Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,533   Posts: 1,572,670   Online: 867

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 17

Thread: Jed Freudenthal

Shooter
    4x5 Format

Jed Freudenthal

In 1947 ben ik ( Jed) met mijn fotografie begonnen. Platencameras zijn mijn eerste cameras. In 1956 had ik mijn eerste Rollei en een Leica uit 1932, die ik naast het grootformaat gebruikte.
    Via een universitaire opleiding kwam ik in mijn werk als fysicus en chemicus terecht. Hier kreeg ik naast de amateurfotografie te maken met wetenschappelijke fotografie en de ontwikkeling van fotografische procedes.
    De grootformaat fotografie pakte ik in 1985 weer op met de koop van een oude Linhof Technika IV, 4x5". Hiermee werd gewerkt naast de Rollei SLX op middenformaat. Dat is tot op de huidige dag, zij het dat de body SLX vervangen is door een 6008. Voor deze fotografie heb ik speciale high defintion filmontwikkelaars ontworpen.
    De onderwerpen die ik in de loop der tijden heb gefotografeerd zijn: landschapfotografie en portretfotografie op locatie, op straat en in de studio.

Jed

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Prachtig, waar kunnen we wat werk bewonderen??
    Vertel iets meer over je ontwikkelaars! En voorbeeldjes!
    Welkom Jed!

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Welkom bij de analoge club, Jed. Kun je iets meer uitweiden over je speciale high definition ontwikkelaars?

Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Shooter
    Multi Format
    Bende aasgieren, laat Jed zich hier wat uit zichzelf ontplooien he

Welkom Jed. Mocht je ooit een workshop (zie LF meeting) in het stoeien met chemie organiseren, dan ben ik (indien mogelijk) zeker van de partij!

G

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Hallo Jed,
    Welkom onder de Apuggers. Hier vind je nog wel enige LF-werkers. Ook zijn zij wel in voor een LF-meeting. Kwestie van eens babbelen met onze moderator, Gilbert.
    Ben tevens wel benieuwd naar je ontwikkelsapje en de achtergrond ervan.
    harry

Release, the best you can do...

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Waarom geen Workshop LF organiseren (met een gast-LF-fotograaf) en met voor de Apug subscribers een korting natuurlijk

Ik vermoed dat het succes zal hebben.

Fred

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by fred
    Prachtig, waar kunnen we wat werk bewonderen??
    Vertel iets meer over je ontwikkelaars! En voorbeeldjes!
    Welkom Jed!
    Ik woon in Bilthoven, dat is ca 10 km van Utrecht. Daar kun je de resultaten zien, verkregen met de verschillende high definition ontwikkelaars, die ik de laatste 10 jaar heb gemaakt. Het werk voor die tijd is met allerlei andere ontwikkelaars. Het bekijken zou wat efficienter zijn, als enkele mensen ( maximaal bijv. 4) tegelijk komen, of dat we een bijeenkomst organiseren, zoals ik al heb voorgesteld.
    Voor een ieder die de high definition ontwikkelaars aanspreken, is het interessant om wat meer te weten te komen over dit onderwerp. Dan moet ik echter weten, op welk technisch niveau ingestoken kan worden. Overigens, alle ontwikkelaars van voor 1926 zijn high definition ontwikkelaars. Ze geven het licht (en dus ruimte, ruimtelijkheid en gevoel) op ongeevenaarde wijze weer.
    Jed

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Mij krijg je wel zover als ik één en ander kan leren!
    En ik vermoed dat dit het geval is....

mvrgr
    Fred

Huib's Avatar
    Shooter
    Plastic Cameras
    Images
    2
    Hoi Jed,

wat is een high definition ontwikkelaar? in wat verschilt deze van ontwikkelaars van het type fijnkorrel/solvent (b.v. microphen) of die de randscherpte/accutance just in tact laten (b.v. rodinal)?

Van voor 1926? weergave van het licht? zo ver mijn beperkte kennis het toelaat, had je destijds overwegend ontwikkelaars op basis van pyrocatechol/pyrogallol? Een jaar of 10 met dit type deze ontwikkelaar aan de slag?

Hebben we het over de revival van 'Pyro' ? Rollo-Pyro, ABC-Pyro, PMK

Groet,

Huib

Shooter
    Medium Format
    Welkom op APUG.

PMK, Pyro, Tanol (Moersch). Allemaal varianten filmontwikkelaars die een "staining" effect geven.

Groetjes,

Robert

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin