het westland. Dit jaar ben ik met de Fotovakschool begonnen waar we eerst de doka indoken en al snel richting digitaal zijn gegaan. Zwart/wit heeft mijn persoonlijke voorkeur en ik heb gemerkt dat mijn nikon D70 best handig is als lichtmeter voor mijn mamiya C330 ;-) Mijn volgende stap word fotograferen met mijn oude cambo met een schneider-kreuznach symmar 1:5,6 135mm (beetje vreemde sluitertijden heeft ie trouwens, 1,2,5,10,25,50,100,250,500) en dan bij voorkeur op polaroid P55.
    Wees welkom Dirk

ach, Cambo, wie is niet op een Cambo begonnen

1 sec
    1/2 sec
    1/5 sec
    1/10
    1/25
    1/50
    etc

heel normale sluitertijden.

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Huib
    Wees welkom Dirk

ach, Cambo, wie is niet op een Cambo begonnen

1 sec
    1/2 sec
    1/5 sec
    1/10
    1/25
    1/50
    etc

heel normale sluitertijden.
    Ik niet
    Mijn ouwe COMPUR heeft trouwens ook dezelfde sluitertijden.

G

dirkv's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    mijn forum naam is nu dirkv omdat ik opnieuw ben aangemeld. Inloggen ging niet meer om onduidelijke redenen.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Nogmaals welkom Dirkv

Ik heb van Sean nog geen bericht gehad over jouw inlogproblemen.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin